2020-01-03, 10:26
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Den är inte tillståndspliktig, däremot var där väl ingen säljare som kände att någon skulle punga ut 5000 rubel för en trälåda. De har nog skjutit sig i foten på den

Stämmer det att icke tillståndspliktiga lådor/tårtor får innehålla max 1 kg krut netto?
Citera
2020-01-03, 10:37
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Middleman
Stämmer det att icke tillståndspliktiga lådor/tårtor får innehålla max 1 kg krut netto?
Man kringår den lagen med compound-tårtor. Tittar du i en sådan låda så ser du 2-3 tårtor som är kopplade med stubin mellan varandra. På så vis är det inte en stor tårta, utan istället 2-3 små i lagens mening
Citera
2020-01-03, 16:40
Medlem
Jaha. Dags att summera i text detta bästa nyår hittills. Första året jag körde med e-match och tändsystem ( billigt från eBay. Cobra kommer eventuellt till nästa nyår). Va därför lite nervös att det inte skulle funka som jag ville. Men allt tände precis som jag ville både mot Wisco på fontänerna och direkt i tårtorna. Så det som sköts i följande ordning var:

2x supernova fontäner. 3,5/5
Roligt med en fontän som överraskar publiken
Och ett ganska ok pris för tre st

2x whispering skies i vinkel . 4/5
En billig produkt som jag som börjar bli gubbe tycker om. Skoj med kometer osv.

Tuppen Jönsson (bonnen) 3/5
Bra knall. Tyckte effekterna va bra storlek på men kunde haft lite mer färg. Bra för priset ändå.

The Kraken (bonnen) 4/5
Gillar man tempo och många skott är denna perfekt. Kanske inte supersnygg men bra smäll för pengarna.

Gold festival (Svea) 2/5
Knappt godkänt i min bok. Visst smällde på med starka smällar. Men borde kunna va betydligt finare effekt i 45mm. Enda jag e missnöjd med av produkterna.

Gold & Blue (joho pyro/GFF) 4,5/5
Kvalitet rakt igenom kändes det som. Och överraskade mig med högre tempo än jag mindes från filmklippen. Rekommenderas!

Tornado (bonnen) 3,5/5
Vissa effekter va jättefina och bra spridning,break osv medans andra va mindre. Klart godkänd men inte fantastisk heller.

2 x Sydney (Linders) 5/5
De flesta här har testat den. Behöver nog inte säga så mycket om den mer än att 2 stycken samtidigt va fantastiskt bra final! Köper man den på Black Friday finns det nog knappt något mer prisvärt än den?
Citera
2020-01-03, 17:47
Medlem
Lite recensioner av mina tårtor från nyår

Trophy: 4/5 Stjärnor, Linders Väldigt fin 30mm tårta, 55 skott och nästan 1kg krut. Dock mycket glitter effekter . Köpte den på Black Friday från Linders för 599:- Prisvärd!!

NYC by Hammargrens: 3/5 Stjärnor, Hammargrens. Helt okej tårta, dock endast 380 gram. Spontanköp

Crazy Thunder: 3/5 Stjärnor, FestivalFyrverkerier. Körde 2st i vinkel. Helt okej liten tårta.

Touchdown: 5/5 Stjärnor, HanssonsFyrverkerier. En favorit när det gäller 30mm tårtor. 1 kg! Älskar bara 4 finaler. Haft den i 4 år nu. Betalade 595:- Trodde det var exakt samma som Phantom Fyrverkerimästarna, men står att den har 35mm maxkaliber. Men Touchdown har 30mm? Någon som vet om det är någon skillnad på tårtorna? märkte inget iallafall!

Mustang: 4/5 Stjärnor, Extreme Fireworks. Väldigt fin tårta med 100 skott & 1,9 kg krut. Fina krevader, bra tempo och fin final. Det dåliga, inte samma häng i krevaderna som på videon från Extreme och 1700:- kanske är lite väl dyrt!

Mighty Explosive 4/5 Stjärnor, Fyrverkerimästarna. Vilka krevader och kvalité. Gillade tårtan skarpt! Dock går skotten mycket högre än videon som fanns i tråden här och 1399:- är väldigt dyrt för en 25 skott 50mm tårta. Kan tänka mig att köpa den igen om den kommer ner i pris till ca en 1000-lapp

Tack för alla tips inför denna nyårsafton! Blev dock ingen roadtrip detta året, blev att handla lokalt ist!
På återseende om 10 månader bästa tråden!!
Citera
2020-01-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globang
Riktigt lamt i Malmö, sköts från 00 till 10 över sedan var det hel dött. Blev lurad av knallhatten,köpte "gamla" shock wave och blev lite skum på att etiketten med batch från 2013 såg ut att vara utskriven från en egen skrivare, var nya versionen. När jag rev bort den dåligt fakeade etiketten ser jag att det är 2019 etiketten under .. bra knall i nya men vad fan är det för stil att luras att det är gamla versionen. Sorry för fylle post men är jävligt lack.
.

