2020-01-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns samstämmiga uppgifter om att LW tog till våld när hon inte fick som hon ville. Senast genom SDs utalande om att deras bråk ofta urartade handgemäng. Det finns även trovärdiga uppgifter (rabiat nertystade) om att det förekommit våld i hemmet med flertalet anmälningar till såväl polis som till sociala myndigheter. Källa: sonen.

En ordentlig slant på att LW slog första slaget bakom planket och att SD inte var man nog att backa som brukligt då kvinnor pretenderar kärringrabatt på våld.

Ok, undrar vad i SD: s beteende det var som eggade ett sådant utagerande beteende i sådana fall?
1. Att han inte stod för sina löften om separaton från HD?
2. Att han skulle resa till USA med HD?
3. Att hon kände sig korkad, kränkt, förolämpad, och fylld av självförakt efter att ha hoppats på en skilsmässa i 5 år som aldrig blev av? Den aktien gav ju ingen utdelning.
4. Varför pucklat på sonen N?
Citera
2020-01-14, 15:33
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han borde nog fatta att barnen på morgonen skulle undra var hon var?

Det skulle inte förvåna mig om SD inte hade koll på att minstingen hade födelsedag. Säkert inte en sådan där omtänksam man som tänker på andra utom när det gagnar honom själv.

Men det kan ha uppdagats för honom när han önskade ses, via det sena sms:et? Men i det läget var allt redan bestämt i hans huvud?

Jag tror nog att han visste att hon kunde bli saknad direkt, men att han skulle som vanligt kunna lirka sig ur misstankarna.

Glöm inte Medinsyns inlägg om SDs egen lilla utredning, som han gjorde genom att ta reda på vilka hon hade haft kontakt med. Allt detta visste han redan vid första (upplysningsvisa frivilliga (?)förhöret enligt Medinsyn).

Kanske han t om var så fräck att han kom ner till LWs och kollade igenom hennes dator?
För hur kunde han veta vilka hon hade haft kontakt med?

På det viset satt han inne med tider och personer och kunde anpassa sin historia hur bra som helst. Sedan slira på sanningen. Han hade ju tidigare sluppit undan.

Han tänkte nog också att genom att han varit så väldigt snabb hem efter dådet (jag tror att han löpte snabbt som sjutton hem), så skulle det verka omöjligt för polisen att tro att han skulle kunna ha utfört mordet.

Jag minns EGTs många inlägg om att h*n inte trodde att det var möjligt att hinna med tanke på tiden.

EGT måste ha fått sin info från SD, för visserligen hade MV hintat om klockning, men ingen vet ju vilken tid som klockningen gällde mot.

Den sista tidpunkten som EGT fått (av SD?) stämde inte heller vad jag tror. H*n nämnde (nu minns jag inte exakt vilken tid) 23.09, men Strof har lämna en senare tid,23.20 (var det väl?) som LW ska ha haft kontakt med någon via chatten.

Det skulle inte förvåna mig om dessa förvillande tider skulle ha att göra med att SD menat till vänner att han omöjligt kunna utför dådet, då han typ var hemma då.

Och SD kunde nog inte veta att dalaan hade så utförliga och exakta tidpunkter för skriket...
Vem har det i normala fall?

Han är nog en risktagare som gillar spelet och dess spänning. Han har hållit på så länge och kommit undan. Det har gjort hans självförtroende mycket stort.

Så stort att han kunde kosta på sig ett leende i rätten trots att han blivit tagen av insatsstyrkan och var misstänkt för ett mord. En man som trodde att han kommer undan, det står detta leende för.
Retas lite.

Så min slutsats blir en kort planering, högst några timmar. Möjligen något längre. Kan hända att han trodde att han kunde ta bort deras sista sms på något sätt, men det är just den där sista önskan så sent, om att vilja träffas som verkar lite för dumt.

Ni är några här som kommer med riktigt intressanta teorier. Det här är ett exempel.

Ska bli skönt att förhoppningsvis få veta vad som hände egentligen. Det kommer helt säkert finnas flera omständigheter/vittnen/bevis som slår hål på GM:s påståenden.

Frågan är bara hur nära sanningen vi får komma.
Citera
2020-01-14, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar på om något hände samma kväll som satte igång planeringen? Då förstår man att det inte var särskilt väl genomtänkt.

