2020-01-15, 22:36
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det är lönlöst. Jag älskar muslimer.
Islam är bra. Gud är god.
Tack för din nåd. Tack för att jag inte är hopplös ändå.
Folk är hundar. Jag vet inte bättre.
Tack. Ni vet vad ni gör. Vad ska jag göra? Spränga väggen jag går in i.
Hjälp mig fader! Jag är kriminell och dum dessutom.
Blir faktiskt inte mycket klokare.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-15 kl. 23:02.
Citera
2020-01-16, 06:29
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Är du medveten om att koranen enligt muhammed uppenbarades för honom och att det bara är muhammeds egna ord som bekräftar detta?

Är du medveten om att islams mänskliga centralgestalt muhammed dödade andra människor?

Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Jag förstod inte vad du menar
Hur dödades Muhammad?
Menar du en person som heter Muhammad idag och dödas?
Kan du förklara vad du menar? Så att jag kan svara tydligt
Förstår du inte ens betydelsen av "muhammed dödade andra människor" så förstår jag att du tror på koranen. Du förstår inte vad som står där heller
Citera
2020-01-16, 06:32
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Klassiskt muhammedantrams
Det här var frågan som du undvek eller inte förstod
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Är du medveten om att koranen enligt muhammed uppenbarades för honom och att det bara är muhammeds egna ord som bekräftar detta?

Är du medveten om att islams mänskliga centralgestalt muhammed dödade andra människor?
Citera
2020-01-16, 07:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jesus är ETT med Fadern. Det är teenigheten. Jesus är Sonen. Sonen är Gud. Fadern är Gud. Men Fadern är inte Sonen.

Johannes första kapitel tillskriver skapelsen till Jesus.

Sonen är Gud. Slå t ex upp alla bibelställen om Alfa och Omega:

https://www.openbible.info/topics/alpha_and_omega

Visst är det Gud?

Och i Uppenbarelsebokens 22a kapitel är Jesus Alfa och Omega.

Lägg ditt gudsförnekande på tippen och bli frälst. Jesus är Gud.
Du väljer att gå in på treenigheten när det helt enkelt är så att allt kommer från Fadern. "Fader" innebär just detta:
Han har fött allt och försörjer allt. Men du vill snärja in dig i teologiska spörsmål.

Om Sonen fött allt och försörjer allt är Sonen per definition Fadern.
Citera
2020-01-16, 07:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om du tror att det inte finns någon gud utom Gud, så är Kristus inte Gud, utan en profet som alla profeter (Adam, Muhammad, Ibrahim, Moses och Joseph) och att Muhammad är den sista profeten. För mänskligheten.
Du är naturligtvis muslim. Ja. Islam vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud.
Men tills din islam är klar måste du tillämpa de fem pelarna i islam som jag nämnde för dig i den föregående kommentaren
Så nu när jag är judinna, kristen och muslim måste jag börja följa det människor vill lära mig?

Nej: jag följer Abrahams tro och Muhammeds exempel och Mose lag:
Jag hör Guds röst och tror på Gud och lyder Gud. Så som Kristus lär mig.
Gud är mäktig att rädda. Människor är det inte.
Citera
2020-01-16, 07:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om du tror att det inte finns någon gud utom Gud, så är Kristus inte Gud, utan en profet som alla profeter (Adam, Muhammad, Ibrahim, Moses och Joseph) och att Muhammad är den sista profeten. För mänskligheten.
Du är naturligtvis muslim. Ja. Islam vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud.
Men tills din islam är klar måste du tillämpa de fem pelarna i islam som jag nämnde för dig i den föregående kommentaren
Jag tror att Jesus är Messias (alltså Kristus) som är början på Guds nya skapelse då Gud skapade Jesus på samma vis som Adam, fast med en kvinna som mamma.
Jesus är inte död, utan hos Gud i Guds härlighet. Och Jesus är med sin kyrka och lär henne allt.

Men som profet är det ingen skillnad eftersom Ordet är detsamma genom alla profeterna. Jag skiljer på så vis inte mellan profeterna, men hävdar att de flesta muslimer gör det. Antagligen beror det på okunskap, att muslimerna skiljer på Guds profeter.
Citera
2020-01-16, 08:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Det är lönlöst. Jag älskar muslimer.
Islam är bra. Gud är god.
Tack för din nåd. Tack för att jag inte är hopplös ändå.
Folk är hundar. Jag vet inte bättre.
Tack. Ni vet vad ni gör. Vad ska jag göra? Spränga väggen jag går in i.
Hjälp mig fader! Jag är kriminell och dum dessutom.
Blir faktiskt inte mycket klokare.
Amen

Tack Fader! Tack för Jesus! Tack Jesus!
Citera
2020-01-16, 08:36
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
...Lägg ditt gudsförnekande på tippen och bli frälst. Jesus är Gud.
Du är på döva öron. Ty "gud" för LadySweden ÄR LadySweden. Sådana där typer, vanligtvis ensamseglare, har en sjusärdeles förmåga att flockas på obskyra foran som detta. Så t ex de ständiga varianterna av användarnamn från kinessekten. Flashbacks religionsfora är synnerligen osunt och heresianfrätt.
Citera
2020-01-16, 10:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Tyske Ulrich Haarman sa "det som fångade mitt intresse när jag studerade den där perioden (medeltiden) är toleransen som muslimerna hade - och här menar jag bl.a Saladin- mot kristna.. Han var mycket tolerant... Kristna behandlade inte muslimerna på samma sätt."

