2020-01-11, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hon ville nog inte ens bli botad, hon var bra på att använda manipulation för att få som hon ville i olika sammanhang.Men hade också genuint goda sidor. Svårt att se vad som är vad ibland, speciellt för den som saknar erfarenhet av detta och är naiv, eller för den som är förblindad av kärlek.

Svårt om ens omöjligt. En psykisk sjuk person kommer i många fall vägra inse att hon/honom är just sjuk. De är bra människor i grunden men sjukdomen gör dom förblindande. Manipulation blir just som bara som en missbrukare som allt den vill i världen är att dricka/droga mer. Allt annat kvittar. Samma sak här. Fan inte psykisk sjuk! Du får ta det med dig det om det är någon tröst alls.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-01-11 kl. 16:55.
Citera
2020-01-11, 16:50
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Aldrig blivit slagen och heller inte slagit någon man jag haft relation med.

För mig så är det aldrig befogat med våld, varken fysiskt eller psykiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Ingen som vill kalla sig man slår en kvinna!

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Som sagt - nu har ni fått tre olika källor. Frågor på det?

Bonusfråga - varför blåljuger ni Flashbackkvinnor så mycket så fort ni blir motbevisade, och tar till diverse känsloargument och personangrepp i brist på faktiska argument?

När vi har en tradition att forska inom området, är världsledande, har ett kvinnofridscenter på ett välrenommerat universitet, fräsch SVENSK forskning utförd på människor som lever i SVERIGE - så är det givetvis den som ska användas om vi är nyfikna på våldstendenser i Sverige.

Utöver är det väl ingen idé att tala om att denna forskning även ligger till grund för de kurser och den arbetsmetodik som lärs ut på universitet, hos socialtjänster, kommuner och polis - områden där man även kommer i kontakt med dessa grupper och ja, det råder ingen tvekan om att det i Sverige är stora skillnader i mäns våldsutövningar och våldsmönster mot kvinnor än vise versa.

Om du tänker hävda annat så tilltala inte mig mer eftersom du är totalt oförmögen att tänka logiskt utöver den sanning du klamrat dig fast vid.
Citera
2020-01-11, 16:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Män står i princip för allt grövre våld. Den farligaste platsen för en kvinna är hemmet pga en närstående MAN. Den farligaste platsen för en man är utomhus pga en annan MAN.
Kvinnor har tillräckligt mycket makt över män för att kunna delegera våldsutövningen till dem utanför hemmet. I hemmet har kvinnan ingen att delegera våldsutövningen till, utan få sköta det själv. Det leder till att kvinnor misshandlar sin partner lika mycket och grovt som vice versa, och tar till vapen 3 gånger så ofta som män, för att kompensera för sin svagare fysik.

Hemmet är alltså en lika farlig plats för såväl män som kvinnor. Att offentliga miljöer är betydligt farligare för män, visar bara hur kvinnor är trygga och beskyddade i vårt samhälle.
Det faktum att män är mer våldsutsatta utanför hemmet förändrar inte situationen i hemmet och parrelationen. (Det måste tyvärr sägas, eftersom feminister ofta vimsar bort sig och andra när de konfronteras med en verklighet som ger dem kognitiv dissonans.)
Citera
2020-01-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och nu hade du ingenting att komma med så då börjar du flytta målstolparna för att försöka få det att passa in i ditt narrativ istället?
Äh men lägg av. Jag har inte flyttat på några ”målstolpar”. Sluta använda modeord som hämtat från Henke i Haveristerna (din stora idol?).
Jag hänvisar bara till en vettig vetenskaplig artikel till skillnad från den du tyckte jag skulle acceptera som ”bevis”...LOL...
Citera
2020-01-11, 16:54
Medlem
borrizs avatar
Bara en ordningsfråga, riktiga män slår inte sina kvinnor.
Citera
2020-01-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kvinnor har tillräckligt mycket makt över män för att kunna delegera våldsutövningen till dem utanför hemmet. I hemmet har kvinnan ingen att delegera våldsutövningen till, utan få sköta det själv. Det leder till att kvinnor misshandlar sin partner lika mycket och grovt som vice versa, och tar till vapen 3 gånger så ofta som män, för att kompensera för sin svagare fysik.

Hemmet är alltså en lika farlig plats för såväl män som kvinnor. Att offentliga miljöer är betydligt farligare för män, visar bara hur kvinnor är trygga och beskyddade i vårt samhälle.
Det faktum att män är mer våldsutsatta utanför hemmet förändrar inte situationen i hemmet och parrelationen. (Det måste tyvärr sägas, eftersom feminister ofta vimsar bort sig och andra när de konfronteras med en verklighet som ger dem kognitiv dissonans.)
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
Nä, om du kan förstå statistik så är det den minst farliga platsen för en man medans den farligaste för en kvinna
Citera
2020-01-11, 16:58
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
När vi har en tradition att forska inom området, …
Du syftar väl inte på studien "Slagen dam" här, som var så undermålig i metoden så att man misstänkte medvetet forskningsfusk (som dock inte kunde bevisas). Studien som länge använts i den undervisning du prisar, var så usel att de som författat den – Eva Lundgren och Jenny Westerstrand – ha dragit och skrivit skutsatser som var diametralt motsatta de som materialet visade.

