Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Men det ligger ju ändå ganska avskilt, själva huset. Väsbyvägen och sen en liten bilväg. Det finns ett par grannar just där, men utan insyn om jag ser rätt på kartan. Men ett skott hörs ju väl. Kanske kan låta som baktändningen på en bil.
Sluta spekulera, jag kommer just därifrån. Hus ligger längs hela den tätt trafikerade vägen Vallentuna Upplands Väsby. Det är ingen glesbygd! Man ser huset utan vidare från vägen, det hus som det fanns bild på i Expressen Sursta 26. Men det går inte att stanna till oerhört mycket trafik i morgonrusningen. En äng mellan huset och vägen är avspärrat med band. De vill väl inte att nyfikna ska stå där och glo eller använda det för parkering kanske inte gick det var nog dike. Såg ingen större polispådrag de hade nog redan lämnat.
Man kan undrar om de varit utsatta för tortyr för att tvingas föra över pengar till utlandskonton. Det kan man ju göra nu för tiden hemifrån. Mycket bekvämt för rånare om inte banken har någon typ av belopps spärr. Men jag tror att den är hög, frågade min bank om det en gång minns inte vad de sa.