Hej såg du skrivit om vår shock Wave. Vi sätter inte etiketter själva i butiken. Alla shock Wave vi sålt i år har kommit ifrån Linders. Jag började misstänka att dom försökte sätta egna etiketter så folk skulle tro de fanns både gamla o nya. Super bra info som jag skall ta vidare till Linders. Men tycker du kan ta bort ditt inlägg eftersom vi vill inte ha ngn reklam om att vi skulle lura folk. Vi sysslar inte med sådant. Nästa försäljning så skall jag bjuda på lite saker till dig. Mvh Jonas/ Knallhatten
Citera
2020-01-05, 22:56
Medlem
tigerrakets avatar
Svea:s multibatteri sålde inte så bra i år. Senast jag var där så stod där kvar lådor på lagret. Tror ifos inte att de tog in några större mängder.
Citera
2020-01-11, 00:06
Medlem
pyro860s avatar
Väldigt lite recensioner i år må jag säga, var är alla?
Citera
2020-01-11, 08:44
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Haha hade bara en Fabulous Fanbox och den var inget att hänga i granen. Klen överlag tycker jag. Kändes inte som 1500g krut.

De som hade armageddon som jag egentligen ville ha, hur var den?
Citera
2020-01-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Haha hade bara en Fabulous Fanbox och den var inget att hänga i granen. Klen överlag tycker jag. Kändes inte som 1500g krut.

De som hade armageddon som jag egentligen ville ha, hur var den?

Armageddon ser ju nice ut på film. Men 1899kr i ordinarie pris känns saftigt kan jag tycka.
Citera
2020-02-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globang
Riktigt lamt i Malmö, sköts från 00 till 10 över sedan var det hel dött. Blev lurad av knallhatten,köpte "gamla" shock wave och blev lite skum på att etiketten med batch från 2013 såg ut att vara utskriven från en egen skrivare, var nya versionen. När jag rev bort den dåligt fakeade etiketten ser jag att det är 2019 etiketten under .. bra knall i nya men vad fan är det för stil att luras att det är gamla versionen. Sorry för fylle post men är jävligt lack.

Hej nu har jag varit i kontakt med Sven Ola på Linders. Verken dom eller vi på Knallhatten fuskar med ngt sådant här löjligt som i slutändan smutskastar hela fyrverkeri branschen. Om där nu finns en del tårtor som är ommärkta som ngn annan vet, så är vi väldigt intresserade av att få veta. De svar vi kunde komma fram till är att där finns förmodligen en person som är boven inom detta. Tyvärr kan vi inte ge ngn mer info Ang vem. Men att detta skall inte och får inte förekomma. Men för att allt skall vara på gröna sidan så du som fått fel märkt produkt skall givetvis få en kompensation för detta vid nästa handlande. Verken Linders som vi köper in av eller vi själva på Knallhatten håller inte på med sådant, så ni vet! Vi ser detta som ett allvarligt problem. Ha de super alla fyrverkeri fantaster, vi skall vara rädda om de vi har kvar i branschen. Så är ni så klart varmt välkomna till oss på knallhatten o handla fyrverkeri.
Citera
2020-03-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Ganska bra tryck i Hansons "super bombastic". Hade den som final .
1400:- för 25st 50mm´s skott. 56:-/skott.

50mm är max diameter numera va?

Öppnade med två st Hanson "hypnotize" parallellt. Helt ok för en lite klenare/billigare låda i alla fall.

Hade även Hansons förpackning (med lite mindre prylar) "Evening Dream".
Lådan ser trevlig och välfylld ut. Men ack vad skenet bedrar.
Så gott som allt där i är nästan tomma mindre kartonger. Öppnar locket på mindre pjäser och en tiondel är fyllt med någon form av brännbart/sats.
Riktigt dåligt. Känns som man blir lurad.
Citera
2020-04-10, 17:58
Medlem
Ingen som påskfyndar?! Själv blir det inget inköp denna påsk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här