2020-01-14, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nykeln är bara ett i raden av signifikant trams av postare som tror LW framstår i bättre dager genom lögner.
Såtillvida LW för att bestämt sig för att framstå som den toka hon var INTE nämde det i förhören.

Bilincidenten var ett i raden av SDs desperata försök att sätta gränser för en åsidosatt och frustrerad älskarinna.
Alla har vi olika sätt att hantera besvikelser. LW hade sitt och det var att göra illa den som gjort henne besviken vilket blev hennes undergång.

Vet inte om du är rätt person att säga att andra ljuger?

Du skriver alltid ut dina spekulationer (?????) som att det vore fakta.

Lika väl som L*enas vänner ljuger enligt dig, så kan din lilla pippi komma med falska uppgifter?
Du tror blint på din källa. Jag säger inte att din källa ljuger, men det kan ju faktiskt vara någon som har fått sin version från mördaren? Eller som har en egen version som den personen vill plantera i tråden.

För vi har inget hört om att det fanns ett vittne i bilen vid bilincidenten, eller att det har funnits vittnen som vet hur allt har gått till?

Om du själv är ett vittne, hoppas jag att du har lämnat dina uppgifter till polisen.

Det vore klädsamt om du som kritiserar så många i tråden med orden lögnare, själv tog ditt ansvar på samma sätt som du kräver av dina medskribenter.
Citera
2020-01-14, 10:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Fast några igenkänningstecken med alkisar finns faktiskt angående L oc S:

1. Troligen försökte L stjäla maken från H.
2. S manipulerade antagligen både H och kanske L periodvis. L log säkert brett mot H, samtidigt som hon låg med hennes make.
3. Både L och S ljög och höll skenet uppe utåt.
4. Räkna med uttryck för hån, förakt, förolämpningar, hot och hämndaktioner i deras inbördes loggar.
5. S har i någon mening indirekt medgett någon typ av misshandel genom att hävda sitt fysiska övertag mot L.
6. Båda är sociala utåt men troligtvis från och till destruktiva inåt specifikt i förhållande till varandra. Mycket sårig historia med svek och besvikelser.
7. De var uppenbarligen inga drogmissbrukare, men de förgiftade och missbrukade varandra. Och då förlorade antagligen båda vettet från och till.

Har du aldrig träffat på en person som retar dig över alla gränser, som du så att säga gör dig allergisk så du får klåda över hela kroppen. Som kan reta upp dig till galenskap, och ständigt trycker på ömma punkter. En sådan du inte står ut med och måste bort ifrån?

Det kan bero på dålig anknytning till sina föräldrar som barn. Har det varit otryggt där så tenderar man som vuxen att stanna kvar i otrygga och labila relationer. Jag tror Lena kan ha tillhört den kategorin.
Citera
2020-01-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, att säga att man har ett fysiskt övertag över någon kan väl inte liknas vid att medge misshandel.
Så vad tycker du det indikerar? Av vilken anledning nämner S att han var fysiskt överlägsen L? Det är en logisk följdfråga eftersom att gemene man allt redan känner till att män överlag är fysiskt överlägsna kvinnor.
Citera
2020-01-14, 10:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Så vad tycker du det indikerar? Av vilken anledning nämner S att han var fysiskt överlägsen L? Det är en logisk följdfråga eftersom att gemene man allt redan känner till att män överlag är fysiskt överlägsna kvinnor.
Nu har jag ju ingen aning om hur deras påstådda handgemäng skall ha sett ut, men det omskrivna fysiska övertaget skulle väl lika gärna kunna handla om att han kunde freda sig eller t.ex. hålla fast henne om hon började veva. Syftar det på bilincidenten så skulle det ju kunna stämma med att han skall ha lagt armen om henne och tryckt ner henne.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-14 kl. 10:23.
Citera
2020-01-14, 10:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Val av mordplats är för riskabelt enligt mig för att vara planerat. Hur ska GM veta att det inte finns en eller flera hundägare på promenad i närheten till exempel? GM borde verkligen vidtagit alla åtgärder för att se till att mordet sker tyst när en sådan plats väljs.

Alldeles för klantigt planerat tycker jag. Så dum är inte SD. Om det här mordet är planerat får vi se oss om efter en annan GM som är mer enfaldig.

Nä, jag tror inte på att det skulle ha planerats långt i förväg.
Något brast där, kanske när det uppdagats att L*ena skulle tälta med Beholder.
Men jag är säker på att han är smart nog att ha kalkylerat att han kunde lura både ut och ner henne till en avlägsen plats varifrån han snabbt och smidigt kunde ta sig osedd hem.

