2020-01-14, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Skulle ju också kunna vara en ”indianare”. Du tror ju också och gissar en massa saker. Du är väl den enda här inne som anser sig veta exakt vad som hände vid din kära bilincident. Om uppgifter stämmer att LW tex försökte kräva tillbaka en hemnyckel anser jag att du verkligen står med byxorna neddragna.

Fast han behöver knappast följa med in för å lämna tillbaka en nyckel, eller?
Citera
2020-01-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fast han behöver knappast följa med in för å lämna tillbaka en nyckel, eller?

Du anser att vi vet exakt till fullo vad som verkligen hände och gällde vid bilincidenten?
Citera
2020-01-14, 07:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Du anser att vi vet exakt till fullo vad som verkligen hände och gällde vid bilincidenten?

Eftersom CJ75 svarade på din fråga till Indianen, så får man anta att de båda anser sig ha full koll på vad som egentligen hände vid bilincidenten. En händelse som för dem verkar intressantare än att kvinnan som ville prata ut blev mördad 1 år och fyra månader senare?

-----

Sammanfattning för läsning online: https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mordetplenawesstrm
Citera
2020-01-14, 07:42
Medlem
Citat:

Inte alls.
Men nu va det du som halade fram nyckeln igen å jag kommenterade det med att han inte behövde följa med in för att lämna över en nyckel.
För min del så tror jag inte på att det va en nyckel dom bråkade om.
Det kanske vi får reda på.
Citera
2020-01-14, 07:53
Medlem
Citat:
Inte alls.
Men nu va det du som halade fram nyckeln igen å jag kommenterade det med att han inte behövde följa med in för att lämna över en nyckel.
För min del så tror jag inte på att det va en nyckel dom bråkade om.
Det kanske vi får reda på.

Mitt inlägg handlar om att vi till fullo inte vet vad som hände vid denna incident. Det finns dessutom en maskad del. Om det stämmer angående nyckeln eller ej vet jag inte. Heller inte om det var något annat. Om SD är skyldig till mordet är det intressant att titta närmare på den incidenten för att se om man kunde ha gjort något bättre redan då för att hjälpa LW.
Citera
2020-01-14, 08:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gav en trolig tidsangivelsen för när LW dog. Pausen mellan de två skriken indikerar att det fanns tid för GM att besinna sig.

Jag minns inget om en paus men du har nämnt det förut så jag antar du fått informationen i PM.

Hur länge ska denna paus mellan skriken ha varat?
Citera
2020-01-14, 08:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det skulle även kunna bero på att SD sagt att han inte ville ha ett
fast förhållande med LW.

Ja, det kan ju hända att han har slutligen sagt det.

Men varför slutar det då med att hon dör?

Hon träffar andra och han vill inte lämna HD.
Då är väl allt frid och fröjd?
Citera
2020-01-14, 08:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tro du SD skulle klara av att vara ärlig? I detta fall klarar han det uppenbarligen inte att erkänna för både sin fru och LW att han ljugit för båda samt att ta ansvar för det.

Istället väljer han den briljanta lösningen att mörda LW för att slippa undan sanningens minut av förnedring/ansvar.

Han tilltror du ärlighet?

Ja, ja .... Var och en må bli salig på sin tro.

Jag tror som du.
Han fortsätter med sina lögner.
Precis som han gör nu.

Bara slipar på dom lite, så att de passar lite bättre.
Men L*ena upptäckte till slut lögnerna.
Och konfronterade honom.
Citera
2020-01-14, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, missbrukare har väl i högre grad destruktiva relationer. Men det finns väl de som har vissa beteenden som missbrukare ofta har även om de inte missbrukar alkohol eller andra droger. Att man i vissa sammanhang görsaker som man någonstans inser, eller borde inse, är destruktivt, får negativa konsekvenser såväl för personen själv som för andra. Ett slags kortsiktigt och chimärt egoistiskt agerande.

Ja, det låter högst troligt. Sedan finns en annan kategori också..Det finns en grupp män som inte är så att säga seriemisshandlare. Dvs de misshandlar inte alla kvinnor de haft förhållanden eller intima relationer med, utan det sker endast i en given, specifikt destruktiv relation, då omständigheterna är speciellt stressande och intrasslade.

Har nämligen själv förstahandsupplevelser av en sådan relation. Den mannen krökte aldrig ett hår på mitt huvud under våra gemensamma år, trots att han dessvärre hade pucklat på sin exfru dessförinnam. Det var inte vackert gjort av honom, istället borde han lämnat henne. Men vi hade ett snack om det, då det kom till min kännedom, medgav han hela saken.

Jag gissar på att SD ingår i denna kategori. Därför är hans record cleant. Därför umgås Hanna fortfarande med sitt ex osv.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-01-14 kl. 09:12.
Citera
2020-01-14, 08:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det hade varit tillräckligt om han erkänt sin otro gentemot sin fru, då hade problemen varit borta. Det var också det enda krav LW ställde på honom.

LW hade gått vidare innan första anmälan.

Det är min bild av läget när mordet inträffade.
Då ville ingen ha SD.
Dubbeldumpad.
Han var "oskicklig" med kvinnor.

Med utpräglad genus problematik blir begäret att borste från att LW biktande hos den bedragna HD i tid stämmer med att LW själv inte fick något mer dopp i grytan.
Citera
2020-01-14, 09:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Att han är en lögnare råder det ingen tvekan om, om han är en mördare
vet jag inte.
För min egen del så skulle jag aldrig lita på någon av dom, två
genomfalska lögnare
.
Det anses väl klarlagt att LW och SD hade en otrohetsaffär bakom ryggen på HD, och det skulle man väl i och för sig kunna beskriva som att de har ljugit. Har det framkommit om någon av dem har ljugit i något annat avseende än just det här att de tydligen hemlighöll någon form av sexuell relation?
Senast redigerad av Draifos 2020-01-14 kl. 09:32.
Citera
2020-01-14, 09:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Skulle ju också kunna vara en ”indianare”. Du tror ju också och gissar en massa saker. Du är väl den enda här inne som anser sig veta exakt vad som hände vid din kära bilincident. Om uppgifter stämmer att LW tex försökte kräva tillbaka en hemnyckel anser jag att du verkligen står med byxorna neddragna.

Mytomanen JMs lögner om att bilincidenten handlade om att LW ville få tillbaka en nyckel var uppenbart alltför frestande för att nödtorftigt mörka att LW var den galenpanna hon de facto var.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in