2020-01-14, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt både och men vid två olika tillfällen. Brottet/sprickan kom sig nog av en kort flygtur i skidbacke.

Exakt, jag skrev fel.
Menade det som du skriver.
Citera
2020-01-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har börjat luta lite mer åt ditt håll.
Nu tror jag kanske inte att det var planerat väldigt långt i förväg.

Jag kan faktiskt tänka mig att SD faktiskt haft planket som uttänkt mordplats i sitt huvud från början. Som du skrivit hade han kanske inte räknat med att det skulle ta så lång tid innan han klarat av att tysta henne.

Han kan faktiskt ha haft med sig något tillygge (och kanske skydd som handskar) och haft en snillrik plan (kanske detta är någon form av planering) att få ner henne till planket. Han visste också hur han skulle fly hemåt och var han skulle göra sig av med ev grejor.

Han visste helt enkelt redan när han gick hemifrån hur detta skulle sluta.

Men jag tror att det meddelande som han enligt MV har skickat till L*ena och som han sedan slirat på om att han har skickat, avslöjar att han inte har planerat det länge. Då hade han säkert försökt få till det utan digital kontakt.

Även om han nu är en tekniskt kunnig person och lurig, måste han förstå att det skulle vara svårt att radera meddelanden från mobilen. L*enas mobil är ju en sak, men om även hans skulle vara borta, eller förstörd är det ju mycket skumt. Han har förmodligen bara raderat meddelandena, men hoppats på att han skulle som vanligt kunna bortförklara det hela.

En anmälan drog ju LW tillbaka och den andra lades ner så SD kanske inbillade sig att de inte ens fanns noterade samt anmäldes hon saknad så snabbt, att han aldrig hann lämna landet. Det kanske han tänkt.
Var han uppdaterad om att avresan till Norge var förskjuten en dag? Annars kanske de gänget var tänkt att göra upptäckten? Han själv skulle vara ur bilden.
Förändringen skedde sent söndagskväll och inte ens alla deltagare hade fattat ändringen.
Citera
2020-01-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med utpräglad genus problematik blir begäret att borste från att LW biktande hos den bedragna HD i tid stämmer med att LW själv inte fick något mer dopp i grytan.

LW "städade sitt skrivbord" för att bli av med allt SD.skräp, HD var SDs bord men det hände noll varpå LW till slut tog tag i det. DU har FEL i ditt ständiga förtal.

Adjö
Citera
2020-01-14, 13:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, varför ville hon tjata in honom på en fika , bara för en nyckel, jag har inte
heller köpt det.
Äsch det är bara ett tramsigt försök av knäppgökarna att dölja vilken toka LW för att hålla hemligt att det var därför proppen gick hos GM.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 13:26.
Citera
2020-01-14, 13:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En anmälan drog ju LW tillbaka och den andra lades ner så SD kanske inbillade sig att de inte ens fanns noterade samt anmäldes hon saknad så snabbt, att han aldrig hann lämna landet. Det kanske han tänkt.
Var han uppdaterad om att avresan till Norge var förskjuten en dag? Annars kanske de gänget var tänkt att göra upptäckten? Han själv skulle vara ur bilden.
Förändringen skedde sent söndagskväll och inte ens alla deltagare hade fattat ändringen.

Han borde nog fatta att barnen på morgonen skulle undra var hon var?

Det skulle inte förvåna mig om SD inte hade koll på att minstingen hade födelsedag. Säkert inte en sådan där omtänksam man som tänker på andra utom när det gagnar honom själv.

Men det kan ha uppdagats för honom när han önskade ses, via det sena sms:et? Men i det läget var allt redan bestämt i hans huvud?

Jag tror nog att han visste att hon kunde bli saknad direkt, men att han skulle som vanligt kunna lirka sig ur misstankarna.

Glöm inte Medinsyns inlägg om SDs egen lilla utredning, som han gjorde genom att ta reda på vilka hon hade haft kontakt med. Allt detta visste han redan vid första (upplysningsvisa frivilliga (?)förhöret enligt Medinsyn).

Kanske han t om var så fräck att han kom ner till LWs och kollade igenom hennes dator?
För hur kunde han veta vilka hon hade haft kontakt med?

På det viset satt han inne med tider och personer och kunde anpassa sin historia hur bra som helst. Sedan slira på sanningen. Han hade ju tidigare sluppit undan.

Han tänkte nog också att genom att han varit så väldigt snabb hem efter dådet (jag tror att han löpte snabbt som sjutton hem), så skulle det verka omöjligt för polisen att tro att han skulle kunna ha utfört mordet.

Jag minns EGTs många inlägg om att h*n inte trodde att det var möjligt att hinna med tanke på tiden.

EGT måste ha fått sin info från SD, för visserligen hade MV hintat om klockning, men ingen vet ju vilken tid som klockningen gällde mot.

Den sista tidpunkten som EGT fått (av SD?) stämde inte heller vad jag tror. H*n nämnde (nu minns jag inte exakt vilken tid) 23.09, men Strof har lämna en senare tid,23.20 (var det väl?) som LW ska ha haft kontakt med någon via chatten.

