2020-01-15, 16:35
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dina barn är inte kriminella. Då får man klara sig själv. Är man livsstilskriminell och inte får jobb, då ger socialtjänsten dig en lägenhet. Inte bara en gång. Utan två gånger. Så är det. Moder Svea tar hand om de människor som inte vill jobba.

Jag tror du måste komplettera med bidragskraven.
Man måste vara hudfärgshandikappad.
Man måste vara analfabet.
DÅ finns det inga begränsningar på förmånerna som Sverige levererar.
Citera
2020-01-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Grundproblemet där är enligt mig att samhället är uppbyggt på ett helt annorlunda sätt där det finns ett ytterst litet socialt skyddsnät och gängen tagit över delar av den funktionen istället med falska förhoppningar som följd. För de som inte har råd med College ( rätt många ) väntar en tuff framtid.

Kloka ord från dej och jag delar din uppfattning.
Samhället har gått från att ha varit ett land i harmoni där det redan från
barnsben kunde höras visslande trallandes barn i alla kvarter.
Sverige måste göra sej av med sossar och kommunister även om priset
blir högt.
Citera
2020-01-15, 16:41
Medlem
Jag har varit på jobbet. Alla såna här trådar rasslar undan så snabbt att man aldrig hinner läsa ifatt.
Som många andra här undrar jag om fru Fortuna inte var med blatten och om det är någon som vet tillståndet.
Hoppas på svåra skador 🙂
Citera
2020-01-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag tror du måste komplettera med bidragskraven.
Man måste vara hudfärgshandikappad.
Man måste vara analfabet.
DÅ finns det inga begränsningar på förmånerna som Sverige levererar.
Men nu får ni väl ändå ge er - Fredde sa ju att ni ska öppna era hjärtan för all de här välutbildade, som Lövet sa att Sverige behöver...
Citera
2020-01-15, 16:45
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Du har helt rätt i att vården som bedrivs i våra fängelser får betydligt större genomslag hos de med svenska värderingar som grund än det importerade skumrasket. Vård kostar också stora summor vilket gör att kriminalvården även behöver förändras i grunden. Högre straff är inte avskräckande enligt ett antal undersökningar och just därför måste insatser in tidigt innan personer blivit för insyltade i vad skit som helst och få dessa personer ut och bort från den kriminella miljön. Det är väl satsade pengar. För livsstilskriminella så fungerar inte vård och då är det förvaring och att hålla dessa utanför samhället så länge som möjligt som gäller. Förvaring kan utföras på ett betydligt billigare och mera rationellt sätt än vad våra fängelser erbjuder idag och i slutet på förvaringen så ska de såklart erbjudas vård och anpassning för att kunna komma ut rätt i samhället igen. Även här bör mera insatser till för många ser ingen annan utväg att få pengar än att återgå till den kriminella banan igen.
För de som ska utvisas finns ingen anledning att de ska avtjäna sina straff i Sverige utan iväg med den till valfri entreprenör på världsmarknaden, med lägre kostnader än våra, som verkar lämplig om inte hemlandet vill bemöda sig med att ha sin medborgare fängslad i sitt land.

Instämmer i din analys, och jag har ett förslag. Det strider förvisso om att man skall "bestraffa" fångar. Men varför inte ställa hårdare krav för frigivning? Krav att de måste ha en utbildning och ett yrke och en anställning när de muckar. Annars kommer de ej ut.

Varför ska man belöna dömda med detta kanske man kan undra, men jag anser att en person som går till jobbet på morgonen och kommer hem på kvällen helt enkelt inte orkar begå brott i samma utsträckning. Samhället har en unik chans att göra något med en person när denne är i samhälleligt förvar. Det sker inte nu, i alla fall inte särdeles bra. I slutänden kommer den dömde ut och blir granne med någon. Vem vill ha en granne som inte är riktigt klok?

Gillar idén med att outsourca fängelsevistelser till andra billigare länder. Morot och piska, men aldrig tappa vår humanism.

Vi börjar bli lagom OT, men trots allt gäller denna tråd om ett riktigt sorgebarn som vi misslyckats totalt med.
Citera
2020-01-15, 17:13
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 134k1m
Jag har varit på jobbet. Alla såna här trådar rasslar undan så snabbt att man aldrig hinner läsa ifatt.
Som många andra här undrar jag om fru Fortuna inte var med blatten och om det är någon som vet tillståndet.
Hoppas på svåra skador 🙂
Det har jag också, några måste ju knega ihop slantarna till vård & omsorg för denna idiot, utöver tidigare boende, mat, kläder & telefon.
Men..... det har inte framkommit mer än att han inte har kunnat bli förhörd. Om det beror på skador eller han helt enkelt vägrar svara på några frågor vet dock ingen, ..inte här i tråden iaf.
Citera
2020-01-15, 17:18
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytose
Ni skojar? Hur kan socialen GE bort en lägenhet till en multidömd yngling? I mälarhöjden?? Mina barn är 27 och 23 och de har jobbat och betalat skatt sedan gymnasiet och har inga brott eller prickar i sina register och dom får inga lägenheter, trots kötid på 5 resp 9 år i olika bostadsköer. inte lån heller, då de jobbar i vården och tjänar för lite. Den äldsta har bott i sex olika iandrahand med höga hyror samt på soffor hos kompisar. Den yngre bor fortfarande hemma, vi delar på min tvåa. Sjukt! Hur fan kan dessa idioter FÅ Lägenheter trots all skit dom bara fortsätter göra? Kanske samhället ska ställa LITE krav???

Fantastiskt vad lite saft och bullar på Soc kan göra!

Nyss var hans liv ”satt på paus” (sagt i TV-programmet) sedan kom han ut och tryckte han på ”Play” igen och började stjäla bilar, köra som en dåre (FFWD-knappen)för att sedan trycka på ”Reset”-knappen på en oskyldig småbarnsfar/trafikant. Är han svårt skadad själv så är väl ”Mute” till nästa bullfika...
Citera
2020-01-15, 18:41
Medlem
apanola IIs avatar
GM satt i bilen som brann, någon som vet om det var ett flammande eldhav eller lite eldslågor från motorn?
skulle vara bra om Gm ser ut som ett bränt bacon i fejjan och blind, då är det slutkört för det asets del
Citera
2020-01-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Ja kanske ärftligt, men jag vill gärna tro och tycka att han har ett personligt ansvar. Att hänvisa till genetisk orsak är samtidigt att säga att han inte kan ta ansvar för detta.
Äntligen en klarsynt kommentar!
Citera
2020-01-15, 18:52
Medlem
För att få till en lagändring så torde en stämmning mot ABsvedala sättas igång, dvs dem som är drabbade.

En sådan person som körde detta fordon är inte förtjänt av att vistas ute på gator, torg eller i bilar.

Är det en naiv tanke från min sida?

Fan så jag hoppas anhöriga får någon advokat som driver detta stenhårt.
Citera
2020-01-15, 18:53
Medlem
Vem omkom och stämmer det att personen va en skötsam förälder?
Hur är statusen för dom i den ramade bilen?

Kunde väl varit en överlastad bil med kriminella alt partiledare/ministrar från regeringen där alla i bilarna omkommit.
Citera
2020-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
GM satt i bilen som brann, någon som vet om det var ett flammande eldhav eller lite eldslågor från motorn?
skulle vara bra om Gm ser ut som ett bränt bacon i fejjan och blind, då är det slutkört för det asets del
Det var inga lågor alls, enbart rök vad jag kunde se, enormt rökmoln men inga lågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in