2020-01-14, 19:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Så din teori är att LW fick höra om USA-resan, blev arg och då mördade SD henne när han ville sätta henne på plats?

Vad menar du med att resan till Norge har varit öppen?

Nja det var väl lite väl nerkokat för att synka med min beskrivning av händelsen?

Med öppen menar jag att norgeresan sen tid var planerad (på nätet) av det tighta catching gänget vari väl SD får ingå?
Allt talar emot att norgeresan kommit som en överraskning för SD,emedan en hel del talar för stt USA resan kommit som en överraskning för LW. Det föranleder mig misstänka bråket som ändade LWs liv utlöstes av ett bråk om SD/HDs USA resa.

Vad gäller mina teser om detta slutliga bråk så är det väl en teori som andra med den viktiga skillnaden att min är mer logisk än dom ologiskas. Nu är (som väl är) inte livet logiskt .

Vad gäller det vi diskuterar nu kommer (vad Åkl påstår hänt) ner i minsta detalj beskrivas i FUP
Kanske var det så att SD var svartsjuk på LW och vise versa. Jag tror att LW personlighet gjort att hon gått in i en dysfunktionell symbios med SD hon inte klarade ta sig ur. Vi får se.

Det ska bli ytterts intressant iom, FUP få inblick i och granska SD personlighet med samma oförsonlighet som vi gjort med LWs.

Det dom iskna kvinnosakskvinnorna hitintills ägnat sig åt om honom är petternicklas-mäting, iris-klävoajans och hans äckliga tungutstäckningar. Så deras beskrivning av SD har tröttsamt nog handlat om deras förgrämda syn på män i allmänhet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 19:45.
Citera
2020-01-14, 19:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Förutom alla andra osannolika kryddningar i dina berättelser så kan du även glömma att resan betalades av föräldrarna. Den varianten känner nämligen inte ens fru D själv till!
Jasså är det så, tack för det.
Citera
2020-01-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, om nu polis/åkl sitter på mordvapen (hittat hos SD), konklusiva dna-spår från/vid LW etc så skulle de nog inte behöva fjortontusen sidor på sig för att påvisa det.

Inte fan tror jag det tar nästan 1,5 år att hitta ett mordvapen hos en misstänkt.. nä, säkert är det hemliga tvångsmedel som HRA som är största bevisningen här. Det har nog snackats en hel del i hushållet där om mordet.
Citera
2020-01-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu kanske de har något, efter häktningen på sannolika skäl?

Då hade ju utredningen pågått i ett år och fyra månader redan, SD var skäligen misstänkt och på fri fot, så det mesta av dessa 14.000 sidorna kanske redan fanns innan?

Jovisst, så kan det ju vara. Någonting bara måste det finnas som fick det att tippa över till sannolika skäl. Men vad, och hur ”starkt” är det egentligen? (menar inte att du ska svara på det)

OM det finns hårda bevis så blir det svårt att se behovet av ett 14 k-fup.
Och om de flesta/många av dessa sidor i stället hamnat i slask, och då inte bedöms ha ngt egentligt värde, varför påtalar åkl då sidantalet som ngt som i sig talar för SD:s skuld?

Nja, blir hursomhelst skeptisk till vilka kort åkl har att spela med.
Citera
2020-01-14, 20:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Å f-n, har du aldrig blivit inbjuden på fika till en tjej för att i lugn och ro snacka igenom något? Så enkelt kan det ha varit i bilen men allt ska ju krånglas till här.

Hmm vilka många (?) tjejer som bjuder dig krångelfritt på fika mitt i natten kan man undra över.
Du kanske inte var medveten om att kl var 23:30 en vardagnatt?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 20:09.
Citera
2020-01-14, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jovisst, så kan det ju vara. Någonting bara måste det finnas som fick det att tippa över till sannolika skäl. Men vad, och hur ”starkt” är det egentligen? (menar inte att du ska svara på det)

OM det finns hårda bevis så blir det svårt att se behovet av ett 14 k-fup.
Och om de flesta/många av dessa sidor i stället hamnat i slask, och då inte bedöms ha ngt egentligt värde, varför påtalar åkl då sidantalet som ngt som i sig talar för SD:s skuld?

Nja, blir hursomhelst skeptisk till vilka kort åkl har att spela med.

Jag förmodar att hon tog upp det med tanke på att försvaret behövde tid på sig?
Och kanske också för att allmänheten ska förstå vilken stor utredning det ändå har varit.

Före den senaste häktningen har man ändå verkligen försökt att få fast en mördare, och man har inte gett upp. Men NFCs extremt långa väntetider har nog ställt till det en hel del.
Citera
2020-01-14, 20:19
Medlem
Citat:
Å f-n, har du aldrig blivit inbjuden på fika till en tjej för att i lugn och ro snacka igenom något? Så enkelt kan det ha varit i bilen men allt ska ju krånglas till här.

