2020-01-14, 21:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Profeten Adam var den första personen som kom hit. Han är den första profeten. Sedan profeten Adam kom för tusentals år sedan. Fram till tidpunkten för profeten Muhammad, den sista av profeten. Alla profeterna var. Alla deras budskap kräver tro på Gud. Den starka. Och inte att dyrka någon annan gud.
Jag fokuserar bara på den här idén.
. Gud guidar och guidar människor med sitt starka ljus. Inte jag. Jag är inte Guds budbärare. Eller en profet. Jag är bara en man som tror på Gud och hans kraft. Jag diskuterar bara enheten för att dyrka Gud i alla religioner. Det handlar inte bara om islamens religion. Alla religioner och profeter sade detta. Men människor ignorerar detta. tyvärr
Har du sagt i någon av mina kommentarer och uppmanat människor att bli muslimer?
Tror du att min diskussion fokuserar? För att människor ska gå med i islam.
Du har helt fel om du tror detta.
Jag bara frågar hur jag inte skulle vara muslim. Det intresserar mig.
Citera
2020-01-14, 21:51
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Med den tolkningsnyckeln (dvs att Guds son här betyder Gud), så är vi Gud enligt Johannes 10:34-37 samt Johannes 14:11-13.

Versen Jesus hänvisar till i 10:34 visar att Guds söner syftar på något annat.

5 Mos. 32:39

Se nu, jag, jag är Gud,
det finns ingen Gud vid sidan av mig.
Jag dödar och jag gör levande,
jag slår och jag helar.
Ingen kan rädda ur min hand.

Joh. 8:24

Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är,[c] skall ni dö i era synder."

Joh. 10:28

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.

Jes. 44:8

Finns det någon Gud förutom mig?
Nej, det finns ingen annan klippa, jag vet ingen.

1 Kor. 10:3-4

Alla åt samma andliga mat och alla drack samma andliga dryck. De drack ur en andlig klippa som följde dem, och den klippan var Kristus.
Citera
2020-01-14, 21:57
Medlem
Hur i helvete kan folk vara så korkade att dom inte förstår att TS trollar... enda tråden han skrivit på är denna och typ två muppinlägg på en annan tråd.
På Sveriges kanske mest främlingsfientliga forum dessutom 😂
Sätter en tia på att TS är medlem i NMR och bara vill få muslimer att framstå som dummare än vad dom redan är.
Citera
2020-01-14, 21:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Med den tolkningsnyckeln (dvs att Guds son här betyder Gud), så är vi Gud enligt Johannes 10:34-37 samt Johannes 14:11-13.

Versen Jesus hänvisar till i 10:34 visar att Guds söner syftar på något annat.

Den använder Jesus för att visa att det inte är en hädelse innan. Han menar inte att alla människor är gudar.
Citera
2020-01-14, 22:14
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
5 Mos. 32:39

Se nu, jag, jag är Gud,
det finns ingen Gud vid sidan av mig.
Jag dödar och jag gör levande,
jag slår och jag helar.
Ingen kan rädda ur min hand.

Joh. 8:24

Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är,[c] skall ni dö i era synder."

Joh. 10:28

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.

Jes. 44:8

Finns det någon Gud förutom mig?
Nej, det finns ingen annan klippa, jag vet ingen.

1 Kor. 10:3-4

Alla åt samma andliga mat och alla drack samma andliga dryck. De drack ur en andlig klippa som följde dem, och den klippan var Kristus.
Jesaja 28:16 därför säger Herren, HERREN så: Se, jag har lagt i Sion en grundsten, en beprövad sten, en dyrbar hörnsten, fast grundad; den som tror på den behöver icke fly.

Och den hörnstenen i byggnationen är Jesus Kristus. Bygg-nation?
Vackert

"Here oh Israel, thy lord, thy God is ONE!".
Citera
2020-01-14, 22:24
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Jag bara frågar hur jag inte skulle vara muslim. Det intresserar mig.

