Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Jag bojkottar svensk media sedan drygt ett r tillbaka s jag vet inte vad son rapporteras om det ukrainska planet i svensk press.
Men nog r det mrkligt att det fanns en mngd flyktingar p planet. Jag menar - vad gr man p semester i landet dr man fruktar fr sitt liv s pass att man flytt ver halva jordklotet till mrka norden? Diskuteras detta ver huvud taget i svensk media? Jag utgr frn att svaret r nej och att Lfven och statsapparaten redan r i frd att arrangera en stdgala, men det vore intressant att veta om det kanske dykt upp tminstone ngon insinuation ngonstans.
Oisinhoran hade vl svar p din frga idag i Aftonbladet?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...e-som-okunnigt
Citat:
De 17 omkomna som hade ngon form av svensk anknytning tillhr olika kategorier. Ngra hade varit svenska medborgare i mnga r. Andra hade permanent uppehllstillstnd sedan lnge. ter andra var ensamkommande ungdomar.
Det r den sistnmnda kategorin det mesta av oljudet i sociala medier har handlat om. Ungdomar som har flytt frn Iran, men som r medborgare i Afghanistan.
S om jag flyr frn Sverige, men r medborgare i Finland s r jag i princip untouchable, enligt oisin, och ska f fuska hur mycket som helst.
I mina gon har man ju d 2 lnder att utvisa till.
Det r en ljevckande krnika, jag tycker ts ska brja lsa fiendemedia igen och tnka i banorna av Sun Tzu, "Know your enemy"!