Utan omsvep så slänger jag in att Irak och USA kommer att spela stor roll i den sista tiden, dom två nationerna har jag anledning att tro är två nationer som kommer att få betydelse i den sista tiden och spela avgörande roller utifrån det som nämns i Upp. 13:1-13:5.
Sen så kommer jag endast att svara på seriösa personers eventuella frågor och kommentarer här på Flashback hädanefter så slut med lekstuga för min del.
Jag har ledsnat rakt av på allmänhetens sjaskiga inlägg och är inte intresserad av skitsnack när det gäller detta ämnet.
Människor drabbas av domedagen varje dag...
Varje dag en mors barn dör en plötslig död..
varje dag ett barns förälder dör... är en domedag.
De människorna hade bytt ut " en domedag" mot att få tillbaka sitt barn vilken dag som helst..
Så människor drabbas av personliga domedagar hela tiden. De hade mycket hellre haft en "syndaflod" än att deras barn dör av utdragen cancer med smärtsamma operationer som följd..
Sånt här sker varje dag på jorden, världen runt.?
mvh
Det beror på syndafallet att vi drabbas av sjukdom och katastrof.
Prata om religion på Flashback blir som en Abbot & Costello rutin,(en gammal amerikansk sketch för den som vet) , och moment 22 tycker jag mig märka mer ofta än inte. Ett filosoferande utan en ände, mål och mening.
Så jag känner i alla fall. Men säkert underhållande för många. En reflektion bara av mig om det är OK.
Ateist, Muslim, Kristen m.m. och sökande, alla på samma plattform = Flaskack alltså.
Och det smärre kaoset är ett faktum.
Vad skrev jag? ....
Hela tiden dessa stavfel, Flashback.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-17 kl. 14:19.