Citat:
Ursprungligen postat av
Chooosan66
Är det någon som provat Buvidal?
Jag vill veta om den verkligen fungerar?
Skriv och berätta gärna era egna erfarenheter och även vad ni har hört och läst om denna spruta
Hur har din mottagning gjort när du blivit dålig på Buvidal och det är t.ex stängt, kväll, helg eller om du är bortrest?
Har du kunnat gått nånstans och fått en dos till eller har du bara fått härda ut?
Har ni valt att prova Buvidal själva eller har ni inte haft något val Så som i mitt fall
För mig fungerade det inte. Testade Buvidal i ca 3 månader, både vecko-och månadsinjektioner. Vet inte hur mycket som satt i huvudet, men jag upplevde det som depåeffekten inte alls fungerade så som utlovat. Bytt tillbaks till tabletter nu och det tycker jag funkar mycket bättre. Testade även att ta t ex en 8mg tablett medans jag hade ”maxdosen” i kroppen och kände helt klart av det, vilket tyder på att depåeffekten om inte uteblivit helt så i varje fall fungerat väldigt svagt.
När jag gjorde mitt sista försök med Buvidal(då i månadsinjektion) så var det under jul-och nyår då det ej fanns någon läkare på plats på min mottagning, så jag fick helt enkelt bita i det sura äpplet och mådde skit i ca två veckor. Men första dagen läkaren var tillbaks blev jag direkt återinsatt på tabletter.
Jag skulle inte säga att jag blev tvingad, men näst intill. Dvs övertalad(/överkörd) om alla ”enorma fördelar för både mig själv och mottagningen”. I grund och botten tycker jag det är en sjukt smart idé om det nu hade fungerat så bra som de påstod.
Kan tillägga att jag låg på maxdos(dvs 32mg i veckosprutan och 128mg i månadsinjektion).
Det var inga problem att byta tillbaks, men jag tror det var lite för att jag verkligen valde att ge det en ordentlig chans under lång tid. Nu har jag helglättnad så det känns ändå helt okej med tabletter, men ändå inte såååå jäkla roligt att sitta och åka sjukt långt varje veckodag(bor en bra bit från min närmaste mottagning) för att få min dos. Men samtidigt så vet jag hur det har gått varenda jävla gång jag försökt sluta på egen hand - dvs återfall precis när man krigat sig igenom de värsta 5-6 veckorna. Så jag är rätt bestämd på att fortsätta kriga för mer och mer lättnad. Vill verkligen inte tillbaks till den livssituation jag hade innan jag började på LARO.
Skicka PM om du har fler frågor om Buvidal eller tips och råd, svarar gärna så gott jag kan om det hjälper.