SD ska väl ha cyklat till JG på kvällen. Kanske stötte han ihop med Lena som var ute och sprang. De bråkade om något och han bestämde sig då för att döda henne?
Ja, det är en bra teori.
Citera
2020-01-14, 15:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är just den sena tidpunkten, som får mig att tro att han INTE visste om förskjutningen med en dag från avr tisdag morgon till onsdag morgon. Avresan skulle ursprungligen ske tisdag 05.00, vilket måndag ca kl 23.00 skulle innebära att han endast hade några timmar på sig att mörda LW!!! OM det var mord han hade i sinnet.

Mycket talar för en alternativ gärningsman som lyckats glida undan. Högst på listan står LW;s andra älskare som enligt utsagor här är mycket besvikna på henne. Dom trodde de hade hennes gunst nu men så sviker hon.
Så klart att de kom överens om en mötesplats så barnen inte kunde höra dem. Men samtalet rev bara upp sår. Ilskan fram och plötsligt i uppblommat hat dödade denne man henne.
Citera
2020-01-14, 15:56
Medlem
Citat:
Det finns samstämmiga uppgifter om att LW tog till våld när hon inte fick som hon ville. Senast genom SDs utalande om att deras bråk ofta urartade handgemäng. Det finns även trovärdiga uppgifter (rabiat nertystade) om att det förekommit våld i hemmet med flertalet anmälningar till såväl polis som till sociala myndigheter. Källa: sonen.

En ordentlig slant på att LW slog första slaget bakom planket och att SD inte var man nog att backa som brukligt då kvinnor pretenderar kärringrabatt på våld.

Ja, så kan det vara, men jag tänker att kanske fanns också viss svartsjuka inblandad. Kanske fanns fler kvinnor som attraherades av S, eller såg på honom som ett kap. Kvinnor söker ju trygghet, status och pengar, menar jag. S är vältränad, kan därför erbjuda fysisk trygghet och beskydd. Ingenjörer är inte dåligt betalda. Pilot och dykare är om inte en extremsport så åtminstone äventyrligt i viss mån. Finns säkert både spänning och status i detta fack. Detta kan ju medfört att L kände sig hotad av att S var kompetent, attraktiv, social och utåtriktad. Dessutom kände hon ju till att han inte var den trogna typen utan den flörtiga.

Kontroll är osunt, människor tappar fattningen och svartsjuka är intimt förknippat med svartsjuka och våld.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-01-14 kl. 16:35.
Citera
2020-01-14, 16:29
Medlem
Citat:
Med utpräglad genus problematik blir begäret att borste från att LW biktande hos den bedragna HD i tid stämmer med att LW själv inte fick något mer dopp i grytan.

Ja, då verkar det snarare handla om en självisk hämndaktion än om någon slags ärlig omtanke om att låta HD veta om vilken otrogen usling hon var gift med. Den senare möjligheten har för övrigt framstått mer som en rosenskimrande försök till omskrivning, snarare än en verklighetstrogen bild av verkligheten. Ibland måste man helt enkelt få dra på smilbanden åt beskyddarinstinkten i tråden. Det finns något bitterljuvt ömsint bakom all idoldyrkan. Var och en blir salig på sin egen tro. Även om inte alla kan ha rätt samtidigt.

Kan inte låta bli att förundras över människor med stark vilja, tro och drivkraft som Lena exempelvis. Att försöka så mycket, så länge, och ändå gå bet, och tappa hela mjölkspannen när du går över ån. Vilken utbränningseffekt, dränering och ökenperiod. Gamarna ovanför som cirkulerar i skyn.

Eller SD som inte förmådde stå emot trasslet och begäret, hela saken var nog övermäktig och helt ogenoförbar från start till mål. Så många lögner som krävs under 6 års parallella verkligheter. Gallerskakningar utan frid. Det räcker att veta vad man själv är kapabel till, det förändrar dig. Alla förborgade hemligheter som du inte kan sätta ord på och uttala högt.. Gråt inte bara över de döda, du kan vara levande död.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-01-14 kl. 16:58.
Citera
2020-01-14, 17:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, så kan det vara, men jag tänker att kanske fanns också viss svartsjuka inblandad. Kanske fanns fler kvinnor som attraherade av S, eller såg honom som ett kap. Kvinnor söker ju trygghet, status och pengar, menar jag. S är vältränad, kan därför erbjuda fysisk trygghet och beskydd. Ingenjörer är inte dåligt betalda. Pilot och dykare är om inte en extremsport så åtminstone äventyrligt i viss mån. Detta kan ju medfört att L kände sig hotad av att S var attraktiv, social och utåtriktad. Dessutom kände hon ju till att han inte var den trogna typen utan den flörtiga.
Säkert kryddat med en rejäl näve svartsjuke chili. Det har framkommit genom sociala media att SD flörtade med andra men om det ledde till dopp i grytan vet jag ej. LW hade väl vad jag förstått någon eller några älskare parallellt med SD. Det påstods från början i tråden att gärningen utlöstes av SD svartsjuka för att LW skulle på resa till Norge samtidigt som han själv (och HD ) packade för att resa till USA

