2020-01-14, 12:38
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det verkar som att han är allvarligt skadad och suttit i den brinnande bilen. Korrigera mig om jag har missuppfattat detta:

– Jag ångrar inte mina brott. Jag tror inte på att det kommer att hjälpa mig.

Polisen uppger för Aftonbladet att mannen satt i bilen som började brinna och att han nu är förd till sjukhus:

– Han fördes till sjukhus med allvarliga skador, säger Per Fahlström till tidningen.

Säger som andra i tråden: Brukar inte hoppas eller önska någon något ont, men för denna unga man gör jag ett undantag...

Må han hunnit sitta i elden LÄNGE!
Citera
2020-01-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Japp nu har ''Hassan'', misstänkt för 221+ brott kört ihjäl någon civilperson och skadat 1-2 till.
Var bara en tidsfråga då detta psykopatiska kräk har 0 sympati för andra människor, och själv säger i intervjun att han inte tänker sluta begå brott! Hade Sverige haft en bättre lagstiftning hade denna 50 åriga man fortfarande varit vid livet, väldigt beklagligt att det inte var ''Hassan'' som avled, det hade varit det bästa för alla.

Vad gör han ens ute?

Folk som återfaller i brott fler än 5 gånger borde klassas som störda/sjuka och sättas på rättspsyk eller någon annan isolerad plats, på obestämd tid utan möjlighet att komma ut. De ska inte bedömas utifrån varje enskilt brott, utan klassas som samhällsfarliga och därför hållas borta. Är man psykopat och begår brott regelbundet så borde man bedömas utifrån andra parametrar.
Senast redigerad av shinker 2020-01-14 kl. 12:44.
Citera
2020-01-14, 12:40
Medlem
Nu håller vi tummarna för att idioten i audin blir sittande i rullstol livet ut, så blir det tryggare vägar och mindre jävelskap för hederliga människor. Lider med dom anhöriga till dödsoffret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Låter bra, det finns ju alltid en chans att det blir olyckligt om polisen ingriper. Ta typ pågående misshandel, om polisen griper in kanske de sparkar offret ännu hårdare i huvudet innan polisen fått stopp på dem.
Man ska definitivt som kommun (eller hur det nu ska indelas) ha friheten att själv utforma riktlinjer och strategier för ingripanden. Det finns gott om opinion som vill se ett mer lågaffektivt bemötande från polisens sida överlag och låt dem få som de vill då. Det finns ju flera fall där polisen blandat sig i situationer som utmynnat i verkanseld från deras sida. Med ammunitionen som faktiskt är förbjuden i krig, det brukar vara viktigt att påpeka. Det skulle kunna undvikas helt i många lägen om polisen inte eskalerar en situation genom att hävda ett våldsmonopol.

Vi som helst ser en annan sorts insatser kan få ha det där vi bor och kommer inte att äska en enda krona av våra toleranta grannar jag beskriver ovan.
Citera
Avslutad
Det finns väl inte på allvar människor som inte tycker att polisen ska jaga brottslingar?
Alla som begår brott värre än förseelser ska låsas in länge i ett mörkt, kallt rum och få en skiva knäckebröd per dag. Utan smör!

Är det den människan som var med i om det var uppdrag granskning för ett tag sen som har orsakat detta?
Citera
2020-01-14, 12:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag har noll koll på nutida rap/hiphop, och i synnerhet svensk sådan. Är fjanten i klippet på allvar? Eller ska det föreställa något slags parodi?
Han är ganska uttråkad bara. Vet inte vem du menar med fjant, då det florerar väldigt många personer i klippet, men critical är med image. Fast han tycker det är skoj att åka bil, men främst är han producent. Som han säger "dem tror, dem tror" - således berättar han att det är image.

