2020-01-13, 22:47
Medlem
Vad är frågan?

Du inser väl själv att Jesus inte kan vara en "vanlig" profet om han är född genom mirakel och utförde mirakel?
Vilka mirakel gjorde mohamed?
Och han skulle vara större?
Senast redigerad av anayla 2020-01-13 kl. 22:50.
Citera
2020-01-13, 22:49
Medlem
Analfababetens avatar
Gå och döp dig i Jesu namn och sluta tvivla.
Allah får du väl tro på om du vill men det centrala i min tro är att Jesus var Guds son.
Försök du omvända andra till din religion men för det behöver jag inte tro på den själv och ingen ska försöka tvinga mig heller för den delen om det nu skulle försökas.
Islam är accepterat nu i Sverige, lär er att göra vice versa med alla andra religioner ni muslimer då med även och mig omvänder du inte med nån Koranen i första taget.

Men tackar som frågar!
Citera
2020-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Först respekterar jag alla religioner. Jag älskar att diskutera religiösa frågor så att alla kan dra nytta av dem.
Om du är kristen. Du tror på judendom, islam och kristendom.
Och Koranens tre böcker, Toran och Bibeln.
Och de tre profeterna, Moses, Jesus och Muhammad.

Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död.
Det finns tydliga och tydliga verser om straffet för helvetet. För alla som tror att Kristus är Gud. Eller att Gud är tre. Koranen beskriver vem som tror på förekomsten av en annan gudom än Gud, eftersom den helt har avvikit från religionens kompass.

Detta är det tydliga beviset från Koranen.
Har kristna läst detta och vad är deras kommentar till detta ..?
Vänligen. Läs noggrant och svara sedan ..
För information
Översättningen är tydlig, versnumret är klart och surahs namn är tydligt. Du kan söka på Internet efter det och översätta det själv om du vill.

لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ ۖ وَمَا
لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ

QURAN SURAH AL MAIDAH 72 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:72) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the Messiah, the son of Mary” while the Messiah has said, “O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord.” Indeed, he who associates others with Allah – Allah has forbidden him Paradise, and his refuge is the Fire. And there are not for the wrongdoers any helpers.

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ARABIC TEXT
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ ۘ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۚ وَإِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:73) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the third of three.” And there is no god except one God. And if they do not desist from what they are saying, there will surely afflict the disbelievers among them a painful punishment.

مَا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ ۖ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الْآيَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ

QURAN SURAH AL MAIDAH 75 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:75) The Messiah, son of Mary, was not but a messenger; [other] messengers have passed on before him. And his mother was a supporter of truth. They both used to eat food. Look how We make clear to them the signs; then look how they are deluded.
Brist på tro. Men de, vilka de än är, har rätt om treenigheten.
Citera
2020-01-13, 23:03
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Vägen är lång och där är få som kommer finna den smala porten. Världen är dock full av dårar som alla tror att dom hittat rätt och dom argumenterar sagor till dom explorer.
Citera
2020-01-13, 23:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Först respekterar jag alla religioner. Jag älskar att diskutera religiösa frågor så att alla kan dra nytta av dem.
Om du är kristen. Du tror på judendom, islam och kristendom.
Och Koranens tre böcker, Toran och Bibeln.
Och de tre profeterna, Moses, Jesus och Muhammad.

Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död.
Det finns tydliga och tydliga verser om straffet för helvetet. För alla som tror att Kristus är Gud. Eller att Gud är tre. Koranen beskriver vem som tror på förekomsten av en annan gudom än Gud, eftersom den helt har avvikit från religionens kompass.

Detta är det tydliga beviset från Koranen.
Har kristna läst detta och vad är deras kommentar till detta ..?
Vänligen. Läs noggrant och svara sedan ..
För information
Översättningen är tydlig, versnumret är klart och surahs namn är tydligt. Du kan söka på Internet efter det och översätta det själv om du vill.

لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ ۖ وَمَا
لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ

QURAN SURAH AL MAIDAH 72 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:72) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the Messiah, the son of Mary” while the Messiah has said, “O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord.” Indeed, he who associates others with Allah – Allah has forbidden him Paradise, and his refuge is the Fire. And there are not for the wrongdoers any helpers.

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ARABIC TEXT
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ ۘ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۚ وَإِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:73) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the third of three.” And there is no god except one God. And if they do not desist from what they are saying, there will surely afflict the disbelievers among them a painful punishment.

مَا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ ۖ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الْآيَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ

QURAN SURAH AL MAIDAH 75 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:75) The Messiah, son of Mary, was not but a messenger; [other] messengers have passed on before him. And his mother was a supporter of truth. They both used to eat food. Look how We make clear to them the signs; then look how they are deluded.

