2020-01-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vem omkom och stämmer det att personen va en skötsam förälder?
Hur är statusen för dom i den ramade bilen?

Kunde väl varit en överlastad bil med kriminella alt partiledare/ministrar från regeringen där alla i bilarna omkommit.
GM satt ensam i bilen, all fokus låg på golfen där vad jag förstått det som var minst 2 personer i varav en avled.
Citera
2020-01-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dina barn är inte kriminella. Då får man klara sig själv. Är man livsstilskriminell och inte får jobb, då ger socialtjänsten dig en lägenhet. Inte bara en gång. Utan två gånger. Så är det. Moder Svea tar hand om de människor som inte vill jobba.

Det gör mig så fruktansvärt bekymrad att det du säger är helt sant. Helt jävla bedrövligt vad vi har byggt för freakshow av detta land.
Citera
2020-01-16, 00:31
Medlem
Skunken666s avatar
Om jag inte är felunderrättad så är den omkomne en skötsam person som varit verksam inom svensk handboll.
Alltihop är bara tragiskt!
Det svenska samhället och dess lagar och straff är skrivna för hur svenska individer fungerar, när det gamla svenska samhället försvann så missade man att införa lagar och straff mer anpassade för det nya "svenska" samhället och dess nya invånare.
Nu har vi en idiot som suttit och spelat Allan Ballan i en tv-intervju inifrån fängelset, uppvisat total brist på ånger eller inställning till att förändra sitt leverne. Alla vet vad som kommer att hända då han släpps ut, för han har själv deklarerat det i TV.
Ändå släpps idioten ut efter 2/3, och nu har en vanlig hederlig medborgare fått sätta livet till.

När skall våra usla politiker inse att de har förstört världens bästa samhälle i sin iver att fylla på landet med valboskap för att få sitta kvar vid makten?
När skall ansvar för alla oskyldigas lidande utkrävas?
Hur mycket djupare skall landet behöva sjunka?
Citera
2020-01-16, 08:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubrox
Det var inga lågor alls, enbart rök vad jag kunde se, enormt rökmoln men inga lågor.

Baserat på vad man läser om andra liknande händelse där någon orsakar bilolyckor pga missbruk, fortkörning eller buskörning så utgår jag ifrån att gärningsmannen klarar sig utan några större skador. Känns som att de nästan alltid är förövaren som klarar sig bäst
Citera
2020-01-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Baserat på vad man läser om andra liknande händelse där någon orsakar bilolyckor pga missbruk, fortkörning eller buskörning så utgår jag ifrån att gärningsmannen klarar sig utan några större skador. Känns som att de nästan alltid är förövaren som klarar sig bäst

Ja oftast den som har högst fart som klarar sig bäst i en krock, står man stilla så blir det en hårdare smäll ev även från sidan eller liknade. Den som har hög fart blir det lite mer dämpad effekt av krocken. Vilket är synd borde vara den som är macho och cool som borde få ta hela smällen inte de som är vanliga människor.

Det är av denna anledningen man inte vill köra i trafiken eftersom staten inte kan skydda oss från dessa personer utan bara släpper ut dem igen. Jag ser verkligen fram mot självkörande bilar då kommer inte dessa olyckor inträffa iallafall. Bättre att någon har gjort ett misstag i koden(detta kan åtgärdas så det inte samma fel inträffar igen) än att någon idiot som tror han är cool dödar(Tyvärr tror jag inte detta kan fixas iallafall inte i Sverige).
Citera
2020-01-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

jag vet inte hur livsstilskriminella dör men det sägs att deras dödlighet är ungefär som ha cancer. Jag känner till flera livsstilskriminella som har dött i fordonsolyckor. Det skrivs inte om det när de dör i en "vanlig olycka". Självmord är också överrepresenterat i den gruppen. Om man vill ha ett långt liv så ska man inte bli livsstils. Många av de som överlever hamnar på en parkbänk till slut. Medicineringen på anstalter är väl högre än ålderdomshem.

Det bästa hade varit om han aldrig blivit känd hos polisen i 10årsåldern. Vi saknar både resurser och metoder för att se till att många barn inte blir kriminella. Politiker och befolkningen i stort vill inte satsa på saker som visar effekt efter 10-15år.

Sen är det svårt att veta vilka personer vi ska låsa in mycket länge och vilka vi ska släppa ut. Metoderna för att försöka hitta rätt personer att låsa in extra länge finns inte. Det slutar med att man kommer låsa in för många personer för länge till en för hög kostnad. Se på USA som har försökt nu stänger de fängelser. Nordkorea det andra landet har ju inte råd med någonting.

Det är alltid lätt efteråt att se att en person skulle vara inlåst mer. Dock finns det nog ett fåtal människor där samhället nog kan se relativt enkelt att de borde vara inlåst en längre tid. I slutändan blir det också en kostnadsfråga. Det är dyrt att ha folk inlåsta. Sen finns det rättvisefrågor i straffbedömningen. Ska en massa mindre brott ge ett högre straff än ett riktigt grovt brott.

Sen kan vi inte även om vi ville ha fler inlåsta. Vi har för få fängelseplatser och svenska folket vill inte ha fängelser där de bor. Nu kommer någon och säger att man bygga dem i Norrland. Jo men vilka extra logistik de blir samt var hittar man personer som vill jobba i fängelser. Kriminalvården har redan svårt att hitta folk att anställa.
Citera
2020-01-16, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Hört att det ska röra sig om dessa puckon.. https://www.youtube.com/user/crtclrp

Och vart har du hört det? Det handlar om svartskallar, oskötsamma invandrare.
Citera
2020-01-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Modellen fungerar utmärkt. Det är några mångmiljonärer som driver privata fängelser och de måste se till att deras anstalter är välfyllda för att kunna ge aktieägarna sin utdelning. Sedan fungerar det inte ur ett samhällsperspektiv med världens största fängelsebefolkning.

Ekonomi kontra socioekonomi ...
Citera
2020-01-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG81
Vi såg inte det komma.

Nja, de som blev påkörda den här gången såg sannolikt inte den dödsbringande bilen
komma för då hade man väl svängt undan ...

Har inte sett något om offren, typ kön, ålder och liknande. Men de kanske inte var
så intressanta. Går i alla fall bussar på den där leden och att krascha en sådan bör
ha varit mera riskabelt ...
Citera
2020-01-16, 14:17
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Jag förminskar inte brottet, det är tragiskt. Jag menar att samhället borde gripit in tidigare och erbjudit resurser för att få pojken att förstå hur man beter sig mot varandra i samhället.
Pojke? Han är en vuxen man och det du menar att samhället skulle erbjuda biter inte på såna som han.
Inte på andra kriminella heller vilket du kan se om du öppnar dina ögon!
Må han brinna i helvetet.
Citera
2020-01-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Pojke? Han är en vuxen man och det du menar att samhället skulle erbjuda biter inte på såna som han.
Inte på andra kriminella heller vilket du kan se om du öppnar dina ögon!
Må han brinna i helvetet.
Det är jävligt trist att det skall behöva ske en dödsolycka för att den här killen skulle plockas bort från gatan. Om det sker nu ens. 221 punkter i belastningsregistret. Och han har knappt trampat ur tonåren. Fullständigt vansinnigt.
Citera
2020-01-16, 14:50
Medlem
efedrinkungens avatar
Det ska bli intressant om de dömer honom hårdare pga
mediauppmärksamheten. Eller om det blir en pizza och dialog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in