Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ja, missbrukare har väl i högre grad destruktiva relationer. Men det finns väl de som har vissa beteenden som missbrukare ofta har även om de inte missbrukar alkohol eller andra droger. Att man i vissa sammanhang görsaker som man någonstans inser, eller borde inse, är destruktivt, får negativa konsekvenser såväl för personen själv som för andra. Ett slags kortsiktigt och chimärt egoistiskt agerande.
Ja, det låter högst troligt. Sedan finns en annan kategori också..Det finns en grupp män som inte är så att säga seriemisshandlare. Dvs de misshandlar inte alla kvinnor de haft förhållanden eller intima relationer med, utan det sker endast i en given, specifikt destruktiv relation, då omständigheterna är speciellt stressande och intrasslade.
Har nämligen själv förstahandsupplevelser av en sådan relation. Den mannen krökte aldrig ett hår på mitt huvud under våra gemensamma år, trots att han dessvärre hade pucklat på sin exfru dessförinnam. Det var inte vackert gjort av honom, istället borde han lämnat henne. Men vi hade ett snack om det, då det kom till min kännedom, medgav han hela saken.
Jag gissar på att SD ingår i denna kategori. Därför är hans record cleant. Därför umgås Hanna fortfarande med sitt ex osv.