2020-01-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy92
Komiskt det där med att du känner folk som har lyrica. Jag går på mottagning i Skåne i en småstad. Vi har en privatägd mottagning och så en på sjukhuset.

Jag hade extra insatt möte i fredags som handlade om min lyrica. Och den mottagningen jag går på e tvär emot lyrica. Sen vet jag folk som har tex xanor depot eller stressar. Men dem skriver hellre ut det än lyrica där jag går. Tvär konstigt. Eller så äre som att välja mellan pest och kolera.

Bor i Norrbotten i en mellanstor stad vi har endast en mottagning (och knappt det) landstinget såkalrt. Vi har 2 st läkare en som är härifrån och gärna skriver ut Både lyrica och gabapentin sen den andra läkaren en spanjor tror jag han är driver en gen mottagning nere i skåne tror nog du vet vem jag menar han är tväremot lyrr och gabba. Imovane kan han ge om du varit med i programmet säg 3-4 år. Han tog bort mina gabapoentin då jag kom in med motiveringen att ingen vet ju hur du fungerar med bara BUP i kroppen nu efter 7-8 månader och flera flera återfall så tycker jag att han bör haja att mina Gaba receptorer inte klarar sig på bara bup
Citera
2020-01-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Bor i Norrbotten i en mellanstor stad vi har endast en mottagning (och knappt det) landstinget såkalrt. Vi har 2 st läkare en som är härifrån och gärna skriver ut Både lyrica och gabapentin sen den andra läkaren en spanjor tror jag han är driver en gen mottagning nere i skåne tror nog du vet vem jag menar han är tväremot lyrr och gabba. Imovane kan han ge om du varit med i programmet säg 3-4 år. Han tog bort mina gabapoentin då jag kom in med motiveringen att ingen vet ju hur du fungerar med bara BUP i kroppen nu efter 7-8 månader och flera flera återfall så tycker jag att han bör haja att mina Gaba receptorer inte klarar sig på bara bup

Vad är det som gör att det är fel på dina GABA receptorer? Blev nyfiken..
Senast redigerad av FramtidsAstronaut 2020-01-16 kl. 16:20.
Citera
2020-01-16, 21:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Vad är det som gör att det är fel på dina GABA receptorer? Blev nyfiken..

Jag blev också nyfiken, eftersom Gabapentin inte är en agonist till varken GABAa eller GABAb-receptorn
Citera
2020-01-16, 22:14
Medlem
Hur ofta tar dom saliv prov på era mottagningar? Tänkte höra hur det ser ut, om det varierar kraftigt? Kan tillägga att på min sker det endast ett par gr per / år i snitt. Tacksam om ni orkar ta er kraften att dela med er peeeeace!
Citera
2020-01-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashek
Hur ofta tar dom saliv prov på era mottagningar? Tänkte höra hur det ser ut, om det varierar kraftigt? Kan tillägga att på min sker det endast ett par gr per / år i snitt. Tacksam om ni orkar ta er kraften att dela med er peeeeace!

Inte ofta på den mottagning jag går. Södra svergie, typ bara vid misstanke.
Citera
2020-01-17, 21:26
Medlem
Niggalangelos avatar
Äntligen kom svaret..beviljad med suboxone!

Vad tycker ni om suboxone filmerna?

Själv har jag inget mot vanliga suboxone men filmerna har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2020-01-18, 13:13
Medlem
Vad får ni för konsekvenser av att återfalla i heroin i säg 1 vecka? Vet folk som inte fått några konsekvenser alls men även de som fått LVM, samma mottagning.
Fattar att det görs en individuell bedömning men om det är första återfallet vad bör man räkna med?
Citera
2020-01-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knulltotte
Vad får ni för konsekvenser av att återfalla i heroin i säg 1 vecka? Vet folk som inte fått några konsekvenser alls men även de som fått LVM, samma mottagning.
Fattar att det görs en individuell bedömning men om det är första återfallet vad bör man räkna med?

Som sagt väldigt induvidellt. Är det första återfallet och du utger en känsla av ånger brukar dom vilja att du kommer in varje dag i nån vecka för att sedan återgå som du hade. Men som sagt så utgår dom från person till person.
Citera
2020-01-19, 11:22
Medlem
Jag har nu gått Laro drygt 1 år.

Jag fick ett tag hämta en gång i månaden själv på apoteket men nu helt plötsligt får jag hämta varje vecka.
Hatar att stå där o säga vad man ska ha så andra hör.
Att läkaren hade gjort fel och därför måste jag hämta så ofta.
Hur är det för er?

Även hört av andra att man bara ska behöva lämna UP en gång i månaden när man gått ett år.
Jag måste gå dit varannan vecka ff.

I övrigt har jag skött mig helt felfritt förutom att jag kommit för sent.

