2020-01-09, 13:44
Medlem
Niggalangelos avatar
Någon som har erfarenhet av laro i Linköping?

Jag fick höra att jag skulle ha möte om ställningstagande till laro på måndag. Nu fick jag höra att jag ska träffa en kordinator/skötare istället för läkare.

Jag har lämnat prover i en månads tid redan, hur brukar det gå till?

Är verkligen jätte förvirrad.

Jag har tidigare träffat en läkare, pratat med soc och blivit smått informerad..
Citera
2020-01-09, 13:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Fyfan för din mottagning, själv hade jag valt metadon men det är ju individuellt, har du provat Buvidal?

Nä, ska köra helt utan. Har gått på metadon förut ca 1 år, och avtändingen var den värsta jag varit med om. Sätter sig som superlim i kroppen...

Kan uppdatera att jag gått ner från 20mg till 8mg på tre dagar nu, känner inte speciellt mycket. Somsagt så sitter den mesta av avtändningen faktiskt i skallen på en. Ska minska till 4mg imorgon, sen antingen stå på det ett par dagar innan jag klipper helt eller så går jag även ner på 2mg några dagar.

Rätt jobbigt bara när jag helt måste sköta min nedtrappning själv och på eget initiativ. Jag får ju egentligen ta 20mg imorgon om jag vill, det är väl det enda jobbiga. Det skulle ju bli bra mycket lättare om jag bara ordinerades tex 8mg. Aja, jag tänker inte ge mig iaf.
Citera
2020-01-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Nä, ska köra helt utan. Har gått på metadon förut ca 1 år, och avtändingen var den värsta jag varit med om. Sätter sig som superlim i kroppen...

Kan uppdatera att jag gått ner från 20mg till 8mg på tre dagar nu, känner inte speciellt mycket. Somsagt så sitter den mesta av avtändningen faktiskt i skallen på en. Ska minska till 4mg imorgon, sen antingen stå på det ett par dagar innan jag klipper helt eller så går jag även ner på 2mg några dagar.

Rätt jobbigt bara när jag helt måste sköta min nedtrappning själv och på eget initiativ. Jag får ju egentligen ta 20mg imorgon om jag vill, det är väl det enda jobbiga. Det skulle ju bli bra mycket lättare om jag bara ordinerades tex 8mg. Aja, jag tänker inte ge mig iaf.

Hur va metadon vs buprenorfin bortsett från AT drogsug, humör osv?

Du har nog rätt inställning inför detta, kämpa på och ge inte upp, när du befinner dig i det mörkaste och det känns hopplöst så minns att det KOMMER att gå över och att du är på väg mot ljusare tider och allt är TILLFÄLLIGT.
Citera
2020-01-09, 18:18
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Öhhh det tar ca 3-4 dagar för att känna av en dossäkning på buprenorfin, så du lär nog känna något imorgon, sen är det de sista 8 mg så är de absolut svåraste. 4 mg till 0 är värst dock...

Lycka till
Citera
2020-01-09, 22:02
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Öhhh det tar ca 3-4 dagar för att känna av en dossäkning på buprenorfin, så du lär nog känna något imorgon, sen är det de sista 8 mg så är de absolut svåraste. 4 mg till 0 är värst dock...

Lycka till

Äh lite dåligt får jag väl räkna med att må, men det är ju inte direkt farligt
Citera
2020-01-09, 22:05
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Hur va metadon vs buprenorfin bortsett från AT drogsug, humör osv?

Du har nog rätt inställning inför detta, kämpa på och ge inte upp, när du befinner dig i det mörkaste och det känns hopplöst så minns att det KOMMER att gå över och att du är på väg mot ljusare tider och allt är TILLFÄLLIGT.

Metadon är ju grymt mycket starkare än buprenorfin. Mycket mer biverkningar också, såsom sjukt jobbiga svettningar, viktökning som heter duga, testosteron nivåer i fotknölarna etc
Citera
2020-01-12, 14:33
Medlem
Espranor - Ska den tas bort??

Jag har just nu 16mg Espranor (maxdos i vår stad, sjukt jag vet)

På min mottagning så säger dom plötsligt att dom har gjort fel, att man inte får ta med espranoren hem i huvudtaget, utan den ska tas på plats, så om man vill behålla den så måste man hämta den varje dag säger dom....

Tycker det låter sjukt att dom ska ha gjort fel i 3 års tid (=så länge jag haft programmet)...då hade säkert Läkemedelsverket gott i taket om dom fick reda på detta
Det är också konstigt då en kompis fick börja hämta på apoteket om man inte ens får ta hem den medicinen

Så jag vill veta hur ni har det, och om ni verkligen har hört något om detta...om ni inte hört nått om de här skulle ni kunna vara snälla och fråga eran mottagning om det kommer ske?

Tydligen så är det här nått som ska ändras i april på våran mottagning men dom har redan börjat tagit bort medicinen ifrån några och mitt recept går ut denna månad och då sa dom att dom kommer inte att förnya mitt recept

Sen så ska dom även ta bort all bup ifrån oss så vi är ej så glada =(
Citera
2020-01-12, 14:43
Avstängd
Är du opioidberoende ?
Citera
2020-01-12, 14:51
Medlem
Buvidal - Vill ha all info som finns...

Är det någon som provat Buvidal?

Jag vill veta om den verkligen fungerar?
Skriv och berätta gärna era egna erfarenheter och även vad ni har hört och läst om denna spruta

Hur har din mottagning gjort när du blivit dålig på Buvidal och det är t.ex stängt, kväll, helg eller om du är bortrest?
Har du kunnat gått nånstans och fått en dos till eller har du bara fått härda ut?

Har ni valt att prova Buvidal själva eller har ni inte haft något val Så som i mitt fall
Citera
2020-01-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är du opioidberoende ?

Ja jag var de för 3 år sen men har LARO nu ...vad tänkte du på?
Citera
2020-01-12, 15:58
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooosan66
Ja jag var de för 3 år sen men har LARO nu ...vad tänkte du på?

Är du opiodberoende?

Jag var det för 3 år sen men har nu LARO.

Bästa svaret ever...
Citera
2020-01-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Är du opiodberoende?

Jag var det för 3 år sen men har nu LARO.

Bästa svaret ever...

Ja men en sån fråga ger ett sånt svar ...tycker att mitt inlägg förklarar en hel del så varför ens ställe en sån fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in