Det skulle inte förvåna mig om dessa förvillande tider skulle ha att göra med att SD menat till vänner att han omöjligt kunna utför dådet, då han typ var hemma då.

Och SD kunde nog inte veta att dalaan hade så utförliga och exakta tidpunkter för skriket...
Vem har det i normala fall?

Han är nog en risktagare som gillar spelet och dess spänning. Han har hållit på så länge och kommit undan. Det har gjort hans självförtroende mycket stort.

Så stort att han kunde kosta på sig ett leende i rätten trots att han blivit tagen av insatsstyrkan och var misstänkt för ett mord. En man som trodde att han kommer undan, det står detta leende för.
Retas lite.

Så min slutsats blir en kort planering, högst några timmar. Möjligen något längre. Kan hända att han trodde att han kunde ta bort deras sista sms på något sätt, men det är just den där sista önskan så sent, om att vilja träffas som verkar lite för dumt.
Citera
2020-01-14, 13:48
Medlem
Citat:

Det skulle inte förvåna mig om SD inte hade koll på att minstingen hade födelsedag. Säkert inte en sådan där omtänksam man som tänker på andra utom när det gagnar honom själv.

Men det kan ha uppdagats för honom när han önskade ses, via det sena sms:et? Men i det läget var allt redan bestämt i hans huvud?

Jag tror nog att han visste att hon kunde bli saknad direkt, men att han skulle som vanligt kunna lirka sig ur misstankarna.

Glöm inte Medinsyns inlägg om SDs egen lilla utredning, som han gjorde genom att ta reda på vilka hon hade haft kontakt med. Allt detta visste han redan vid första (upplysningsvisa frivilliga (?)förhöret enligt Medinsyn).

Kanske han t om var så fräck att han kom ner till LWs och kollade igenom hennes dator?

På det viset satt han inne med tider och personer och kunde anpassa sin historia hur bra som helst. Sedan slira på sanningen. Han hade ju tidigare sluppit undan.

Han tänkte nog också att genom att han varit så väldigt snabb hem efter dådet (jag tror att han löpte snabbt som sjutton hem), så skulle det verka omöjligt för polisen att tro att han skulle kunna ha utfört mordet.

Jag minns EGTs många inlägg om att h*n inte trodde att det var möjligt att hinna med tanke på tiden.

EGT måste ha fått sin info från SD, för visserligen hade MV hintat om klockning, men ingen vet ju vilken tid som klockningen gällde mot.

Den sista tidpunkten som EGT fått (av SD?) stämde inte heller vad jag tror. H*n nämnde (nu minns jag inte exakt vilken tid) 23.09, men Strof har lämna en senare tid,23.20 (var det väl?) som LW ska ha haft kontakt med någon via chatten.

Det skulle inte förvåna mig om dessa förvillande tider skulle ha att göra med att SD menat till vänner att han omöjligt kunna utför dådet, då han typ var hemma då.

Och SD kunde nog inte veta att dalaan hade så utförliga och exakta tidpunkter för skriket...

Han är nog en risktagare som gillar spelet och dess spänning. Han har hållit på så länge och kommit undan. Det har gjort hans självförtroende mycket stort.

Så stort att han kunde kosta på sig ett leende i rätten trots att han blivit tagen av insatsstyrkan och var misstänkt för ett mord. En man som trodde att han kommer undan, det står detta leende för.
Retas lite.

Så min slutsats blir en kort planering, högst några timmar. Möjligen något längre. Kan hända att han trodde att han kunde ta bort deras sista sms på något sätt, men det är just den där sista önskan så sent, om att vilja träffas som verkar lite för dumt.

Det är just den sena tidpunkten, som får mig att tro att han INTE visste om förskjutningen med en dag från avr tisdag morgon till onsdag morgon. Avresan skulle ursprungligen ske tisdag 05.00, vilket måndag ca kl 23.00 skulle innebära att han endast hade några timmar på sig att mörda LW!!! OM det var mord han hade i sinnet.
Citera
2020-01-14, 14:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../Så stort att han kunde kosta på sig ett leende i rätten trots att han blivit tagen av insatsstyrkan och var misstänkt för ett mord. En man som trodde att han kommer undan, det står detta leende för.
Du tyckte dig se SD le vid häktningsförhandlingen i augusti, och tolkar det här som ett tecken på skuld. En annan kvinna tyckte att det lät som att han snyftade till, något som tydligen skall tolkas i precis samma riktning:

Hur SD än gör här så tolkar ni det alltså som ett tecken på att han är gärningsmannen. Ett bra exempel på sk. dubbelbestraffning, en av de åtta vanligaste härskarteknikerna enligt den här hemsidan du länkade till förut:
Härskartekniker används för att beskriva sätt att ta eller behålla makten över någon annan. Det kan göras i nära relationer, mellan kollegor, främlingar och i samhället i stort.
....
4. Dubbelbestraffning är en teknik som får dig att känna att vad du än gör så gör du ändå fel.

https://www.roks.se/har-finns-kunskap/harskartekniker
Senast redigerad av Draifos 2020-01-14 kl. 14:32.
Citera
2020-01-14, 14:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, det har du rätt i, tanken har faktiskt aldrig slagit mig förrän nu. Kan stämma, det skulle i sådana fall logiskt kunna härledas till rykten i tråden om att L hade gått hårt åt någon av barnen, i betydelsen att hon var utagerande? Hon kanske var kapabel att vara utagerande i nära relationer. Att vara liten och nätt betyder i och för sig inte nödvändigtvis att man inte kan ge sig på människor fysiskt. Bra tänkt D.

