Citat:
Ursprungligen postat av
CRFRP
Inte fan tror jag det tar nästan 1,5 år att hitta ett mordvapen hos en misstänkt.. nä, säkert är det hemliga tvångsmedel som HRA som är största bevisningen här. Det har nog snackats en hel del i hushållet där om mordet.
Självklart har dom pladdrat men min tvekan har bestått av nedanstående konversation mellan mig och MV
Notera datumen 2018-07-07, 04:12. MVs undervisning till en MT mördare är samtliga postade, 1,5 månader efter att BO hittades. Dvs, den 7-8 juli 2018 efter att den gamla spaningsningsledingen fick sparken.
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Citat:
Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Citat:
Även detta ditt påstående är inte sant. Du har påverkat förundersökningen negativt i högsta grad som väl sannolikt också var ditt syfte eller Hur?
Du har förmedlat en tidigare ostraffad och i sammanhanget novis misstänkt mördare detaljerad information om polisen går tillväga vid den span som MGM samtidigt är/var underställd.
Det vore klädsamt om du kunde ta ansvar för den irreparabla skada ditt illojala pladder åsamkat utredningen?
Citat:
SD och HD var bevakade efter efter frisläppandet av TR både via fysisk och digital övervakning.
Citat:
Citat:
Polisen använder sig av två metoder dels en GPS puck som monteras på det fordon som man misstänker att eventuella misstänkta brottslingar ska använda sig av. Man har även möjlighet att montera en buggutrustning som aktiveras av ljud när någon sätter sig i bilen och pratar eller startar bilen.
Citat:
Citat:
Hela resan till Arlanda är väl dokumenterad i Fub och kommer bli offentlig vid ett eventuellt åtal. Allt man har handlat och ärenden man utfört på vägen finns redan med i underlaget.
Citat:
Citat:
Vad bilens tekniska undersökning gett har jag ingen information om, men man kan kolla resrutt genom bilens egna GPS om den är inbyggd i bilen. Eller via en av polisen monterad GPS så utredarna har kunnat följa bilens rutt från Örebro till Arlanda. Det har förekommit en del kritik kring hur TR släppt MGM vind för våg, och det går inte till så. Så länge han fortsatt är misstänkt för brottet följer polisen varje steg och avvikande beteende som han gör.
**********?
Om dina utgifter stämmer så kan inspelning gjorts INNAN MV undervisade tråden om hur polisen går tillväga med hemliga tvångsmedel. För så korkad kan inte SD varit att han pladdrat efter att läst detta. .
Kan det vara så att den ev, inspelningen var anledningen att den MT häktades på sannolika.
Mot det kan invändas att en enkel inspelning inte skulle ta flera månader för NFC att "analysera"