Jag tror att det står något riktigt lurigt varför han vill att hon ska se honom på kvällen.
Citera
2020-01-14, 10:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag tror inte på att det skulle ha planerats långt i förväg.
Något brast där, kanske när det uppdagats att L*ena skulle tälta med Beholder.
Men jag är säker på att han är smart nog att ha kalkylerat att han kunde lura både ut och ner henne till en avlägsen plats varifrån han snabbt och smidigt kunde ta sig osedd hem.

Jag tror att det står något riktigt lurigt varför han vill att hon ska se honom på kvällen.

Ja SD kunde nog inte valt en annan plats. Tror inte Lena skulle hoppat in i bilen och följt med honom mitt ute i ingenstans.

Men det finns ju flera åtgärder att ta till för att se till att någon inte kan skrika i uppemot fem minuter. Varför skulle han inte kunnat planera att utföra gärningen tyst när platsen är mitt i bostadsområde?
Citera
2020-01-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu har jag ju ingen aning om hur deras påstådda handgemäng skall ha sett ut, men det fysiska övertaget skulle väl lika gärna kunna handla om att han kunde freda sig eller t.ex. hålla fast henne om hon började veva.

Ja, det har du rätt i, tanken har faktiskt aldrig slagit mig förrän nu. Kan stämma, det skulle i sådana fall logiskt kunna härledas till rykten i tråden om att L hade gått hårt åt någon av barnen, i betydelsen att hon var utagerande? Hon kanske var kapabel att vara utagerande i nära relationer. Att vara liten och nätt betyder i och för sig inte nödvändigtvis att man inte kan ge sig på människor fysiskt. Bra tänkt D.
Citera
2020-01-14, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja SD kunde nog inte valt en annan plats. Tror inte Lena skulle hoppat in i bilen och följt med honom mitt ute i ingenstans.

Men det finns ju flera åtgärder att ta till för att se till att någon inte kan skrika i uppemot fem minuter. Varför skulle han inte kunnat planera att utföra gärningen tyst när platsen är mitt i bostadsområde?

Jag tror att han missbedömde hur svårt det var att döda henne, och kanske den fruktansvärda vreden tog överhanden över förståndet. Han kanske såg rött som man brukar säga.
Citera
2020-01-14, 10:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, det har du rätt i, tanken har faktiskt aldrig slagit mig förrän nu. Kan stämma, det skulle i sådana fall logiskt kunna härledas till rykten i tråden om att L hade gått hårt åt någon av barnen, i betydelsen att hon var utagerande? Hon kanske var kapabel att vara utagerande i nära relationer. Att vara liten och nätt betyder i och för sig inte nödvändigtvis att man inte kan ge sig på människor fysiskt. Bra tänkt D.
Jag väger helst inte in några tråduppgifter, utan försöker gå endast på sådana uppgifter som de själva har lämnat i polisförhör och sinnesundersökningar.
Citera
2020-01-14, 10:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att han missbedömde hur svårt det var att döda henne, och kanske den fruktansvärda vreden tog överhanden över förståndet. Han kanske såg rött som man brukar säga.

Jag funderar på om något hände samma kväll som satte igång planeringen? Då förstår man att det inte var särskilt väl genomtänkt.

SD ska väl ha cyklat till JG på kvällen. Kanske stötte han ihop med Lena som var ute och sprang. De bråkade om något och han bestämde sig då för att döda henne?
Citera
2020-01-14, 10:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Speciellt Tummen Upp! Den gjorde han med vänster hand, är han vänsterhänt möjligen?

Den brutna tummen, kan det vara en skada som LW åstadkommit? Tecken på motstånd?

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Orsakat skadan själv när han blivit arg

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
han bröt tummen i en skidolycka i Vintras

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varit skadad innan det då, drog handen i vägg eller dörr av ilska

Han har nog ganska hett temperament som det verkar-
Kanske bröt han tummetott i en skidolycka som Energizer påstår, men enligt Flixa har han dragit handen i en vägg/dörr och skadat den i samband med det.
Citera
2020-01-14, 10:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag funderar på om något hände samma kväll som satte igång planeringen? Då förstår man att det inte var särskilt väl genomtänkt.

SD ska väl ha cyklat till JG på kvällen. Kanske stötte han ihop med Lena som var ute och sprang. De bråkade om något och han bestämde sig då för att döda henne?

Så kan det ha varit om det stämmer att SD varit hos JG.
Har ju varit en spekulation jag har haft tidigare.

Men vi vet ju inte om det stämmer att SD varit där, det var väl TiNi som kom med det påståendet. Eftersom det verka ha backats upp att Puttenot, så håller jag det för mer troligt än tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in