Catching resan till norge har varit öppen så att SD kvällen innan avresan skulle go bananas på vilka som skulle med på den verkar mindre troligt. Det är mer logiskt att LW gick bananas på att SD och rivalen HD skulle resa till USA då jag är tämligen säker på att SD/HD p.g.a. dom inflammerade bråken hållit USA resan hemlig för LW tills dom kom iväg.

Min tes är att LW den aktuella kvällen fått höra någon norgeresenär prata om paret Davidssons USA resa och att det var LWs upprördhet över den som träffen mordkvällen var tänkt att avhandla.

SD ville sätta LW på plats vilket man väl kan säga han på ett olyckligt sätt lyckades med.

Det sägs att resan betalades av föräldrarna. Inte helt osannolikt som försoningsresa då dom förstod att paret hade problem.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 17:11.
Citera
2020-01-14, 17:56
Medlem
Citat:
Säkert kryddat med en rejäl näve svartsjuke chili. Det har framkommit genom sociala media att SD flörtade med andra men om det ledde till dopp i grytan vet jag ej. LW hade väl vad jag förstått någon eller några älskare parallellt med SD. Det påstods från början i tråden att gärningen utlöstes av SD svartsjuka för att LW skulle på resa till Norge samtidigt som han själv (och HD ) packade för att resa till USA

Catching resan till norge har varit öppen så att SD kvällen innan avresan skulle go bananas på vilka som skulle med på den verkar mindre troligt. Det är mer logiskt att LW gick bananas på att SD och rivalen HD skulle resa till USA då jag är tämligen säker på att SD/HD p.g.a. dom inflammerade bråken hållit USA resan hemlig för LW tills dom kom iväg.

Min tes är att LW den aktuella kvällen fått höra någon norgeresenär prata om paret Davidssons USA resa och att det var LWs upprördhet över den som träffen mordkvällen var tänkt att avhandla.

SD ville sätta LW på plats vilket man väl kan säga han på ett olyckligt sätt lyckades med.

Det sägs att resan betalades av föräldrarna. Inte helt osannolikt som försoningsresa då dom förstod att paret hade problem.

Så din teori är att LW fick höra om USA-resan, blev arg och då mördade SD henne när han ville sätta henne på plats?

Vad menar du med att resan till Norge har varit öppen?
Citera
2020-01-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, fan, jag tycker att det är oroande. Får känslan av mycket indicier och svag bevisning.

Ja, om nu polis/åkl sitter på mordvapen (hittat hos SD), konklusiva dna-spår från/vid LW etc så skulle de nog inte behöva fjortontusen sidor på sig för att påvisa det.
Citera
2020-01-14, 19:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, om nu polis/åkl sitter på mordvapen (hittat hos SD), konklusiva dna-spår från/vid LW etc så skulle de nog inte behöva fjortontusen sidor på sig för att påvisa det.

Men nu kanske de har något, efter häktningen på sannolika skäl?

Då hade ju utredningen pågått i ett år och fyra månader redan, SD var skäligen misstänkt och på fri fot, så det mesta av dessa 14.000 sidorna kanske redan fanns innan?
Citera
2020-01-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, varför ville hon tjata in honom på en fika , bara för en nyckel, jag har inte
heller köpt det.

Å f-n, har du aldrig blivit inbjuden på fika till en tjej för att i lugn och ro snacka igenom något? Så enkelt kan det ha varit i bilen men allt ska ju krånglas till här.
Citera
2020-01-14, 19:29
Medlem
Citat:

Förutom alla andra osannolika kryddningar i dina berättelser så kan du även glömma att resan betalades av föräldrarna. Den varianten känner nämligen inte ens fru D själv till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in