2020-01-05, 11:00
Medlem
Visst är det lite kul?

Mannen med det största egot i hela världen blir sågad jäms fotlederna.
Citera
2020-01-05, 11:03
Medlem
emotallts avatar
https://pbs.twimg.com/media/ENgD38YWoAAeXLn.jpg
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
"Det kanske är det sista vi ser av Zlatanstatyn..?"

Nej, lappa ihop honom! Låt folket såga ner honom igen!
Fantastisk symbol för Sveriges utveckling, en sönderslagen staty ihopsatt med häftklammer.
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja så är det, jag läste bara snabbt att inomhus är räddningen som blev ett förslag.

https://omni.se/om-statyn-ska-raddas-maste-den-flyttas-inomhus/a/kJLx2Q
Zlatanstatyn är så farlig att den får sitta i bur. Även det en utmärkt symbolisk ikon.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
att man ens gjorde en staty av någon vuxen lirare som var bra på att jaga en boll och få in den i ett nät är dekadent, snubben är bra på att spela boll men knappast någon hjälte, bort med statyn ingen bryr sig
Som du kan se på bild så är den helt tom på insidan. Även det: en utmärkt symbolisk ikon.
Senast redigerad av GoUoD 2020-01-05 kl. 11:09.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men då kommer det ju kosta att en snubbe måste sitta och övervaka den? Det är nog kört. Som med Gävlebocken har det som det verkar blivit en "grej" att förstöra Zlatanstatyn. Även centralt i Rosengård kommer det vara en utmaning att sabba den.

Ja så är det, jag läste bara snabbt att inomhus är räddningen som blev ett förslag.

https://omni.se/om-statyn-ska-raddas-maste-den-flyttas-inomhus/a/kJLx2Q

Citat:
En åtgärd skulle kunna rädda Zlatanstatyn i Malmö från fortsatt vandalisering: att den flyttas från Malmö stadions entré, renoveras och sedan placeras inomhus. Det säger Mårten Castenfors, chef för Liljevalchs konsthall och expert på offentlig konst, i ett stort reportage som publiceras i Sydsvenskan och Dagens Nyheter.
Citera
2020-01-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Folket har talat. En förrädare är alltid en förrädare och kommer behandlas därefter.

Eh, va? Hur är han en förrädare?
Citera
2020-01-05, 11:05
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Man kan sätta upp en jättestaty av Zlatan på taket på Stockholms Slott - kung som han är - bättre bevakning går väl inte heller att få.

Kung? En vanlig svartskalle som råkar kunna spela fotboll.. hade inte fotboll funnits hade idioten säkert hållt på med gängkriminalitet..

Noll respekt för den sopan
Citera
2020-01-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Att man frångår denna gyllene regel beror dels på att Malmös regerande politiker ville sola sig i glansen av Zlatans berömmelse under invigningen och av den mediala uppståndelsen. Och politisk korrekthet, precis som med statyn av Nilla Fischer, nu kvinnlig levande fotbollsspelare. Dessa båda statyer symboliserar mångkultur och feminism/hbtq, som vi bara måste dyrka i dagens samhälle, annars är vi kvinnohatande rasister.

Ja Sovjetunionen hade sina Lenin och Stalin statyer, sossarna vill att vi dyrkar deras PK- statyer.
Citera
2020-01-05, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Eh, va? Hur är han en förrädare?
Men jösses... han är en MMF-ikon och Malmös native son och när han väljer att köpa in sig i ett lag, så köper han Hammarby. Har du legat under en sten det senaste året?
Citera
2020-01-05, 11:11
Medlem
Detta är stor humor. Vem tror ni har näsan just nu? Kan nog bli en klenod i framtiden.
Citera
2020-01-05, 11:13
Medlem
Jag tycker detta är sjukt humoristisk! Dels är fotboll en bögig sport och att ens bry sig om vad som händer Zlatan-statyn så att det skapas headlines är ännu roligare! Underhållning deluxe

Enligt min personliga åsikt är hela händelsen med detta oerhört roligt och något som jag tycker är förträffligt roligt!
Citera
2020-01-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Kung? En vanlig svartskalle som råkar kunna spela fotboll.. hade inte fotboll funnits hade idioten säkert hållt på med gängkriminalitet..

Noll respekt för den sopan

Hade älskat att se en tweet från Zlatan, där han torkar sig i röven med MFF-flaggan.
Men egentligen tror jag inte han ens bryr sig om detta. Statyn borde ha stått i Rosengård eller i Stockholm.
Beviset är ju tydligt. Malmö fattar inte storheten av Zlatan och vad han betytt för Sverige.
Hoppas ni skäms ögonen ur er alla Malmöidioter.
Ska nog skaffa en MFF-tröja och hänga i ”dumphålet” på utedasset.
Citera
2020-01-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Men jösses... han är en MMF-ikon och Malmös native son och när han väljer att köpa in sig i ett lag, så köper han Hammarby. Har du legat under en sten det senaste året?

Jag är inte så fotbollsintresserad så jag kanske har legat under en sten vad gäller det i alla fall.

Du behöver inte låta så nedsättande, tack. Alla är inte insatta i fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in