Det finns samstämmiga uppgifter om att LW tog till våld när hon inte fick som hon ville. Senast genom SDs utalande om att deras bråk ofta urartade handgemäng. Det finns även trovärdiga uppgifter (rabiat nertystade) om att det förekommit våld i hemmet med flertalet anmälningar till såväl polis som till sociala myndigheter. Källa: sonen.

En ordentlig slant på att LW slog första slaget bakom planket och att SD inte var man nog att backa som brukligt då kvinnor pretenderar kärringrabatt på våld.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 14:59.
Citera
2020-01-14, 14:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
1. Ja, bevisligen finns det olika typer av misshandlare. Alla kan knappas vara stöpta i samma form. Det finns till och med kvinnor som misshandlar män, och barn trots att de är kvinnor.

2. Nej, jag skulle aldrig acceptera att bli dominerad, kontrollerad och styrd av en annan person. När det finns tillit blir kontroll, svartsjuka etc. överflödigt.

3. Jag skulle hellre uttrycka det så: väck inte den Björn som sover. Jag är ingen provokativ igångsättare. Om man vet om att en människa har brister som exp. hett temperament, kort stubin, är lättirriterad eller snarstucken och liknande då ska man inte trigga en sådan person i onödan. Det är ett samspel. Sändare och mottagare. En tvåvägskommunikation. Det betyder att jag själv tar ansvar för mitt eget beteende och visar mig värdig förtroende. Jag behöver vara ärlig, pålitlig, balanserad, sansad och uppvisa tecken på mognad och ansvar. Att visa respekt för varandra är A och O. I en sådan relation existerar ingen misshandel.

Vad gäller L och S och deras relation tycks alla ovan nämnda beteenden lysa med sin frånvaro, kanske är det därför en är död och den andre häktad?
Kloka ord.
SD trodde som vanligt med otrogna män (som tänker med fel huvud) att inte älskarinnor ser den sexuella förbindelsen som en skuldförbindelse. Han var en idiot som satte på björnen som sov.

SD var så pass gammal (om inte mentalt) att han måste lärt att det finns farliga kvinnor som chimärt vill knulla men som är ute efter att gifta sig och picka hål i kondomer etc.

LW ville mycket mer är SD så mycket mer att det blev hennes resa all.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-14 kl. 15:01.
Citera
2020-01-14, 14:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns samstämmiga uppgifter om att LW tog till våld när hon inte fick som hon ville. Senast genom SDs utalande om att deras bråk ofta urartade handgemäng. Det finns även trovärdiga uppgifter (rabiat nertystade) om att det förekommit våld i hemmet med flertalet anmälningar till såväl polis som till sociala myndigheter.

En ordentlig slant på att LW slog första slaget bakom planket och att SD inte var man nog att backa som brukligt då kvinnor alltid ska ges kärringrabatt på våld.

Vilka samstämmiga uppgifter på att L*ena brukade våld när hon inte fick som hon ville?
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tillägg citat från rättsmedicinska undersökningen, utdrag ur artikel i Aftonbladet:

"Han berättade även att han kände sig pressad och att det ”väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat”. Han har beskrivit relationen som ”destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt”."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbXn1d/misstankt-for-mord-pa-lena-wesstrom-kande-ilska-och-hat-mot-henne

Det står inget om att L*ena brukade slåss?
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-14 kl. 15:05.
Citera
2020-01-14, 15:04
Medlem
Citat:

Retas lite.

SD kan ha lagt in en Ultimate Tracking i LW:s mobil. En tekniknörd med kontrollbehov ser nog till att lösa sin "nyfikenhet" i det dolda och därmed visste han kanske exakt hur hennes konversationer sett ut under kvällen innan hon blev mördad? Han kunde följa henne dygnet om?
www.jjspy.com/ad/phone-tracker.html?gclid=EAIaIQobChMIjabzjLWC5wIVjBoYCh2 d2AnqEAMYAiAAEgKUxPD_BwE
Citera
2020-01-14, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD kan ha lagt in en Ultimate Tracking i LW:s mobil. En tekniknörd med kontrollbehov ser nog till att lösa sin "nyfikenhet" i det dolda och därmed visste han kanske exakt hur hennes konversationer sett ut under kvällen innan hon blev mördad? Han kunde följa henne dygnet om?
www.jjspy.com/ad/phone-tracker.html?gclid=EAIaIQobChMIjabzjLWC5wIVjBoYCh2 d2AnqEAMYAiAAEgKUxPD_BwE

Fy sjutton!
Hoppas att utredarna känner till sådant och kollar upp detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in