Koranen är bluff och båg och nej, den är inte oförändrad.

Och Gud är inte tre, Gud är en. Du fattar inte treenigheten bara.
Citera
2020-01-13, 23:28
Medlem
Citat:
Först respekterar jag alla religioner. Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död

Det är bra att du respekterar alla religioner men det spelar inte så stor roll. I nästan alla muslimska länder finns det varken religionsfrihet, yttrandefrihet eller demokrati. Det finns ju koraner med olika innehåll. Så koranen måste ha förändrats genom historien.
Citera
2020-01-13, 23:40
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Vad är frågan?

Du inser väl själv att Jesus inte kan vara en "vanlig" profet om han är född genom mirakel och utförde mirakel?
Vilka mirakel gjorde mohamed?
Och han skulle vara större?

Jag tror bara på Gud. Genom Guds kraft, storhet och mirakel. Muhammad är en profet med stort moral och en budbärare mellan människa och Gud. Som alla profeter. Jag älskar honom och älskar alla profeter. De förmedlar bara mellan människa och Gud, den Barmhärtiga. Och de hävdar att de dyrkar Gud. Och gör bra saker.

Frågan är.
Om du är säker på att Kristus inte är Gud. Med tydliga bevis. Varför insisterar du på din åsikt?
Det är upp till dig i slutet.
Citera
2020-01-13, 23:42
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Frågan är.
Om du är säker på att Kristus inte är Gud. Med tydliga bevis. Varför insisterar du på din åsikt?
Du HAR inga tydliga bevis. Hävda det när du väl har dom, det du skrev ovan är inga bevis för nåt i alla fall så här långt så visa då, du lär vara den första då som kan det.
Jag håller inne med vad jag sas vet så här långt. Du först nu för det var du som kom med det påståendet, bevisbördan och ansträngningarna blev dina och...
Lycka till
Citera
2020-01-13, 23:45
Medlem
Citat:
Jag tror bara på Gud. Genom Guds kraft, storhet och mirakel. Muhammad är en profet med stort moral och en budbärare mellan människa och Gud. Som alla profeter. Jag älskar honom och älskar alla profeter. De förmedlar bara mellan människa och Gud, den Barmhärtiga. Och de hävdar att de dyrkar Gud. Och gör bra saker.

Frågan är.
Jag tror att Jesus Kristus är Gud i köttet.
Han har visat oss Vägen till Fadern.
Anden uppenbarar detta för mig.
Jag insisterar på det jo.
Det är upp till Gud. ❤
Citera
2020-01-13, 23:49
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Gå och döp dig i Jesu namn och sluta tvivla.
Allah får du väl tro på om du vill men det centrala i min tro är att Jesus var Guds son.
Försök du omvända andra till din religion men för det behöver jag inte tro på den själv och ingen ska försöka tvinga mig heller för den delen om det nu skulle försökas.
Islam är accepterat nu i Sverige, lär er att göra vice versa med alla andra religioner ni muslimer då med även och mig omvänder du inte med nån Koranen i första taget.

Men tackar som frågar!

Jag sprider inte islam, för det är Gud som leder alla som vill. Inte jag. Jag ber bara för att dyrka Gud. Det finns ingen sann gud än Gud. Jag har bevis från Koranen som stöder mina ord.
Jag har en klar fråga med bevis. Ingen svarade det. Helt enkelt
Citera
2020-01-14, 00:02
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Du HAR inga tydliga bevis. Hävda det när du väl har dom, det du skrev ovan är inga bevis för nåt i alla fall så här långt så visa då, du lär vara den första då som kan det.
Jag håller inne med vad jag sas vet så här långt. Du först nu för det var du som kom med det påståendet, bevisbördan och ansträngningarna blev dina och...
Lycka till

Om du är en kristen och inte tror på Koranens ord och inte tror på dem. Så du är inte en sann kristen. Helt enkelt. Christian endast med namn. Eftersom kristen måste erkänna de tre religionerna. Islam, kristendom och judendom. Han måste erkänna och tro på Koranens bok (som inte har förändrats).
Eftersom Koranen. En bok skriven direkt från Guds ord.
Lycka till
Citera
2020-01-14, 00:08
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag tror att Jesus Kristus är Gud i köttet.
Han har visat oss Vägen till Fadern.
Anden uppenbarar detta för mig.
Jag insisterar på det jo.
Det är upp till Gud. ❤

Vi är alla skapade av Guds Ande. Och själen är gjord av Guds hand. Och Gud skapade mänskligheten från sin själ. Och inte bara profeten Jesus. Ändå förblir vi mänskliga (inte gudar).
För att Gud är skaparen. Och det är vi. Endast varelser.
Det här är min idé. Och vad jag försöker förklara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in