Citat:
Ursprungligen postat av
CRFRP
Inte fan tror jag det tar nästan 1,5 år att hitta ett mordvapen hos en misstänkt.. nä, säkert är det hemliga tvångsmedel som HRA som är största bevisningen här. Det har nog snackats en hel del i hushållet där om mordet.
Tja, är det klurigt gömt så. Och det kan ju handla om en oväntad/ovanlig form av ”vapen”.
Tror inte en teknikkunnig person som SD skulle missa att misstänka att han nog kan vara avlyssnad, tror inte att han dabbat sig genom att pladdra om dådet.
Men nu tror jag ju ej på något funnet mordvapen, det var bara ett ex på vad jag tror att åkl inte har i sin åtalsarsenal.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag förmodar att hon tog upp det med tanke på att försvaret behövde tid på sig?
Och kanske också för att allmänheten ska förstå vilken stor utredning det ändå har varit.
Före den senaste häktningen har man ändå verkligen försökt att få fast en mördare, och man har inte gett upp. Men NFCs extremt långa väntetider har nog ställt till det en hel del.
Ja fast normalt är det ju ”bara” själva fupet som försvaret tar del av, som jag förstått. Att försvaret även begrundar slask tror jag hör till ovanligheterna.
Men å andra sidan finns det kanske ett o annat som talar för att detta inte är ett vanligt fall.
Men hursomhelst har nog säkerligen polis/åkl idogt gnetat framåt för att kunna lagföra en gm, därom råder nog ingen tvekan.
Bara det nu inte handlar om ett fall av ”tidig låsning” mot SD, som den statistiskt rätte gm.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Dom tjejer som har bjudit in mig mitt i natten har inte gömt sig bakom kaffe och bullar utan har varit tämligen tydliga med att det önskas andra bullar och dopp om jag så säger

Jo säkert så, men det handlar väl å andra sidan inte om något antal som det går att dra några statistiska slutsatser ifrån?