Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
En anmälan drog ju LW tillbaka och den andra lades ner så SD kanske inbillade sig att de inte ens fanns noterade samt anmäldes hon saknad så snabbt, att han aldrig hann lämna landet. Det kanske han tänkt.
Var han uppdaterad om att avresan till Norge var förskjuten en dag? Annars kanske de gänget var tänkt att göra upptäckten? Han själv skulle vara ur bilden.
Förändringen skedde sent söndagskväll och inte ens alla deltagare hade fattat ändringen.
Han borde nog fatta att barnen på morgonen skulle undra var hon var?
Det skulle inte förvåna mig om SD inte hade koll på att minstingen hade födelsedag. Säkert inte en sådan där omtänksam man som tänker på andra utom när det gagnar honom själv.
Men det kan ha uppdagats för honom när han önskade ses, via det sena sms:et? Men i det läget var allt redan bestämt i hans huvud?
Jag tror nog att han visste att hon kunde bli saknad direkt, men att han skulle som vanligt kunna lirka sig ur misstankarna.
Glöm inte Medinsyns inlägg om SDs egen lilla utredning, som han gjorde genom att ta reda på vilka hon hade haft kontakt med. Allt detta visste han redan vid första (upplysningsvisa frivilliga (?)förhöret enligt Medinsyn).
Kanske han t om var så fräck att han kom ner till LWs och kollade igenom hennes dator?
För hur kunde han veta vilka hon hade haft kontakt med?
På det viset satt han inne med tider och personer och kunde anpassa sin historia hur bra som helst. Sedan slira på sanningen. Han hade ju tidigare sluppit undan.
Han tänkte nog också att genom att han varit så väldigt snabb hem efter dådet (jag tror att han löpte snabbt som sjutton hem), så skulle det verka omöjligt för polisen att tro att han skulle kunna ha utfört mordet.
Jag minns EGTs många inlägg om att h*n inte trodde att det var möjligt att hinna med tanke på tiden.
EGT måste ha fått sin info från SD, för visserligen hade MV hintat om klockning, men ingen vet ju vilken tid som klockningen gällde mot.
Den sista tidpunkten som EGT fått (av SD?) stämde inte heller vad jag tror. H*n nämnde (nu minns jag inte exakt vilken tid) 23.09, men Strof har lämna en senare tid,23.20 (var det väl?) som LW ska ha haft kontakt med någon via chatten.
Det skulle inte förvåna mig om dessa förvillande tider skulle ha att göra med att SD menat till vänner att han omöjligt kunna utför dådet, då han typ var hemma då.
Och SD kunde nog inte veta att dalaan hade så utförliga och exakta tidpunkter för skriket...
Vem har det i normala fall?
Han är nog en risktagare som gillar spelet och dess spänning. Han har hållit på så länge och kommit undan. Det har gjort hans självförtroende mycket stort.
Så stort att han kunde kosta på sig ett leende i rätten trots att han blivit tagen av insatsstyrkan och var misstänkt för ett mord. En man som trodde att han kommer undan, det står detta leende för.
Retas lite.
Så min slutsats blir en kort planering, högst några timmar. Möjligen något längre. Kan hända att han trodde att han kunde ta bort deras sista sms på något sätt, men det är just den där sista önskan så sent, om att vilja träffas som verkar lite för dumt.