2020-01-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
3x Iron Man:
https://youtu.be/oL5cIWIZs3g

4x Valhall:
https://youtu.be/HX4Fg8U29Ss

Vill inte ens lägga upp 5x hypnotize...
Videon håller på bearbetas än, samt är den ganska dålig filmad då ingen ville filma. Alla vill njuta av än att sitta hålla i kameran.
Men jag gjorde det bästa jag kunde med video.

Vissa gillar när det är rörigt vissa gillar när det är lugnt tempo.
Jag älskar när det trycker på med skott, kanske måste man uppleva det på plats för att känna vad jag känner?

2020-2021 är redan bestämt nu
6x Iron man
5x Valhall
1x Dark Twin
2x Bombastic

Du hinner ändra dig 100 gånger
Citera
2020-01-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sköt också en del små igår. Thunder Flash från Extreme kändes klen i år? Och fötterna var lösa på många (det var dom förstås från flera leverantörer. Både i Extremes 30mm men också i Night Bomb). Måste säga att Warning imponerade. Bra jävla tryck om man vill ha knall. Dock går den rätt lågt om man ska vara petig. Bonnen jämförde Thunder King med Warning på provskjutet och TK gick högre, men Warning (speciellt den med Ti-skott) dundrade på

Men den där Monster .35 från Svea var nog den bästa av dom jag testade igår

Night Bomb är också riktigt bra

TK XXL kändes lite lägre i knallen i år (körde bara upp en av dom), men går ju lite högre. Men fortfarande en av favoriterna

Bullet var väl okej (bara sett på provskjut), men inget speciellt med knallen. Däremot fint guldhäng i den

Ja, Warning också ja. Jag sköt så mkt smått att jag knappt minns allt Är ju ganska dumt egentligen då man inte riktigt uppskattar pjäserna på samma sätt. Men det är så det får bli om man bara ska skjuta 1-2 ggr om året och sen har jag ett jäkla lager med grejer som jag behöver skala ner på. Warning var nog rätt bra knall i, det stämmer. Men sen gick jag över på Night bomb osv och då tyckte jag inte knallen hos Warning var något att hänga i granen längre så att säga. Men är det olika sorter i ett paket Warning? Testade nog bara 2/5 eller vad det är i ett paket.

Annars var ju Hammargens Airshot och Jotaro One shot (?) lite gulliga. Testade även Chaos minsta airbomb men var inte särskilt impad. Tror Linders Flashing Thunder var bäst av dom små, kan hålla med om att Extremes variant iaf inte stack ut som något särskilt. Ev. att Sveas minsta kan vara rätt bra också med lite roligare effekter (testade inte den igår dock). Just effekt saknas ju annars ofta på en del mindre airbombs.

Kul fö att ungarna i grannskapet var ute och samlade smällda fyrverkeripjäser dagen efter. Det var så man gjorde förr. Blev av med en Supershock som inte fungerade igår och som blev kvar utomhus över natten, hoppas ingen skadar sig på den
Citera
2020-01-01, 18:29
Medlem
Harrybs avatar
På mina Warning med röd top så hade stubinen ett silver sken. Typ att man hade använt fish stubin. Någon mer som märkte detta. För övrigt, ett jävla larm i dessa, men dom ifrån Ljungby är nog lite vassare i knallen ändå.
Citera
2020-01-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
På mina Warning med röd top så hade stubinen ett silver sken. Typ att man hade använt fish stubin. Någon mer som märkte detta. För övrigt, ett jävla larm i dessa, men dom ifrån Ljungby är nog lite vassare i knallen ändå.
Jo jag märkte samma sak, la dock inte märke till vilken av färgerna men det kan nog stämma med den röda. Fick lite tomtebloss känsla av den Men får faktiskt säga att jag blev positivt överraskad av hur hög knallen var, sen gillar jag guldet som var i krevaden på vissa, inte så vanligt i airbombs ju!
Citera
2020-01-01, 19:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Ja, Warning också ja. Jag sköt så mkt smått att jag knappt minns allt Är ju ganska dumt egentligen då man inte riktigt uppskattar pjäserna på samma sätt. Men det är så det får bli om man bara ska skjuta 1-2 ggr om året och sen har jag ett jäkla lager med grejer som jag behöver skala ner på. Warning var nog rätt bra knall i, det stämmer. Men sen gick jag över på Night bomb osv och då tyckte jag inte knallen hos Warning var något att hänga i granen längre så att säga. Men är det olika sorter i ett paket Warning? Testade nog bara 2/5 eller vad det är i ett paket.

Annars var ju Hammargens Airshot och Jotaro One shot (?) lite gulliga. Testade även Chaos minsta airbomb men var inte särskilt impad. Tror Linders Flashing Thunder var bäst av dom små, kan hålla med om att Extremes variant iaf inte stack ut som något särskilt. Ev. att Sveas minsta kan vara rätt bra också med lite roligare effekter (testade inte den igår dock). Just effekt saknas ju annars ofta på en del mindre airbombs.