Dom tjejer som har bjudit in mig mitt i natten har inte gömt sig bakom kaffe och bullar utan har varit tämligen tydliga med att det önskas andra bullar och dopp om jag så säger
Citera
2020-01-14, 20:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom tjejer som har bjudit in mig mitt i natten har inte gömt sig bakom kaffe och bullar utan har varit tämligen tydliga med att det önskas andra bullar och dopp om jag så säger

Om en tjej skulle fråga mej om jag vill bli med in på kaffe och bullar klockan 23:30 så skulle jag nog svara.... Nej tack jag dricker inte kaffe så här sent,jag får problem att sova då
Citera
2020-01-14, 20:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om en tjej skulle fråga mej om jag vill bli med in på kaffe och bullar klockan 23:30 så skulle jag nog svara.... Nej tack jag dricker inte kaffe så här sent,jag får problem att sova då

Hon fyllde ju år denna natt ,det var ju det hon så gärna ville bli ; Grattad ! ,och kaffe med kaka verkar ju varit hans favvo.
Senast redigerad av landbandy 2020-01-14 kl. 20:33.
Citera
2020-01-14, 20:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Inte fan tror jag det tar nästan 1,5 år att hitta ett mordvapen hos en misstänkt.. nä, säkert är det hemliga tvångsmedel som HRA som är största bevisningen här. Det har nog snackats en hel del i hushållet där om mordet.
Självklart har dom pladdrat men min tvekan har bestått av nedanstående konversation mellan mig och MV
Notera datumen 2018-07-07, 04:12. MVs undervisning till en MT mördare är samtliga postade, 1,5 månader efter att BO hittades. Dvs, den 7-8 juli 2018 efter att den gamla spaningsningsledingen fick sparken.

Ursprungligen postat av Moralensväktare
Citat:
Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.

Ursprungligen postat av Snor-Johan
Citat:
Även detta ditt påstående är inte sant. Du har påverkat förundersökningen negativt i högsta grad som väl sannolikt också var ditt syfte eller Hur?
Du har förmedlat en tidigare ostraffad och i sammanhanget novis misstänkt mördare detaljerad information om polisen går tillväga vid den span som MGM samtidigt är/var underställd.

Det vore klädsamt om du kunde ta ansvar för den irreparabla skada ditt illojala pladder åsamkat utredningen?

Citat:
SD och HD var bevakade efter efter frisläppandet av TR både via fysisk och digital övervakning.

Citat:
Citat:
Polisen använder sig av två metoder dels en GPS puck som monteras på det fordon som man misstänker att eventuella misstänkta brottslingar ska använda sig av. Man har även möjlighet att montera en buggutrustning som aktiveras av ljud när någon sätter sig i bilen och pratar eller startar bilen.

Citat:
Citat:
Hela resan till Arlanda är väl dokumenterad i Fub och kommer bli offentlig vid ett eventuellt åtal. Allt man har handlat och ärenden man utfört på vägen finns redan med i underlaget.

Citat:
Citat:
Vad bilens tekniska undersökning gett har jag ingen information om, men man kan kolla resrutt genom bilens egna GPS om den är inbyggd i bilen. Eller via en av polisen monterad GPS så utredarna har kunnat följa bilens rutt från Örebro till Arlanda. Det har förekommit en del kritik kring hur TR släppt MGM vind för våg, och det går inte till så. Så länge han fortsatt är misstänkt för brottet följer polisen varje steg och avvikande beteende som han gör.
**********?

Om dina utgifter stämmer så kan inspelning gjorts INNAN MV undervisade tråden om hur polisen går tillväga med hemliga tvångsmedel. För så korkad kan inte SD varit att han pladdrat efter att läst detta. .

Kan det vara så att den ev, inspelningen var anledningen att den MT häktades på sannolika.
Mot det kan invändas att en enkel inspelning inte skulle ta flera månader för NFC att "analysera"
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 20:54.
Citera
2020-01-14, 21:03
Medlem
Citat:
Nja det var väl lite väl nerkokat för att synka med min beskrivning av händelsen?

Med öppen menar jag att norgeresan sen tid var planerad (på nätet) av det tighta catching gänget vari väl SD får ingå?
Allt talar emot att norgeresan kommit som en överraskning för SD,emedan en hel del talar för stt USA resan kommit som en överraskning för LW. Det föranleder mig misstänka bråket som ändade LWs liv utlöstes av ett bråk om SD/HDs USA resa.

Vad gäller mina teser om detta slutliga bråk så är det väl en teori som andra med den viktiga skillnaden att min är mer logisk än dom ologiskas. Nu är (som väl är) inte livet logiskt .

Vad gäller det vi diskuterar nu kommer (vad Åkl påstår hänt) ner i minsta detalj beskrivas i FUP
Kanske var det så att SD var svartsjuk på LW och vise versa. Jag tror att LW personlighet gjort att hon gått in i en dysfunktionell symbios med SD hon inte klarade ta sig ur. Vi får se.

Det ska bli ytterts intressant iom, FUP få inblick i och granska SD personlighet med samma oförsonlighet som vi gjort med LWs.

Det dom iskna kvinnosakskvinnorna hitintills ägnat sig åt om honom är petternicklas-mäting, iris-klävoajans och hans äckliga tungutstäckningar. Så deras beskrivning av SD har tröttsamt nog handlat om deras förgrämda syn på män i allmänhet.

Var på nätet skall denna resa ha varit planerad? Ser inget som pekar på att den resan skulle vara mer ”öppen” än Davidssons USA-resa.
Citera
2020-01-14, 21:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Norgeresan kan förstås ha varit känd för SD, men man kanske kan förmoda att han inte var med i chatruppen för Norgeresenärerna?

Han hade väl fullt upp med sin egen resa.

Så man undrar vad han hade för intresse av att L*ena åkte till Norge (MV) öht och fr a om han hade fått vetskap om att hon skulle tälta med BX.

Det var ju inte L*ena som gått över till SD och mördat honom eller hur. Hon höll ju på som bäst med förberedelser inför sitt barns fördelsdag och chattade med Norgeresenärerna.

Varför skulle SD behöva döda L*ena om hon skulle ha haft något emot hans USA- resa?

Jag tror inte att vi kommer att få se något om dina teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in