2020-01-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Jag går väl inte och eldar upp Lövens bil för att han höjer skatten, IQ på de som förstör säger sig självt!

Långt ifrån en klockren jämförelse. Mer relevant jämförelse vore om partiledaren för FI skulle hoppa över till SD. Då kanske det skulle brinna en bil, och om man rest en staty över denna partiledare så kan jag garantera att den inte skulle få vara ifred.
Citera
2020-01-10, 14:29
Medlem
bagarn29s avatar
Jag undrar vad ZIF fans hade gjort ifall Kennedy hade sponsrat DIF?

Vad hade AIKs fans gjort om Nils Erik Johanson sponsrat MFF?
Citera
2020-01-10, 16:44
Medlem
leifhookers avatar
Jag tycker att man ska sätta den fulaste cykeln som man hittar i Malmö och sätta upp den på en 2 meters mast där statyn stod. Dessutom ändra texten till..."Användes av Zlatan"

+1 infotavla med "Får saboteras häls. Polismyndigheterna"

Den nya Z-statyn kommer äntligen att få besökare och fler turister!!

En uppblåsbar sexdocka kan eventuellt tillsättas på cykeln.
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-10 kl. 16:47.
Citera
2020-01-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Ok, jag kan hålla med dig, det du beskriver är ju faktist Zlatan i person. Men om du bortser och lyfter blicken ovanför. Och ser vad han presterat idrottsligt. Så kan t.o.m jag hylla honom för det han åstakommit. Som person i media är han inte min favorit, men jag känner ej honom privat.

Sen kan jag iof inte tycka att Messi, Ronaldo etc är bättre som har skattemyglat miljoner/miljarder (?) och sitter fast med skatteverket då de gjort det medvetet. (behöver man det när man är miljardär?)
Illa beteenden kan visa sig olika.
Varför blanda in Messi, Ronaldo m fl i dena tråd? Zlatans image blir väl inte bättre för denna din jämförelse! Eller? Håller med många om att Zlatan är Sveriges bäste fotbollsspelare någonsin. Och dessutom kanske den mest osympatiske, själviske o girigaste idrottare vi haft i Sverige. Varför i hela friden ska man göra en staty av en person med ett så fruktansvärt dåligt föredöme?? Mal ner åbäket till staty till metallpulver, skicka till återvinningen och låt oss aldrig se skiten återigen!
Citera
2020-01-10, 17:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Varför blanda in Messi, Ronaldo m fl i dena tråd? Zlatans image blir väl inte bättre för denna din jämförelse! Eller? Håller med många om att Zlatan är Sveriges bäste fotbollsspelare någonsin. Och dessutom kanske den mest osympatiske, själviske o girigaste idrottare vi haft i Sverige. Varför i hela friden ska man göra en staty av en person med ett så fruktansvärt dåligt föredöme?? Mal ner åbäket till staty till metallpulver, skicka till återvinningen och låt oss aldrig se skiten återigen!

Jag vill se den.
Citera
2020-01-10, 17:55
Medlem
Efter att Zlatanstatyn i Malmö blivit vandaliserad och nu är på reparation tycker moderaternas oppositionsråd Torbjörn Tegnhammar att
statyn inte ska ställas tillbaka utan istället magasineras på obestämd tid.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/magasinera-zlatanstatyn-pa-obestamd-tid

Kanske är en rimlig kompromiss.
Citera
2020-01-10, 17:57
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag undrar vad HIF fans hade gjort ifall Kennedy hade sponsrat DIF?

Vad hade AIKs fans gjort om Nils Erik Johanson sponsrat MFF?

De hade gjort exakt samma sak som supportrarna i MALMÖ.

INGEN spelare är större än klubbmärket.
Citera
2020-01-10, 18:09
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Långt ifrån en klockren jämförelse. Mer relevant jämförelse vore om partiledaren för FI skulle hoppa över till SD. Då kanske det skulle brinna en bil, och om man rest en staty över denna partiledare så kan jag garantera att den inte skulle få vara ifred.

Inte ens där hade jag eldat upp någons bil för ett partibyte. Suck!
Citera
2020-01-10, 18:12
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
kanske inte en relevant jämförelse...
Men kanska hade även en sådan som du höjt på ögonbrynen om en tysk delstat placerat en jättestad över mercedes storägare utanför BMWs huvudkontor... Det är ganska precis det vi har att ta ställning till.

Inte ens det är ok. Problemet är att ni anser er ha rättigheter att förstöra. Det har du inte, oavsett vad Zlatan har för business.
Citera
2020-01-10, 18:14
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Han blev såld av Malmö FF med en bra vidareförsäljningsklausul. Vad har han mer gjort för Malmö FF?

Hur tycker du att bilden av invandrarkillar från Rosengård är?

Han har inte gjort ett skit för Malmö som stad men belönats med en staty.

Om man inte vill så ser man inte skogen för träden står ivägen.
Lönlöst, men jag har ändå rätt, ej ok att förstöra oavsett.
Men som sagt, har med IQ att göra.
Citera
2020-01-10, 18:22
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur

I Spanien klagar ingen på Messi, Ronaldo för att de begår skattebrott i miljardklassen,de är hjältar i deras ögon!

I Sverige förstör man statyer för att Zlatan investerat i Hammarby.
Har du svårt att förstå kopplingen så lägger vi ner denna diskussion då du verkar anse det är ok att vandalisera.
Citera
2020-01-10, 18:53
Medlem
EndOfDays avatar
Bäste Zlatanstaty,
Välkommen till Stockholm om du inte får stå ifred i den stad du växte upp i.
Hoppas du leder Hammarby åt rätt håll fast du spelar utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in