Används den lögnpropagandan fortfarande i undervisningen? Jag har inte kollat på länge.
http://www.pellebilling.se/2012/09/uppsala-universitet-anvander-slagen-dam-som-kurslitteratur-for-aklagare/
Citera
2020-01-11, 17:02
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nä, om du kan förstå statistik så är det den minst farliga platsen för en man medans den farligaste för en kvinna
Vi tar det en gång till då:

Hemmet är en lika farlig plats för män och kvinnor, eftersom partnervåldet är könsneutralt och kvinnor misshandlar lika frekvent – minst.

Det är i utemiljön – den offentliga – som hela skillnaden ligger. Offentliga miljöer i Sverige är oerhört säkra för kvinnor, medan de är betydligt farligare för män.

Men partnervåldet är alltså könsneutralt, som alla studier som gjorts visat.
https://www.yakida.se/dn.html
Citera
2020-01-11, 17:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
nDet är faktiskt så illa att kvinnor lärs (läs: indoktrineras) av populärkulturen att det är fritt fram för kvinnor att misshandla den man de älskar. Den bild som förmedlas av kvinnors våld i filmer och TV-serier är den att:
– När kvinnor slår män så är det en ömhetsbetygelse och framställs som bevis på att hon verkligen älskar honom.
– När kvinnor slår män är det mannens fel, oftast för att han svikit eller ljugit för henne och våldet framställs som rimligt straff.
– Män tar inte skada av kvinnors våld mot män, utan mannen bara ruskar lite på sig så är allting bra igen, oavsett hur grovt kvinnan slagit.

En scen ur filmen "Love and other drugs illustrerar de tre punkterna ovan:
https://www.youtube.com/watch?v=J0mhr2acd_I

Det är genom sådana här scener i populärkulturen som unga kvinnor (som blir feminister) får sin bild av hur partnervåldet ser ut, och inte genom vetenskapliga studier, som säger något helt annat.

Den värsta skadan är ofta den mentala skadan man får efter år av detta och den är lika illa oavsett om man är man eller kvinna men debatten förenklas och detta förstår inte folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Svårt om ens omöjligt. En psykisk sjuk person kommer i många fall vägra inse att hon/honom är just sjuk. De är bra människor i grunden men sjukdomen gör dom förblindande. Manipulation blir just som bara som en missbrukare som allt den vill i världen är att dricka/droga mer. Allt annat kvittar. Samma sak här. Fan inte psykisk sjuk! Du får ta det med dig om dig är någon tröst alls.

Det ligger många år bakom mig nu men det tog tid att komma tillbaks efter detta. Jag lyckades däremot alltid kontrollera mitt våld och bara använda det som krävdes för att avväpna henne för att skydda henne, mig själv och mitt hus. Typ att hålla fast henne och ta ifrån vapnet som hon eventuellt hade. Detta är dock inte lätt även om man är större och starkare, heller inte ofarligt.

Det hindrade henne dock inte för att efteråt anklaga mig för att få mer pengar efter separationen än hon hade rätt till. Dessbättre hade jag hennes journal där hon till sina psykiatriker hade medgivit att hon ofta slog mig men att jag aldrig slog tillbaks. Att hon bytte psykiatriker efter separationen och berättade en helt annan historia till den nya och manipulerade henne att skriva ett intyg baserat på lögner hjälpte alltså inte eftersom jag kunde visa vad hon sagt till den psykiatrikern hon varit hos tidigare i många år.

Mina lärdomar är många, bl.a. att inte vara naiv och se kvinnor som bara goda och värnlösa. De kan var extremt våldsamma också och kommer undan med det eftersom misstankarna alltid riktas mot mannen om mannen inte har starka bevis för hur det ligger till.
Citera
2020-01-11, 17:05
Medlem
Citat:
Går inte att jämföra. Kvinnor är inte ens i närheten lika aggressiva som män. Kolla statistiken. I princip bara män.

Jag har aldrig slagit en kvinna, däremot har jag blivit slagen av flera olika kvinnor.
Kvinnor tenderar att ofta bruka våld.
Alla som har besökt en inrättning som serverar alkohol har nog noterat alla örfilar som kvinnor har delat ut.
Men detta räknas ju naturligtvis inte.
Citera
2020-01-11, 17:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Du syftar väl inte på studien "Slagen dam" här, som var så undermålig i metoden så att man misstänkte medvetet forskningsfusk (som dock inte kunde bevisas). Studien som länge använts i den undervisning du prisar, var så usel att de som författat den – Eva Lundgren och Jenny Westerstrand – ha dragit och skrivit skutsatser som var diametralt motsatta de som materialet visade.

Används den lögnpropagandan fortfarande i undervisningen? Jag har inte kollat på länge.
http://www.pellebilling.se/2012/09/uppsala-universitet-anvander-slagen-dam-som-kurslitteratur-for-aklagare/

Patetiska pajas.
Börja arbeta inom området relationsvåld sedan kan du återkomma. Pga din avsaknad av adekvat kompetens kanske du kan få praktisera på bårhus men det duger i ditt fall, du behöver bevisligen tydlighet snarare än teori för att förstå.
Citera
2020-01-11, 17:07
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Kvinnor:
Har ni kvinnor någon gång blivit slagna, varför?
Slår ni era partners, varför?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Denne svenske manliga forskare ger sin bild, läs gärna artikeln innan ni svarar.
https://www.allas.se/samhalle/maskulinitetsforskaren-darfor-slar-man-kvinnor/146110

TIPS:
https://www.nck.uu.se/

Generalisera fungerar inte hur mycket du än önskar det..

Ha ett miserabelt liv med din förbittring, offermentalitet och inbillning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in