I övrigt är critical riktigt duktig på sin sak & troligtvis trevligare än 90% av slasket som finns i hiphopen, hoppas det inte är han som skadat sig eller någon annan.
Edit: detta är en av hans projekt-kompisar: https://www.youtube.com/watch?v=sTfmwh2R6wE
Citat:
Det verkar som att han är allvarligt skadad och suttit i den brinnande bilen. Korrigera mig om jag har missuppfattat detta:

Polisen uppger för Aftonbladet att mannen satt i bilen som började brinna och att han nu är förd till sjukhus:

– Han fördes till sjukhus med allvarliga skador, säger Per Fahlström till tidningen.
Direktkarma då, synd om han blir invalid enligt försäkringskassan, så han kan lyfta bidrag därigenom.
Senast redigerad av GoUoD 2020-01-14 kl. 12:53.
Citera
2020-01-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag håller envist fast vid min tanke på regionala poliskårer. Det är uppenbart att befolkningen har vitt spridda uppfattningar om huruvida polisen ens ska påbörja ett efterföljande om de ser en ex vis stulen bil. Tycker man att det verkar rimligt i en kommun att låta misstänkta fordon röra sig fritt så får man väl ha det på det viset där. De behöver heller inte lägga en krona på den betydligt mindre toleranta polismakten som verkar i en annan kommun, befolkad av fassenasserassar som vill att kriminella stoppas och lagförs. Kanske få tillbaka sin bil också.

Jag har svårt att se några förlorare med det upplägget. Ingen som inte vill bli stoppad av polisen behöver bli jagade. Ingen som oroas över att bli påkörd av ett utryckningsfordon behöver riskera det. Man ser bara till att röra sig i toleranta och inkluderande områden.

En annan poäng med kommunal polis vore att ansvarsutkrävandet kanske kunde komma närmare medborgarna, d.v.s. det blir lättare för väljarna i en kommun att välja politiker som driver en linje de önskar, samt rösta bort de ansvariga politiker som man uppfattar inte har hållit måttet när det gäller att upprätthålla en önskvärd polisiär verksamhet.
Citera
2020-01-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Det finns väl inte på allvar människor som inte tycker att polisen ska jaga brottslingar?
Alla som begår brott värre än förseelser ska låsas in länge i ett mörkt, kallt rum och få en skiva knäckebröd per dag. Utan smör!

Är det den människan som var med i om det var uppdrag granskning för ett tag sen som har orsakat detta?
ja
Citera
2020-01-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vad gör han ens ute?

Folk som återfaller i brott fler än 5 gånger borde klassas som störda/sjuka och sättas på rättspsyk eller någon annan isolerad plats, på obestämd tid utan möjlighet att komma ut. De ska inte bedömas utifrån varje brott, utan klassas som samhällsfarliga och därför hållas borta. Är man psykopat och begår brott regelbundet så borde man bedömas utifrån andra parametrar.
Hårdare straff hjälper inte sägs det. Om han så hade fått livstid förra vändan så hade det här inte kunnat förhindras. Tror jag. Det är inte min teori, jag förstår den inte till fullo.
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Utan smör!
Kanske på julafton. Men bara på fel sida, med de grunda groparna.
Citera
2020-01-14, 12:44
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
– Han fördes till sjukhus med allvarliga skador, säger Per Fahlström till tidningen.[/i]

Har fått höra genom 2:a man att räddningspersonal och polis la ner mer energi på "hassan" än att ta hand om 50-plus och dennes 2 passargerarna i den manglade Golfen eller var det nu var för biltyp.
Någon som vet mer eller kom förbi direkt efter smällen ?

Polisen måste ha känt igen killen direkt, då kunde de ha lagt all energi på de drabbade och låtit Hassan sitta kvar ett tag, så hade framtida problem lösts på plats....
Citera
2020-01-14, 12:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vad gör han ens ute?

Folk som återfaller i brott fler än 5 gånger borde klassas som störda/sjuka och sättas på rättspsyk eller någon annan isolerad plats, på obestämd tid utan möjlighet att komma ut. De ska inte bedömas utifrån varje brott, utan klassas som samhällsfarliga och därför hållas borta. Är man psykopat och begår brott regelbundet så borde man bedömas utifrån andra parametrar.

Detta är fullständigt självklart givetvis. Vårt samhälle är så impotent att det inte kan implementera en så enkel sak.
Citera
2020-01-14, 12:45
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:

Om han är brännskadad får han nog mycket smärtstillande, ev. är han nedsövd så han inte ska känna nåt. Synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in