Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Jag bojkottar svensk media sedan drygt ett år tillbaka så jag vet inte vad son rapporteras om det ukrainska planet i svensk press.
Men nog är det märkligt att det fanns en mängd flyktingar på planet. Jag menar - vad gör man på semester i landet där man fruktar för sitt liv så pass att man flytt över halva jordklotet till mörka norden? Diskuteras detta över huvud taget i svensk media? Jag utgår från att svaret är nej och att Löfven och statsapparaten redan är i färd att arrangera en stödgala, men det vore intressant att veta om det kanske dykt upp åtminstone någon insinuation någonstans.
Oisinhoran hade väl svar på din fråga idag i Aftonbladet?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...e-som-okunnigt
Citat:
De 17 omkomna som hade någon form av svensk anknytning tillhör olika kategorier. Några hade varit svenska medborgare i många år. Andra hade permanent uppehållstillstånd sedan länge. Åter andra var ensamkommande ungdomar.
Det är den sistnämnda kategorin det mesta av oljudet i sociala medier har handlat om. Ungdomar som har flytt från Iran, men som är medborgare i Afghanistan.
Så om jag flyr från Sverige, men är medborgare i Finland så är jag i princip untouchable, enligt oisin, och ska få fuska hur mycket som helst.
I mina ögon har man ju då 2 länder att utvisa till.
Det är en löjeväckande krönika, jag tycker ts ska börja läsa fiendemedia igen och tänka i banorna av Sun Tzu, "Know your enemy"!