2020-01-16, 15:51
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Söder om Väsbyvägen vid krysset av Gällstavägen ligger en fastighet, men där finns också en del bostadshus som säkert bebos av många familjer. Fastigheten är alltså såld tillsammans med skog samt mark som BO tidigare har arrenderat ut. Husen är sällan speciellt mycket värda, men skog och mark är värda en hel del.

Vet att det bott än väldigt solid dam i området som hade en sjukt otäck son.
Hon ägde flertalet hus mm. Vet inte om det kan vara han? Och kvinnan som de skriver om är tydligen vass inom tennis. Men jag är skeptisk till den första adressen
Citera
2020-01-16, 15:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Kan vara ljuset kanske? Eller så finns det andra byggnader i närheten som kan se bruna ut? De söker och har spärrat av ett stort område.

Det kan du ha rätt i. Men byggnade verkar ligga snett bakom Vallentunasjön. Otäckt
Citera
2020-01-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vet att det bott än väldigt solid dam i området som hade en sjukt otäck son.
Hon ägde flertalet hus mm. Vet inte om det kan vara han? Och kvinnan som de skriver om är tydligen vass inom tennis. Men jag är skeptisk till den första adressen
Vilken första adress?
Citera
2020-01-16, 15:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Vilken första adress?

Förlåt! Jag tänkte mig inte för. Jag har en teori som jag inte presenterat. Men jag kan dessa områden som min bakficka. Så tanken och skriften blev lite fel
Citera
2020-01-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag tycker snarare problemet är att det finns små grupper som har väldigt stort våldskapital i Vallentuna.

Vissa av dem har åkt in nu, men Norrortspolisen har ju sorterat in dessa från Vallentuna, Åkersberga och Täby i olika grupper som har olika färger som namn t.ex. röd grupp osv.

Säger inte att Vallentuna är Rinkeby, men det är betydligt stökigare i Vallentuna än i t.ex. Täby.

Det ”väldigt stora våldskapitalet” jobbar utifrån Täby (gissar på att du tänker på grupp brun?). De styr bara Vallentuna genom massa smågangster som jag kan garantera dig inte har samma våldskapital. Sen är jag med på att det finns trötta pundare, och ryssarna ska jag inte uttala mig om, men ni får det att låta som att de finns större kriminella grupperingar som härjar runt i Vallentuna. Dessa existerar inte. Det är i stort sett två grabbar som styr hela kalaset och de bor inte ens i kommunen. Täby är bra mycket stökigare kan jag lova.
Citera
2020-01-16, 16:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Traktorn har inget med jordbruk att göra: Han måste ju kunna ploga 300 meter grusväg ut till stora vägen. Kanske det vara hans ansvar för sig och alla de andra 6 bebodda husen som ligger längs vägen.
Givetvis var det inget aktivt jordbruk om åkrar och ängar var utarrenderade. Dock var det en jordbruksfastighet. Att fd aktiva jordbruk oftast har delar av en äldre maskinpark är inget konstigt. Dock sällan något värde i den.
Citera
2020-01-16, 16:21
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
När jag satt i bilen på väg till platsen nu på morgonen rapporterades om det tilltagande drogmissbruket bland Täbys och Vallentunas ungdomar. Nya gula piller i farten men t.o.m vanligt att de prövar heroin.
Och båda kommunerna tillhör de mer medelklassiga delarna av Storstockholm. Hur ska det sluta?

Nya gula piller, folk har väl förfan tuggat molly i 50 år? Att det släpps en batch gula piller förändrar väl inget.
Citera
2020-01-16, 16:21
Medlem
Bor inte de avlidna paret på fastigheten Sursta 5? Den fastigheten har ju sålts för 14 miljoner?
Citera
2020-01-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Bor inte de avlidna paret på fastigheten Sursta 5? Den fastigheten har ju sålts för 14 miljoner?

Du får ju läsa tidigare inlägg i tråden din rackare. Det lär vara den tidigare fastigheten de sålt, inte deras nuvarande adress.
Citera
2020-01-16, 16:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Nya gula piller, folk har väl förfan tuggat molly i 50 år? Att det släpps en batch gula piller förändrar väl inget.

Framställdes som det vara ny kemi. lätt att överdosera.
Citera
2020-01-16, 16:27
Medlem
Polisen när väl kolla närmaste släktingar och deras barn. Sånt arv säger ingen NEJ till...
Citera
2020-01-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Citat:
Framställdes som det vara ny kemi. lätt att överdosera.
Och detta är relevant för tråden för att...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in