2020-01-14, 12:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Har fått höra genom 2:a man att räddningspersonal och polis la ner mer energi på "hassan" än att ta hand om 50-plus och dennes 2 passargerarna i den manglade Golfen eller var det nu var för biltyp.
Någon som vet mer eller kom förbi direkt efter smällen ?

Polisen måste ha känt igen killen direkt, då kunde de ha lagt all energi på de drabbade och låtit Hassan sitta kvar ett tag, så hade framtida problem lösts på plats....

Skandal om det är sant.
Citera
2020-01-14, 12:47
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vad gör han ens ute?

Folk som återfaller i brott fler än 5 gånger borde klassas som störda/sjuka och sättas på rättspsyk eller någon annan isolerad plats, på obestämd tid utan möjlighet att komma ut. De ska inte bedömas utifrån varje brott, utan klassas som samhällsfarliga och därför hållas borta. Är man psykopat och begår brott regelbundet så borde man bedömas utifrån andra parametrar.

Du har ingen aning om hur fritt det är på rättspsyk... Där arbetar läkare med stora hjärtan som tror på folks inneboende godhet. Det finns livsfarliga personer ( mördare) som är ute efter 2 år, för att de " tillfrisknar". = de har spelat sjuka och slutat med det.
Citera
2020-01-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hårdare straff hjälper inte sägs det. Om han så hade fått livstid förra vändan så hade det här inte kunnat förhindras. Tror jag. Det är inte min teori, jag förstår den inte till fullo.

Kanske på julafton. Men bara på fel sida, med de grunda groparna.

Jag tycker att det inte ens det är fråga om straff om jag ska vara ärlig, även om jag är för mycket hårdare straff för övrigt.
Han är farlig för samhället och för andra människor. Så länge man är det ska man inte vistas ute bland människor i samhället, och därför ska han hållas borta. Råkar man vara psykopat och återfallsförbrytare så får man finna sig i att leva utanför samhället. Antingen prioriterar man psykopaten eller övriga medborgare. Han och andra liknande personer ska sitta på låsta anläggningar på obestämd tid.
Citera
2020-01-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Hört att det ska röra sig om dessa puckon.. https://www.youtube.com/user/crtclrp
jo precis i en slö audi a5. väldigt troligt
Citera
2020-01-14, 12:50
Medlem
Couplets avatar
Såg på Facebook en efterlysning av en i Stockholm stulen Audi RS6 -09, midnattsblå. Bilen tvingades från föraren under förespeglat knivhot 2019-01-10. Kan det ha något samband? Det var en RS5:a i kraschen? Är 6:an som efterlystes för gammal för att vara intressant för det här klientelet?

Angående "misstänkta" GM, stjäl han bilar för joyrides bara, eller är det i något större skeppa-ur-landet-och-sälj-sammanhang?
Citera
2020-01-14, 12:50
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ursprungstråden om vansinnesföraren.
(FB) 16-åring stal bil & smet från polisen, jagas över halva mellansverige (greps 11/8-16)
Citera
2020-01-14, 12:52
Avslutad
Han borde stenas till döds. Det är inget hot. Jag tycker bara det.
Regeringen har också direkt ansvar för mannens död. Men dom är så dumma så det fattar dom inte.
Citera
2020-01-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Du har ingen aning om hur fritt det är på rättspsyk... Där arbetar läkare med stora hjärtan som tror på folks inneboende godhet. Det finns livsfarliga personer ( mördare) som är ute efter 2 år, för att de " tillfrisknar". = de har spelat sjuka och slutat med det.

Jag förstår det, du har rätt i det du säger!! Men primärt handlar det om att personer som han hålls borta från samhället och övriga medborgare. De ska inte ha möjlighet att komma ut. Har du återfallit i brott fler än 5 gånger bör du klassas som störd och hållas isolerad på en anläggning i minst 15 år utan att komma ut. Kommer du ut efter 15 år och gör om det så ska du aldrig komma ut igen innan det gått ytterligare 15 år. En bedömning av dig bör göras vart 15 år, innan dess ska du inte kunna komma ut.

Mord och andra grövre brott = aldrig komma ut, livstid.
Senast redigerad av shinker 2020-01-14 kl. 12:56.
Citera
2020-01-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
En annan poäng med kommunal polis vore att valmöjligheterna och ansvarsutkrävandet kanske kunde komma närmare medborgarna, d.v.s. det blir lättare för väljarna i en kommun att välja politiker som driver en linje de önskar, samt rösta bort de ansvariga politiker som man uppfattar inte har hållit måttet när det gäller att upprätthålla en önskvärd polisiär verksamhet.
Exakt och precis. Det skulle överlag spegla den lokalt förda politiken i rent ekonomiska termer. Om kommunens politik påverkar behovet av polisiär verksamhet, mer såväl som mindre, så avspeglas det på ett tydligare sätt i den lokala budgeten. Betydligt rättvisare än dagens ordning vill jag påstå.

Det kan tyckas avlägset men det krisar i kommunerna rent allmänt nu och det kommunala självbestämmandet kommer nog att segla upp som fråga, speciellt som hela landet verkar göra en politisk högersväng på riksplanet. Trygghet och poliser är sedan länge på bordet.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hårdare straff hjälper inte sägs det. Om han så hade fått livstid förra vändan så hade det här inte kunnat förhindras. Tror jag. Det är inte min teori, jag förstår den inte till fullo.

Kanske på julafton. Men bara på fel sida, med de grunda groparna.

Well livstid hade väl fungerat. Svårt köra ihjäl någon när man sitter i en 2x4 meters cell.
Norrland behöver arbete, bygg fängelser där. Tillräckligt stora för sätta in buset. Cement finns, ytor också. Och kör USA standard, 3 grova brott på raken, livstid.

Hade han kört ihjäl eller skadat en anhörig då hade han hamnat på bårhuset. För mig fungerar det regelverket utmärkt.
Senast redigerad av Mullret 2020-01-14 kl. 13:26.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Hur kan killen vara ute redan? Han fick väl 2.5 år för en massa brott 2018.
Citera
2020-01-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hur kan killen vara ute redan? Han fick väl 2.5 år för en massa brott 2018.

2.5 år med 2/3 regeln + permission på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in