Ursäkta. Jag förstod inte din kommentar, vad menar du med det här :

(Det intresserar mig)

Kan du förklara mer .
Citera
2020-01-14, 22:32
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Ursäkta. Jag förstod inte din kommentar, vad menar du med det här :

(Det intresserar mig)

Kan du förklara mer .
Precis, jag vill med veta hur man kan tro på någon Allah. Jehovah är mer sanningen, det ursprungliga och inte nåt nytt påfund ifrån 600 talet.
Jahve m.m. Jag är. El. Flera olika former av Guds namn finns det, men "Allah" är inte ett utav dom.
Skittråd detta som direkt attackerar och vill fördärva den sanna vägen genom Kristus till Gud av avgudadyrkare, och vi vet alla vad Gud tycker om avgudadyrkare va?

Klacken skanderar: "ILLA!".....
Klackledaren frågar klacken: "Hur illa?".
Klacken: "J*vligt illa!!"
Djurgårn´ *klapp klapp klapp* Djurgårn´*klapp klapp klapp*

Ursäkta

P.S
Men "Allah" är Gud i version 1.1? Nån Gud som har "ångrat" sig om vem han är och vill passera för någon annan Gud med annat namn, identitet, religion, följare etc. etc. som någon personlighetskluven psyksjuk virrig Gud som plötsligt bestämmer sig för att den gamla religionen är passé,och nu gör vi en ny version.
Ingen varning om det i förväg, vi kör på och hitta på en till för ju fler religioner desto bättre?
Som inte Gud skulle ha vetat i förväg dom konflikter som skulle uppstå i religionens namn Gud som han är, och vad är vitsen med det?
Är Gud en dödsängel? Nej.
Svaret är då att det var Satan, Lucifer som levererade den nya religionen till Mohammed, inte ängeln Gabriel. Vad jag TROR i alla fall.

Mig ska ingen Muslim få hindra att tro på det jag tror på, då blir det bråk.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 22:41.
Citera
2020-01-14, 22:41
Medlem
För mig som är historiskt intresserad ser jag det på ett radikalt annorlunda sätt.
Jag har bland annat besökt ett flertal hindu tempel i Indien och studerat delar av weda böckerna ca: 4000 år gamla.
Och det blir då uppenbart att dom flesta sedelärande historier som dom senare religionerna bygger på är hämtade från dom Wediska skrifterna
Senare religioner har bara vridit och vänt på historierna efter eget tycke och smak. ( Islam kom sist i raden ) och bör således ligga längst ifrån den sanna tolkningen av det vi kallar Gud .
Citera
2020-01-14, 22:48
Medlem
Analfababetens avatar
Men sen vill jag säga så här.
Jag har inget otalt med Muslimer, har ingen anledning till det. Inte personligen i alla fall.
Hade jag varit född i Irak\Iran eller något liknande så kanske jag istället skulle ha suttit här och propagerat för just Islam istället? Vem vet.
Jag sträcker ut en hand och tycker vi ska stryka ett sträck över alla motsättningar skapade just genom olika trosuppfattningar en gång för alla för religionen bör vara baserad på kärlek och samförstånd i första hand och inte motsättningar, krig och hat.

Peace all brothers and sisters on this earth.
Sen så är jag 53 år och då ska f*n folk lyssna på mig, åtminstone i denna åldern.
Ålder och skönhet framför allt. Den som är äldre här kan få veta bättre, i en dag eller så, sen min tur igen.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 22:51.
Citera
2020-01-14, 22:58
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
En hjärna och en vilja att utvecklas till något BÄTTRE...
punkt.

Har också tänkt som dig hela mitt liv. Men sedan började jag må väldigt dåligt, börjar se samhället och hur vi är splittrade i Sverige, ingen bryr sig om sin familj och ingen kan vara trogen, förhållande håller i 1-3 år som max. Vi är ensamma, deprimerade, några andra tar hand om våra äldre när de är sjuka eller när någon i familjen är sjuka/skadade. Detta enda jag ogillar med religion är destruktiva delarna, såsom hot/hat/mord mot homosexuella, könsstympning osv. Men utöver det så är de flesta en partner, män blir inte hatisk och ofrivilligt leva i celibat, kvinnor har ett syfte istället för att förvirrat hora runt och sova leka 15 åringar när de är 30+. Hoppas verkligen detta vänder, vi behöver en religion. De som är troende känner oftast att de har ett större syfte än ateister som är cyniska och deprimerade. Även fast jag inte tror det finns någon "gud" som har sina regler så finns det ju ändå någonting vi blev skapade av, någonting skapade ju universumet, det uppstod från sekund 0 från NÅGONTING oförklarit. Och det är väl ändå någon slags "gud" på ett vis. Så gemenskapen genom religion, samhörigheten och inte det här kalla jävla samhälle vi lever i idag som jag börjat spy på.
Citera
2020-01-14, 23:03
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Har också tänkt som dig hela mitt liv. Men sedan började jag må väldigt dåligt, börjar se samhället och hur vi är splittrade i Sverige, ingen bryr sig om sin familj och ingen kan vara trogen, förhållande håller i 1-3 år som max. Vi är ensamma, deprimerade, några andra tar hand om våra äldre när de är sjuka eller när någon i familjen är sjuka/skadade. Detta enda jag ogillar med religion är destruktiva delarna, såsom hot/hat/mord mot homosexuella, könsstympning osv. Men utöver det så är de flesta en partner, män blir inte hatisk och ofrivilligt leva i celibat, kvinnor har ett syfte istället för att förvirrat hora runt och sova leka 15 åringar när de är 30+. Hoppas verkligen detta vänder, vi behöver en religion. De som är troende känner oftast att de har ett större syfte än ateister som är cyniska och deprimerade. Även fast jag inte tror det finns någon "gud" som har sina regler så finns det ju ändå någonting vi blev skapade av, någonting skapade ju universumet, det uppstod från sekund 0 från NÅGONTING oförklarit. Och det är väl ändå någon slags "gud" på ett vis. Så gemenskapen genom religion, samhörigheten och inte det här kalla jävla samhälle vi lever i idag som jag börjat spy på.
Bra sagt. Ja vi behöver Gud.
Oavsett om han finns eller inte. Det är en win-win situation. Speciellt det du sa där om Sverige är sant. Stockholm är relativt kallt som det också sjungs om i låten med Orup.
Vi älskar inte varandra längre och i min familj, med besked inte alls. Det har dött för länge sen här och jag lever själv helt ensam men jag är van, ganska skönt det med.

Men det är illa nu i Svea rike, men bättre ska det bli, det måste man tro.
Citera
2020-01-14, 23:09
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det blev inte bra det blev katastrof. Öppna dina ögon. Islam är värre än nazismen.

Pratar du om nazism?
Hitler, den kriminella nazisten. Miljoner fattiga judar dödades av Förintelsen i Tyskland.
Brinnande miljoner oskyldiga människor. Förutom att döda 50 miljoner människor.
Under andra världskriget.
Det är känt att Hitler var en kristen. Han gjorde detta !!
Kan du säga och generalisera. Kristen terrorism. Ta ansvar för att förstöra världen !!
Vi måste hålla den kristna religionen ansvarig för detta!
Eftersom Hitler tillhör kristendomen.

Naturligtvis inte. Jag är en rättvis och rättvis person. Jag kommer inte att lägga något ansvar på den kristna religionen i denna individuella handling!
Varför?
Eftersom den kristna religionen inte kräver avlivning. Det kräver kärlek och brödraskap bland alla.
Om Hitler uppförde sig med individuella handlingar, skulle han bära sitt ansvar gentemot Gud.
Religion ska inte hållas ansvarig för en persons beteende.
Kärnbomben som dödade tusentals!
Vem kastade det på Japan?
Muslimer !!

På samma sätt borde inte alla mord och brott du ser på TV kopplas till alla muslimer.
Varför?
Eftersom sann islam är en religion av kärlek och fred och goda gärningar.
Där är brottslingen och där är den oskyldiga. I alla religioner. En persons beteende får inte vara relaterad till hans religion. Den publiceras endast i syfte att förolämpa religion. För politiska ändamål, kanske rykten om muslimer, orsaken till att han hatar en viss religion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in