2020-01-11, 01:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag bojkottar svensk media sedan drygt ett r tillbaka s jag vet inte vad son rapporteras om det ukrainska planet i svensk press.

Men nog r det mrkligt att det fanns en mngd flyktingar p planet. Jag menar - vad gr man p semester i landet dr man fruktar fr sitt liv s pass att man flytt ver halva jordklotet till mrka norden? Diskuteras detta ver huvud taget i svensk media? Jag utgr frn att svaret r nej och att Lfven och statsapparaten redan r i frd att arrangera en stdgala, men det vore intressant att veta om det kanske dykt upp tminstone ngon insinuation ngonstans.

Oisinhoran hade vl svar p din frga idag i Aftonbladet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...e-som-okunnigt

Citat:
De 17 omkomna som hade ngon form av svensk anknytning tillhr olika kategorier. Ngra hade varit svenska medborgare i mnga r. Andra hade permanent uppehllstillstnd sedan lnge. ter andra var ensamkommande ungdomar.

Det r den sistnmnda kategorin det mesta av oljudet i sociala medier har handlat om. Ungdomar som har flytt frn Iran, men som r medborgare i Afghanistan.

S om jag flyr frn Sverige, men r medborgare i Finland s r jag i princip untouchable, enligt oisin, och ska f fuska hur mycket som helst.

I mina gon har man ju d 2 lnder att utvisa till.

Det r en ljevckande krnika, jag tycker ts ska brja lsa fiendemedia igen och tnka i banorna av Sun Tzu, "Know your enemy"!
Citera
2020-01-11, 08:26
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
S om jag flyr frn Sverige, men r medborgare i Finland s r jag i princip untouchable, enligt oisin, och ska f fuska hur mycket som helst.

Av de artiklar jag har lst i MSM s har det varit afghaner vars familjer sedan lnge bor i Iran. Ngon var tom fdd i Iran (iranier mao, enligt normal MSM-praxis). Sedan har de kommit frn Iran som ensamkommande afghaner och nu ker de p semester till familjen i Iran. S man kan inte ens sga att de flyr frn Afghanistan utan de flyttar frn Iran. En skithla, skert, men om de redan bor i Iran s r de knappast i omedelbart behov av permanent uppehllstillstnd fr att slippa konflikterna i Afghanistan...
Citera
2020-01-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag bojkottar svensk media sedan drygt ett r tillbaka s jag vet inte vad son rapporteras om det ukrainska planet i svensk press.

Men nog r det mrkligt att det fanns en mngd flyktingar p planet. Jag menar - vad gr man p semester i landet dr man fruktar fr sitt liv s pass att man flytt ver halva jordklotet till mrka norden? Diskuteras detta ver huvud taget i svensk media? Jag utgr frn att svaret r nej och att Lfven och statsapparaten redan r i frd att arrangera en stdgala, men det vore intressant att veta om det kanske dykt upp tminstone ngon insinuation ngonstans.
Litar du p uppgiften att det fanns en mngd flyktingar p planet? Den informationen kan vara felaktig. Vad r det som fr dig att lita p den uppgiften?
Citera
2020-01-11, 08:47
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, Iran erknner...

Men s har vi ju stjrnreportern Wolfgang Hansson frn Falkping, han skrev ju att det var vldigt osannolikt att Iran skt ner planet utan ngra bevis!

S jag undrar nu om det finns ngra bevis?

S Aftonbladet ocks kan brja skriva att planet skjutits ner av Iran....

Citat:
Att det skulle kunna handla om ren slump r uppenbarligen svrt fr alla att acceptera. ven om det utan bevis fr motsatsen r den mest sannolika frklaringen.

ven om inga bevis finns r det tillrckligt med indicier och sammantrffanden fr att f konspirationsteorierna att flda.

Det kan ta mnader innan vi fr veta sanningen om vad som hnde.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...m-flygkraschen

Den har ju inte ldrats s vackert den hr kolumnen...
Senast redigerad av Enydrion 2020-01-11 kl. 08:49.
Citera
2020-01-11, 09:01
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, Iran erknner...

Men s har vi ju stjrnreportern Wolfgang Hansson frn Falkping, han skrev ju att det var vldigt osannolikt att Iran skt ner planet utan ngra bevis!

Dom hade ven en artikel frn en "flygexpert" dr han sa "inget tyder p att planet blivit nerskjutet". Men den artikeln r borta. Hur kan man vara s snabb att dra en slutsats om man inte har en aning? Samma gller Wolfgang Hansson. Pinsamt.
Citera
2020-01-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, Iran erknner...

Men nr man inte vet r det vl rimligt att anta att planet inte blev nedskjutet av Iran? Det handlar inte om att frsvara Iran, det r bara vldigt lg sannolikhet att ngot snt hnder. Helt obegripligt hur man av misstag kan skjuta ner ett passagerarflygplan p det sttet.
Citera
2020-01-11, 09:11
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Dom hade ven en artikel frn en "flygexpert" dr han sa "inget tyder p att planet blivit nerskjutet". Men den artikeln r borta. Hur kan man vara s snabb att dra en slutsats om man inte har en aning? Samma gller Wolfgang Hansson. Pinsamt.

Wolfgang Hansson, en agenda drivande journalistik utan dess like. De finns mnga men Herr Hansson r den bste av de smsta.
Citera
2020-01-11, 09:22
Bannlyst
Tycker att Aftonbladet efter detta kann dpas om till Flygplansexperterna

Wolfgang Hansson blir ju legendarisk efter denna Baghdad Bob Artikel

I princip har journalisterna bara 1 uppdrag skyll allt pa Trump oavsett vad som e sant Eller falskt

Trump har alltsa vapen som gr det mjligt att skjuta ihjl en Terrorist och hans flje med precission.

Irans svar ledde till att man fyrade av ett antal raketer mor Irak som inte ddade en enda mnniska.

I begravningstaget av Terroristen stampades ca 50 miljoner ihjl och som grdde pa moset skt Irans hgteknologiska arme ned ett ukrainskt flygplan.

Troligtvis lste iransk Militr den ukrainska beteckningen UA och tog det fr USA
Citera
2020-01-11, 09:24
Medlem
Vilken vinst fr Trump! Mrdar en hgt uppsatt person som varit en nagel i gat i decennier. Iran klarar inte av att hantera situationen utan skjuter ner ett passagerarplan. All fokus handlar nu om hur vrdelsa Iran r.

Givetvis kommer mnga fortstta ta Irans rygg i svensk media. Dels genom att tyst ignorera detta, dels genom att credda Iran fr deras samarbetsvilja.
Citera
2020-01-11, 09:33
Medlem
Mr.Swedens avatar
Varfr envisades Peter Wolodarski och DN med att ingen nedskjutning gt rum nr detta redan var uppenbart? Undermlig journalistik? Eller politisk agenda? Frstr inte.
Citera
2020-01-11, 09:36
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Wolfgang Hansson, en agenda drivande journalistik utan dess like. De finns mnga men Herr Hansson r den bste av de smsta.
Herr Hanssons besatthet av D Trumph mste ha ftt sig en riktig trn!
Citera
2020-01-11, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Varfr envisades Peter Wolodarski och DN med att ingen nedskjutning gt rum nr detta redan var uppenbart? Undermlig journalistik? Eller politisk agenda? Frstr inte.
Drfr att svensk massmedia bedriver Propaganda

i jsut detta fall har DN och Aftonbladet varit klart roligast blandat med SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in