Kul fö att ungarna i grannskapet var ute och samlade smällda fyrverkeripjäser dagen efter. Det var så man gjorde förr. Blev av med en Supershock som inte fungerade igår och som blev kvar utomhus över natten, hoppas ingen skadar sig på den

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb

Verkar vara lite blandat i Warning trots röd och svart topp. Ska ju vara en med lite fler stjärnor men tycker det är dominans av den ena sorten oavsett färg på toppen. Kan ju vara att man haft ont om stubin

Chaos Supershot gillar jag. Speciellt dom med tjut. Den med silverknall är riktigt bra

Dom från Ljungby (dvs Flashing Thunder) är jag inte jätteförvånad över. Smäller väl bra men inget jag tycker sticker ut jättemycket

Film på tolvslaget förresten: https://www.youtube.com/watch?v=zQFCUSJGXx0
Citera
2020-01-01, 20:10
Medlem
Citat:
Verkar vara lite blandat i Warning trots röd och svart topp. Ska ju vara en med lite fler stjärnor men tycker det är dominans av den ena sorten oavsett färg på toppen. Kan ju vara att man haft ont om stubin

Chaos Supershot gillar jag. Speciellt dom med tjut. Den med silverknall är riktigt bra

Dom från Ljungby (dvs Flashing Thunder) är jag inte jätteförvånad över. Smäller väl bra men inget jag tycker sticker ut jättemycket

Film på tolvslaget förresten: https://www.youtube.com/watch?v=zQFCUSJGXx0

Jag kanske hade lite väl höga förväntningar då jag gillar Chaos överlag. Minns inte att det var något tjut i den jag sköt av. Betydligt mer impad av Golden Dragon då. Tycker fö också om Poopy Puppy. Den blir en julklapp till kusinbarnen nästa år
Citera
2020-01-01, 20:20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Jag kanske hade lite väl höga förväntningar då jag gillar Chaos överlag. Minns inte att det var något tjut i den jag sköt av. Betydligt mer impad av Golden Dragon då. Tycker fö också om Poopy Puppy. Den blir en julklapp till kusinbarnen nästa år

Då var det nog den med grönt och rött? Den är väl helt okej, men dom andra två (åtminstone en av dom) har tjut

Golden Dragon verkar fin Lite få sekunder sett till priset dock
Citera
2020-01-01, 20:36
Medlem
Citat:
Då var det nog den med grönt och rött? Den är väl helt okej, men dom andra två (åtminstone en av dom) har tjut

Golden Dragon verkar fin Lite få sekunder sett till priset dock

Tyckte den höll på en stund ändå. Är så ballt med snurrorna som är av typen "väldigt snurriga", låter gött när dom snurrar omkring och som sen åtföljs av en fin knall och snygg effekt. Ganska udda tårta, men visst finns det billigare tårtor. Dock inte med samma effekt vad jag vet.
Citera
2020-01-01, 21:07
Medlem
tigerrakets avatar
Allt gick bra, förutom att en av laddningarna i Ultimate Explosive inte gick av utan stannade kvar i tårtan. Lite tråkigt när den ändå är ganska dyr och inte har massa rör precis. Hade det varit en 150 skotts tårta för samma pris så hade en rörladdning från eller till inte gjort något.

Menmen, får försöka lösa det imorgon, antingen genom att sänka röret i vatten, eller genom att elda upp den mörsaren i tunnan på baksidan
Citera
2020-01-02, 08:48
Medlem
Någon som hade Anything Else Suxx från Svea? Fanns den att köpa i butik eller enbart tillståndspliktig?
Citera
2020-01-02, 09:52
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Någon som hade Anything Else Suxx från Svea? Fanns den att köpa i butik eller enbart tillståndspliktig?
Den är inte tillståndspliktig, däremot var där väl ingen säljare som kände att någon skulle punga ut 5000 rubel för en trälåda. De har nog skjutit sig i foten på den
Citera
2020-01-02, 13:33
Medlem
Dags för lite betyg på mina tårtor 😊

Dynamite Hanssons 5/5 Köpte den på ÖOB för 299 och tycker att den var riktigt bra! Lagom stighöjd, fina krevader och bra knall. Mycket prisvärd!

Girl power Extreme fireworks 5/5
Ja 70 skott och 560g krut för 299kr så denna är absolut en riktig höjdare även om jag tycker att Dynamite hade lite mer tryck i skotten! Kanske inte så konstigt då den är på 47 skott och 436g krut.

Pulse Linders fyrverkeri 5/5 Köpte denna på Black friday för 399 och den var riktigt bra!
Fina knallar och matade på skott så väldigt nöjd!!!

Valhall Svea 5/5 Hade denna för 2år sedan och tyckte att den var bra då men i år var den ännu bättre kändes det som! Framförallt saluterna kändes bättre i år!!!

Strong Linders fyrverkeri 2/5 Denna fick jag istället för Trophy då det blev fel med Black friday beställningen. Var en riktig besvikelse då krevaderna var lite glesa och knallarna var klena!

Be Happy Extreme fireworks 5/5 Den här rekommenderar jag starkt!!!! Jag tycker att detta var bästa tårta som jag hade med tjut, knall och lite större kaliber med 38mm skotten. Suverän👍

Touchdown Hanssons 1/5 Nej denna motsvarade inte alls förväntningarna jag hade!
Krevaderna gick lite högre än många andra tårtor men det var ingen jättestor skillnad. Däremot var de riktigt klena för att vara en tårta med grov kaliber.
Det blir bottenbetyg eftersom den ändå kostar 799kr och tycker att Valhall,Pulse och Be Happy är bättre och de kostar mindre!!!

Annars var det ett riktigt bra nyår🚀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in