Franske Henry De Castries sa "jag studerade historia och kom fram till att muslimernas behandling av kristna inkluderade mycket fred, tålamod, tolerans och vidsynthet.. och det är något som bara muslimerna hade på den tiden"

Och hur många andra västerländska tänkare och filosofer som helst har sagt liknande saker..

Genom islamisk historia har kristna, judar och andra alltid fått behålla sina kyrkor, synagogor och traditioner..
"The majority of churches were destroyed or converted over time by the Ottoman Empire. Some others - notably the Hagia Sophia, Chora Church, Rotonda, and Hagios Demetrios - were converted into mosques (this was the majority). Indeed, Chora Church is the only church left with most of its mosaics still intact."
Varför ljuger du?
Citat:
Bor man dock i ett område som kontrolleras av muslimer så ska man, om man inte konverterar, betala en viss skatt.. man får tycka att det är fel men det är så Gud vill att det ska vara och muslimerna skall inte säga emot Gud för det är Han som är den all-vetande.
Gud hit och dit, men visst, är det lagen i landet att man ska betala Jizya så är det faktiskt inte något jag kommer invända mot för tekniskt sett handlar det om att slippa militärtjänst mot att man betalar en avgift. Däremot har det ofta tagits längre där man måste betala med underkastelse och kanske piskas medans man betalar, för att etablera status. Där kan man ha invändningar.
Citat:
Men att sprids lögner att man tvingar dem konvertera eller så dödas dem är så löjligt så det finns inte.
Nu ljuger du igen. Det finns gott om belägg för att det skett och sker än idag.
Besök Otranto i södra Italien där 813 personer blev erbjudna valet att konvertera eller bli halshuggna av en invaderande Ottmansk styrka. Deras kvarlevor finns att beskåda där än idag.
Citera
2020-01-16, 12:10
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ja, men kompis, koranen finns i "originalspråket" och gud säger i den att Han kommer att skydda den och det har Han gjort i över 1400 år trots alla försök att leka med dess innehåll.. varför ska vi inte tro på den? Sen tycker jag att det är mer logiskt att människor är människor och Gud är Gud.. även Muhamed var bara en profet även om han såklart hade som alla andra profeter vissa "privilegium"..

Koranen säger i Surah 18:27 att ingen kan förändra Allahs ord. Då kan ni muslimer säga att men det gäller bara Koranen, men så står det inte i versen. Er bok säger att även Torah och Injiil (Tanakh och Nya Testamentet) uppenbarades av Gud.

18:27

OCH FÖRKUNNA [för dem] det som har uppenbarats för dig av din Herres Skrift! Ingen kan rubba eller tumma på Hans ord, och hos ingen finner du en tillflykt utom hos Honom.

3:3

Steg för steg uppenbarar Han för dig denna Skrift och med den sanningen och bekräftelse av det som ännu består [av äldre tiders uppenbarelser]; det är Han som uppenbarade Tora och Evangeliet

5:47

Låt därför dem som följer Evangeliet döma i enlighet med vad Gud där har uppenbarat; de som inte dömer i enlighet med vad Gud har uppenbarat är syndare som trotsar Gud.

Varför uppmanar Koranen till att döma efter en korrupt bok? Om man dömer efter evangeliet (som er bok själv uppmanar till ovan) så måste man avfärda Koranen.
Citera
2020-01-16, 12:21
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Gud hit och dit, men visst, är det lagen i landet att man ska betala Jizya så är det faktiskt inte något jag kommer invända mot för tekniskt sett handlar det om att slippa militärtjänst mot att man betalar en avgift. Däremot har det ofta tagits längre där man måste betala med underkastelse och kanske piskas medans man betalar, för att etablera status. Där kan man ha invändningar.

Enligt Koranen ser det nästan ut så att man inte ens behöver tro på Allah. Det räcker med att man underkastar sig honom.

49:14

ÖKENARABERNA säger: ”Vi har blivit troende.” Svara [dem, Muhammad]: ”[Ännu] än ni inte troende – säg hellre: 'Vi har underkastat oss Guds vilja'! Ännu har inte [sann] tro vunnit insteg i era hjärtan. Men om ni [med ärligt uppsåt] lyder Gud och Hans Sändebud skall Han inte låta er gå miste om någon del av [lönen för] era handlingar; Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.”

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nu ljuger du igen. Det finns gott om belägg för att det skett och sker än idag.
Besök Otranto i södra Italien där 813 personer blev erbjudna valet att konvertera eller bli halshuggna av en invaderande Ottmansk styrka. Deras kvarlevor finns att beskåda där än idag.

I det Ottomanska riket kidnappades söner från kristna familjer och konverterades till islam. Även fast islam skall vara enligt konvertering med tvång (muslimer citerar gärna Surah 102 i det sammanhanget).

https://en.wikipedia.org/wiki/Devshirme

Citat:
Devshirme[a] (Ottoman Turkish: دوشيرمه‎, devşirme, usually translated as “child levy” or “blood tax”)[2] was the Ottoman Empire practice of recruiting soldiers and bureaucrats from among the children of their Balkan Christian subjects.[3] Ottoman soldiers would take Christian boys, ages 8 to 20, away from their parents in Eastern and Southeastern Europe and removing them to Istanbul.[4] The boys were then converted to Islam[5] with the primary objective of selecting and training the ablest children and teenagers for the military or civil service of the empire, notably into the Janissaries.[6]
Citera
2020-01-16, 13:05
Medlem
LadySwedens avatar
Som Pust skrev:
Ingen KAN förändra Guds Ord.

Så är det. Vem tror Gud i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto