2020-01-13, 16:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilken lag?
Ha inte begär till din nästas (vilja)

Du har ingen rätt att tvinga dig på mig bara för att DU anser det viktigt.
2020-01-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
På vilket sätt är Gud ond och omoralisk?

Du verkar fått en felaktig bild av Gud.
Ja, det finns många åsikter och påståenden om Gud. Både från människor och Bibeln (vilket också är från människor). Så jag har ganska många bilder av Gud. De som tror på Gud får definiera Guds moral innan jag säger vad jag tycker. Annars debatterar jag ju om en åsikt som personen ifråga inte har.
Med det sagt så kan jag säga att de flesta versioner av Gud jag fått presenterad för mig har varit omoralisk.
2020-01-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ha inte begär till din nästas (vilja)

Du har ingen rätt att tvinga dig på mig bara för att DU anser det viktigt.
Om jag skapat dig och hela din framtid hänger på mig?
Anser du att föräldrar tvingar sig på sina barn, bara genom att visa att de finns?
2020-01-13, 17:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om jag skapat dig och hela din framtid hänger på mig?
Anser du att föräldrar tvingar sig på sina barn, bara genom att visa att de finns?
Du är ju inte min far, och du vill inte ha Gud till far.

Om du vet att jag snarare kommer springa åt andra hållet om jag ser dig kunde du skriva ett brev kanske, eller skicka bud med någon
2020-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ja, det finns många åsikter och påståenden om Gud. Både från människor och Bibeln (vilket också är från människor). Så jag har ganska många bilder av Gud. De som tror på Gud får definiera Guds moral innan jag säger vad jag tycker. Annars debatterar jag ju om en åsikt som personen ifråga inte har.
Med det sagt så kan jag säga att de flesta versioner av Gud jag fått presenterad för mig har varit omoralisk.

Gud är verklig. Han har en dröm och en längtan för ditt liv. Men framförallt längtar han efter att du ska få lära känna honom, som pappa, skapare, frälsare och kung.

Gud är som en god far som längtar och väntar på att du ska komma hem igen, som gör allt för att du ska hitta hem. Att lära känna Gud är som att komma hem till en varm och kärleksfull famn.

Gud har skapat hela universum. Det går knappt att förstå hur stor han är – och hur små vi människor är i jämförelse. Ändå ser Gud just dig. Gud älskar just dig. Gud har lovat att lyssna till dig. Det är ett ofattbart löfte.
2020-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Du är ju inte min far, och du vill inte ha Gud till far.

Om du vet att jag snarare kommer springa åt andra hållet om jag ser dig kunde du skriva ett brev kanske, eller skicka bud med någon
Är det verkligen pålitligt att skicka bud?
Är alla religioner sanna?
2020-01-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Gud är verklig. Han har en dröm och en längtan för ditt liv. Men framförallt längtar han efter att du ska få lära känna honom, som pappa, skapare, frälsare och kung.

Gud är som en god far som längtar och väntar på att du ska komma hem igen, som gör allt för att du ska hitta hem. Att lära känna Gud är som att komma hem till en varm och kärleksfull famn.

Gud har skapat hela universum. Det går knappt att förstå hur stor han är – och hur små vi människor är i jämförelse. Ändå ser Gud just dig. Gud älskar just dig. Gud har lovat att lyssna till dig. Det är ett ofattbart löfte.
Ja, det är påståendet.
När jag älskar någon så visar jag det. Jag gömmer mig inte. Jag litar inte på att andra ska berätta om mig.
2020-01-13, 17:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Är det verkligen pålitligt att skicka bud?
Är alla religioner sanna?
Bud är ju vad som återstår.

Nej: bara en "religion" är Sanningen, men Han är ingen religion. Han drar alla till sig, genom/förbi alla religioner. Han är en person.
2020-01-13, 17:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, det är påståendet.
När jag älskar någon så visar jag det. Jag gömmer mig inte. Jag litar inte på att andra ska berätta om mig.
Det finns ett kärleksbrev du kan läsa. Brevet heter Jesus.
2020-01-13, 18:12
Medlem
Citat:
Bud är ju vad som återstår.

Nej: bara en "religion" är Sanningen, men Han är ingen religion. Han drar alla till sig, genom/förbi alla religioner. Han är en person.
Bud är ett väldigt dåligt sätt, speciellt om det är flera bud och inget är ens vittne till det som ska berättas. Så ser jag på saken.
2020-01-13, 18:14
Medlem
Citat:
Det finns ett kärleksbrev du kan läsa. Brevet heter Jesus.
Har läst, dock bara en gång och för länge sedan.
2020-01-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ja, det är påståendet.

Gud vill rädda varje människa. Jesus kom för din skull. Vägen hem är öppen igen. Ta emot Hans gåva till dig.

Jesus lovar att den som kommer till honom ska han aldrig visa bort (Joh 6:37) och den som söker efter Gud kommer att finna honom! När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig skall jag låta er finna mig säger Herren. – Jer 29:12-14

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in