2020-01-14, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hur kan killen vara ute redan? Han fick väl 2.5 år för en massa brott 2018.
Det är väl straffrabatt och enbart sitta inne 2/3 av straffet. + att det behövs plats på fängelse och häkten så dom släpps i förtid.
Citera
2020-01-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Såg på Facebook en efterlysning av en i Stockholm stulen Audi RS6 -09, midnattsblå. Bilen tvingades från föraren under förespeglat knivhot 2019-01-10. Kan det ha något samband? Det var en RS5:a i kraschen? Är 6:an som efterlystes för gammal för att vara intressant för det här klientelet?

Angående "misstänkta" GM, stjäl han bilar för joyrides bara, eller är det i något större skeppa-ur-landet-och-sälj-sammanhang?

Gissar att det är denna han körde, Står inte som stulen längre om man kollar på Transportstyrelsen: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/FGJ55F
Citera
2020-01-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Har fått höra genom 2:a man att räddningspersonal och polis la ner mer energi på "hassan" än att ta hand om 50-plus och dennes 2 passargerarna i den manglade Golfen eller var det nu var för biltyp.
Någon som vet mer eller kom förbi direkt efter smällen ?

Polisen måste ha känt igen killen direkt, då kunde de ha lagt all energi på de drabbade och låtit Hassan sitta kvar ett tag, så hade framtida problem lösts på plats....

Inte helt otroligt med tanke på vissa anmäler polis och räddningspersonal stup i kvarten.
Citera
2020-01-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Jag tycker att det inte ens det är fråga om straff om jag ska vara ärlig, även om jag är för mycket hårdare straff för övrigt.
Han är farlig för samhället och för andra människor. Så länge man är det ska man inte vistas ute bland människor i samhället, och därför ska han hållas borta. Råkar man vara psykopat och återfallsförbrytare så får man finna sig i att leva utanför samhället. Antingen prioriterar man psykopaten eller övriga medborgare. Han och andra liknande personer ska sitta på låsta anläggningar på obestämd tid.

Precis han är en fara för samhället och ska då sitta inlåst.
Citera
2020-01-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Jag tycker att det inte ens det är fråga om straff om jag ska vara ärlig, även om jag är för mycket hårdare straff för övrigt.
Han är farlig för samhället och för andra människor. Så länge man är det ska man inte vistas ute bland människor i samhället, och därför ska han hållas borta. Råkar man vara psykopat och återfallsförbrytare så får man finna sig i att leva utanför samhället. Antingen prioriterar man psykopaten eller övriga medborgare. Han och andra liknande personer ska sitta på låsta anläggningar på obestämd tid.
Jag håller med. Jag önskar inte att döda eller tortera honom men han kan inte gå lös. Det fungerar verkligen inte. Han kan få ha det hur mysigt som helst inlåst men han måste hindras att fortsätta med att ställa till det för oskyldiga. Nu dog det till och med någon men vi vet att han ändå är ute om 2-3 år.
Citera
2020-01-14, 13:00
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Gissar att det är denna han körde, Står inte som stulen längre om man kollar på Transportstyrelsen: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/FGJ55F
Tänkte mest att han kanske stulit fler bilar i dagarna, han verkar ju vara en företagsam ung man...
Citera
2020-01-14, 13:02
Medlem
Citat:
Tänkte mest att han kanske stulit fler bilar i dagarna, han verkar ju vara en företagsam ung man...

Inte omöjligt Ingen aning faktist..
Citera
2020-01-14, 13:03
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Han släpps nog som vanligt, flata Sverige i ett nötskal. Det som behövs för att stoppa honom är att han klipper någon oskyldig som praktiserar blodshämnd.

Citat:
Det har försvunnit ovanligt mycket audi S & RS den sista tiden, tycker jag ser efterlysningar dagligen i facebookgrupper.
Citera
2020-01-14, 13:06
Avslutad
Helt klart borde han spärras in på livstid, om det är inom kriminalvården eller psykvården spelar mindre roll, han är en fara för sig själv och andra och verkar ju återfalla i brott gång på gång.
Annars är ju alternativet att någon slår ihjäl honom.
Citera
2020-01-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Han verkar vara född av en svensk mamma i Sverige och då är han per se Svensk medborgare av födsel. Därför är problemet vårt.
Ja, vet det(medborgare). Det jag menade var just det, att kunde politikerna göra ett undantag för grundlagar och allt vad de heter när de instiftade gjmnasielagen så massa afghaner fick stanna borde de kunna göra ett undantag här också.
Citera
2020-01-14, 13:15
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Och som vanligt ska man skylla på polisen som försöker gripa en kriminell som är mitt uppe i gärningen. Sverige i ett nötskal.

Det var samma visa när en annan mupp blev jagad av polisen på sin motorcykel, med bruden bakpå som satt och visade fingret till poliserna. Man flydde i över en timme, över hela södra Stockholm. Slutligen körde aset in i en vägg och dog.

Sedan sitter gärningsmannens mamma och flickvän i TV och ojar sig om hur synd det är om den kriminelle och att allt är snutens fel. Likaså tidningar och nyttiga idioter tyckte att det var polisens fel.

Nog för att jag avskyr svensk polis. De är i regel avskum. Men ovanstående är förvånansvärt sinnesslött.

Den som snodde och körde bilen, borde sitta inne för dråp för resten av sitt liv. Jag är jävligt trött på gullande med kriminella och invandrare - vilket förvisso är synonymt med varandra.

Menar du att poliserna fick skit?
Citera
2020-01-14, 13:16
Medlem
Couplets avatar
Kollade på UG:s avsnitt om "Hassan". Här är UG:s Facebook-sidas inlägg om programserien, även de avsnitt som inte explicit handlar om "Hassan". Ca 600 kommentarer och de var inte särskilt nådiga då, för 16 veckor sedan. Länk till det avsnitt som länkades här i tråden ligger i kommentarerna: https://www.facebook.com/granskning/videos/2449446112049167/

Edit: länk till ursprungsinlägget: #168
Senast redigerad av Couplet 2020-01-14 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in