Borde jag inte bara behöva gå dit för att lämna UP 1 gång i månaden?
Senast redigerad av Sesamevil 2020-01-19 kl. 11:26.
Citera
2020-01-20, 02:00
Medlem
Hej allesammans!!
Sett att många frågat/frågar om buvidal. Jag själv har varit med i laro i ca 10 månader, efter ca 3 månader (2×8mg buprenorfin tabletter
Samt espranor 2×8mg) frågade läkaren mig om jag ville prova buvidal då jag har ett ordnat liv med bostad och arbete så jag slapp springa till mottagningen var och varannan dag. Startade med vecko-injektioner 36mg. Funkade bra till en början sedan kände jag att det gick ur efter 5-6 dagar och vart abstinens den sista/de 2 sista dagarna. När jag berättade det så fick jag byta till 128mg månads-injektion. Har nu legat på månads-injektion i ca 4 månader och det är nog det bästa som hänt mig. De 4 veckorna mellan varje injektion går helt smärtfritt, inga biverkningar, kan sköta jobb, är pigg och glad. Varken tabletterna (buprenorfin/espranor) eller vecko-injektionerna går att jämföra med månads-injektionen. Går även 1 gång i veckan för att lämna UP. Får ni erbjudandet att gå på buvidal,TA CHANSEN och ge det en ärlig chans. Är du ute efter flum och att bli hög som ett höghus är det däremot inget för dig. Vart förvånad över att det är sådan skillnad mellan vecko samt månads-injektionerna och hur mycket bättre man mår . Men självklart är det individuellt och att alla reagerar olika på olika mediciner men kan ärligt säga att buvidal månads-injektioner samt laro har räddat mitt liv. Innan jag var med i laro var jag trasig inombords, hade 0kr då mitt knarkande kostade ca 20.000kr i månaden (drog även på mig skulder)samt att man knappt orkade göra något,kunde inte sköta arbetet på ett ordentligt och seriöst sätt. Sedan jag gick med i laro har jag börjat träna, gått ner i vikt, börjat ta hand om mitt yttre och inre samt att jag har råd att göra saker jag inte hade en krona kvar att lägga på annars. Var är rädd att åka på resor pga rädsla för abstinens/åka fast i tullen. Förstört otroligt många rrdpr genom att spendera dagarna med att jaga droger i det land jag befunnit mig i. Vill ni gå med i laro men tvekar så kan jag rekomendera att ni går med men ni måste ha en stark vilja och vara beredda på att kämpa för det är jobbigt till en början med att springa till mottagningen varje morgon,lämna UP osvosvosv. Men i det långa loppet är det DU som blir vinnaren. Ingen av dina "knarkvänner" bryr sig egentligen om hur du mår eller har det, de tänker bara på kvällens/morgondagens fix eller att kunna tjäna pengar på dig genom att sälja på dig droger . Den enda som kan hjälpa dig är du själv. Hoppas denna text och min lilla resa kan inspirera eller hjälpa någon själ där ute som tvekar kring laro/buvidal.

Edit; varje gång jag ska bort/jobbar/inte kan komma så har jag bara ringt till mottagningen och då har jag fått min injektion 5-7dagar tidigare. Samma var det över jul/nyår. Fick då min injektion efter 3 veckor så på min mottagning har de varit väldigt tillmötesgående när det gäller tidigareläggning av injektioner.

Mvh/buvidal
Senast redigerad av Buvidal 2020-01-20 kl. 02:07.
Citera
2020-01-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Vore kul att veta hur det går för dig.
Du verkar inte riktigt förstått hur buprenorfin verkar. Att trappa ner från 32 till 8 mg kan vem som helst göra utan större problem. När du kommer ner till 4-2 mg och lägre så börjar den riktiga avtändningen. Att hoppa från 2 mg är inget att rekommendera om du inte tycker om rännskita, gåshud och depression...

Ett tips till alla som planerar att trappa ner eller sluta med buprenorfin är att läsa länken nedan:
http://www.helpmegetoffdrugs.com/taper

Citat:
Ursprungligen postat av Kashek
På 10 månader har jag lämnat ett salivprov och det var direkt efter mitt bedömningssamtal. Inte hört någon på min mottagning lämna det , förutom de som tagit återfall
Citera
2020-01-20, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Jag har nu gått Laro drygt 1 år.

Jag fick ett tag hämta en gång i månaden själv på apoteket men nu helt plötsligt får jag hämta varje vecka.
Hatar att stå där o säga vad man ska ha så andra hör.
Att läkaren hade gjort fel och därför måste jag hämta så ofta.
Hur är det för er?

Även hört av andra att man bara ska behöva lämna UP en gång i månaden när man gått ett år.
Jag måste gå dit varannan vecka ff.

I övrigt har jag skött mig helt felfritt förutom att jag kommit för sent.

Borde jag inte bara behöva gå dit för att lämna UP 1 gång i månaden?
Varför får du plötsligt hämta varje dag? Vad är motiveringen till det? Har du tagit återfall/lämnat positivt up? Jag har varit med 10 månader men lämnar up en gång i veckan,ska få börja lämna 1 gång varannan vecka. Kan tilläggas att jag aldrig tagit återfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in