2020-01-16, 14:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan iofs tyda på öststatsligor/zigenare.

Lösningen kan finnas vi något av dom registreringsnummer som noterats i grannskapet. Att GM rekat innan dådet är inte osannolikt.
Citera
2020-01-16, 14:26
Medlem
PeterNosters avatar
Den kvinnliga BO är född i Norrköping och har sitt flicknamn.
Inga egna barn. Inga som bott hos henne iallafall.
Citera
2020-01-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den kvinnliga BO är född i Norrköping och har sitt flicknamn.
Inga egna barn. Inga som bott hos henne iallafall.
Det finns ett helt gäng med det namnet i Linköping. Men du är säker på Norrköping?
Citera
2020-01-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaren
Finns ju en hel del kriminella element i Vallentuna. Mycket mycket droger i omlopp där..
Jaså? Vallentuna K har väl relativt få invandrare? Är det vita som ställer till med skit?
Citera
2020-01-16, 14:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ett helt gäng med det namnet i Linköping. Men du är säker på Norrköping?

100%

Dunå, Birgitta Suzanne Louise
Född 18/12 1967 i Norrköpings Hedvig (Östergötlands län, Östergötland).
Citera
2020-01-16, 14:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Jaså? Vallentuna K har väl relativt få invandrare? Är det vita som ställer till med skit?

Det är blandat. Jag skulle inte vilja bo där iallafall. Händer mycket skit även om allt inte når nyheterna.
Citera
2020-01-16, 14:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Men det ligger ju ändå ganska avskilt, själva huset. Väsbyvägen och sen en liten bilväg. Det finns ett par grannar just där, men utan insyn om jag ser rätt på kartan. Men ett skott hörs ju väl. Kanske kan låta som baktändningen på en bil.

Sluta spekulera, jag kommer just därifrån. Hus ligger längs hela den tätt trafikerade vägen Vallentuna Upplands Väsby. Det är ingen glesbygd! Man ser huset utan vidare från vägen, det hus som det fanns bild på i Expressen Sursta 26. Men det går inte att stanna till oerhört mycket trafik i morgonrusningen. En äng mellan huset och vägen är avspärrat med band. De vill väl inte att nyfikna ska stå där och glo eller använda det för parkering kanske inte gick det var nog dike. Såg ingen större polispådrag de hade nog redan lämnat.

Man kan undrar om de varit utsatta för tortyr för att tvingas föra över pengar till utlandskonton. Det kan man ju göra nu för tiden hemifrån. Mycket bekvämt för rånare om inte banken har någon typ av belopps spärr. Men jag tror att den är hög, frågade min bank om det en gång minns inte vad de sa.
Citera
2020-01-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Det finns invandrare överallt i varenda håla. Det finns knarkare i varenda håla. Det finns kriminella i varenda håla. Men det är alltid relativt "små" grupperingar, men ställer till stor skada.

I det här ärendet tror jag dock det är något annat. Jag tror de hade planerat ett inbrott, men paret var hemma vilket de kanske inte räknat med. Men jag kan självklart ha fel.
Citera
2020-01-16, 14:52
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sluta spekulera, jag kommer just därifrån. Hus ligger längs hela den tätt trafikerade vägen Vallentuna Upplands Väsby. Det är ingen glesbygd! Man ser huset utan vidare från vägen, det hus som det fanns bild på i Expressen Sursta 26. Men det går inte att stanna till oerhört mycket trafik i morgonrusningen. En äng mellan huset och vägen är avspärrat med band. De vill väl inte att nyfikna ska stå där och glo eller använda det för parkering kanske inte gick det var nog dike. Såg ingen större polispådrag de hade nog redan lämnat.

Man kan undrar om de varit utsatta för tortyr för att tvingas föra över pengar till utlandskonton. Det kan man ju göra nu för tiden hemifrån. Mycket bekvämt för rånare om inte banken har någon typ av belopps spärr. Men jag tror att den är hög, frågade min bank om det en gång minns inte vad de sa.

Beloppsgränsen är väl runt 200k ofta men GM kan ju tvinga BO att ringa till banken och höja gränsen.

Som sagt med utlandskonton kommer man undan. Denna form av terror mot välbemedlade kommer ordentligt när vanliga bedrägerier görs svårare.
Citera
2020-01-16, 14:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Söder om Väsbyvägen vid krysset av Gällstavägen ligger en fastighet, men där finns också en del bostadshus som säkert bebos av många familjer. Fastigheten är alltså såld tillsammans med skog samt mark som BO tidigare har arrenderat ut. Husen är sällan speciellt mycket värda, men skog och mark är värda en hel del.

Husen inte mycket värda var bor du?? I Vallentuna en del av Storstockholm fräscha villor som ligger utanför ett tomtområde är nästan mer värda där skulle tippa kåken går för 5 miljoner tomten på 6,8 hektar kan man sälja som 10 råtomter för 1 miljoner styck. Grannhuset 27 och 27B såg nästan ännu finare ut. En bit längre mot Väsby ligger ett hus med större tomt som var ute för 15 miljoner i höstas.
Citera
2020-01-16, 14:55
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MGM har försvunnit i BOs bil.
Tyder på fler än en...........
Case nästan closed med andra ord.

Skoda tillverkades redan i gamla Sovjetunionen så dom lär inte ha svårigheter med en sådan bil.

Detta stärker rysspåret som presenterats i tråden.
Citera
2020-01-16, 15:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Värdet ligger i fastigheten, gamla traktorer redskap kan generera en del men inte några jättesummor.

Borde rimligen våra någon som känner honom/gjort affärer med honom. Ett slumpmässigt överfall låter som det minst troliga.

Traktorn har inget med jordbruk att göra: Han måste ju kunna ploga 300 meter grusväg ut till stora vägen. Kanske det vara hans ansvar för sig och alla de andra 6 bebodda husen som ligger längs vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in