2020-01-16, 15:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Så länge gubben inte har 20 miljoner hemma i köket så är det oväntade besöket helt meningslöst.
Jag försökte ta ut pengar på banken för att betala svart arbetskraft, men fick bara ut 9000 kronor ur automaten.

Där finns spärr, per vecka, inte alls så med internet överföringar som är mycket högre belopp.
Citera
2020-01-16, 15:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent11
Det är allmänt känt att fd.ryska soldater är skyldiga till spektakulära stölder mm.
Dessa har sett/deltagit i skarpa krigssituationer och sedan gått i pension med usel ersättning.Lägg sedan till ett spritmissbruk och ni har en mördare.
Tyvärr är Sverige ett perfekt land att begära brott i med skrattretande straff och en låg brottsuppklarningsstatistik.

Och de har mycket låga spärrar för att ta till våld efter sin tid i Afghanistan. Ryssland är dessutom ett stort land men många arbetssökande i EU man hör ofta ryska vid husbyggen runt Stockholm. De kanske rest in oregisterat i tullen ingen vet att de är här.
De anlitas av giriga villaägare som vill betala svart när de bygger till på sin 7,8,9,15 miljoners villor.

Jag har sett dom många gånger!
Citera
2020-01-16, 15:21
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vallentuna har varit rätt stökigt. Misstänker från bilderna att det kan röra sig om området mot sollentuna. Synd att det är så mörkt

Vallentuna är väl ganska lugnt om man jämnför med många andra förorter. Det händer alltid saker överallt och Vallentuna känns rätt sömnigt.
Citera
2020-01-16, 15:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är blandat. Jag skulle inte vilja bo där iallafall. Händer mycket skit även om allt inte når nyheterna.

När jag satt i bilen på väg till platsen nu på morgonen rapporterades om det tilltagande drogmissbruket bland Täbys och Vallentunas ungdomar. Nya gula piller i farten men t.o.m vanligt att de prövar heroin.
Och båda kommunerna tillhör de mer medelklassiga delarna av Storstockholm. Hur ska det sluta?

Nu tror jag ändå inte på tungt missbrukande medelklass ungdomar har med detta mordet att göra det är en helt egen problematik.

Gamla spetznas soldater med måluppgifter i Sverige de skulle mörda här, men blev för gamla och fick avsked från armén. Men nu tar de egna initiativ och kommer till landet de är tränade för att döda i.
Senast redigerad av Returpapper 2020-01-16 kl. 15:29.
Citera
2020-01-16, 15:28
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
När jag satt i bilen på väg till platsen nu på morgonen rapporterades om det tilltagande drogmissbruket bland Täbys och Vallentunas ungdomar. Nya gula piller i farten men t.o.m vanligt att de prövar heroin.
Och båda kommunerna tillhör de mer medelklassiga delarna av Storstockholm. Hur ska det sluta?

Nu tror jag ändå inte på tungt missbrukande medelklass ungdomar har med detta mordet att göra det är en helt egen problematik.

Jag tycker snarare problemet är att det finns små grupper som har väldigt stort våldskapital i Vallentuna.

Vissa av dem har åkt in nu, men Norrortspolisen har ju sorterat in dessa från Vallentuna, Åkersberga och Täby i olika grupper som har olika färger som namn t.ex. röd grupp osv.

Säger inte att Vallentuna är Rinkeby, men det är betydligt stökigare i Vallentuna än i t.ex. Täby.
Citera
2020-01-16, 15:41
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast inom EU lär en sådan transaktion spåras blixtsnabbt.

Ja till eu är väl inte så smart. Slussa pengarna mellan olika utomeuropeiska länder innan sista kontot länsas till cash så blir utredningsarbetet bög. Utomlands är målvakter billiga och även dessa kan ju använda falskt namn.

Tänk på den här bedrägerihärvan i Uppsala, 50 mille utomlands och klaras ej upp. Samma med det här afrikanska paret som lurade ekenomiansvarige i Einar Mattsson på 50 mille. Ej uppklarat. Helt sjukt, och i alla fall det sista fallet känner man ju till förövarna.
Citera
2020-01-16, 15:43
Medlem
Maximalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar mig själv. hon har en adress i Uppsala också. Så troligen tillbringade hon sin mesta tid i Vallentuna och ganska sällan i Uppsala. Ett bra sätt att få posten är att skriva sig som c/o.

Adress | Folkbokföringen är i
Uppsala

Postadress
Surta 26
186 92 Vallentuna
Citera
2020-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximalen
Adress | Folkbokföringen är i
Uppsala

Postadress
Surta 26
186 92 Vallentuna
Jag vet.
Citera
2020-01-16, 15:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Söder om Väsbyvägen vid krysset av Gällstavägen ligger en fastighet, men där finns också en del bostadshus som säkert bebos av många familjer. Fastigheten är alltså såld tillsammans med skog samt mark som BO tidigare har arrenderat ut. Husen är sällan speciellt mycket värda, men skog och mark är värda en hel del.

Den adress som lades ut stämmer inte byggnaderna på. Huset är rött men brunt på Aftonbladet
Citera
2020-01-16, 15:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vallentuna är väl ganska lugnt om man jämnför med många andra förorter. Det händer alltid saker överallt och Vallentuna känns rätt sömnigt.

Tror man upplever Vallentuna beroende på vilken generation man tillhör. Men det är generellt trevligt
Citera
2020-01-16, 15:49
Medlem
Agent11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Och de har mycket låga spärrar för att ta till våld efter sin tid i Afghanistan. Ryssland är dessutom ett stort land men många arbetssökande i EU man hör ofta ryska vid husbyggen runt Stockholm. De kanske rest in oregisterat i tullen ingen vet att de är här.
De anlitas av giriga villaägare som vill betala svart när de bygger till på sin 7,8,9,15 miljoners villor.

Jag har sett dom många gånger!
Exakt!! Det är som att sätta geten som trädgårdsmästare.
Citera
2020-01-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Den adress som lades ut stämmer inte byggnaderna på. Huset är rött men brunt på Aftonbladet
Kan vara ljuset kanske? Eller så finns det andra byggnader i närheten som kan se bruna ut? De söker och har spärrat av ett stort område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in