2020-01-10, 08:58
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Hur länge tror du att den får stå där innan den sågas ner?

Kan jag inte svara på. Men skämt å sida, ställer Stockholmstad statyn på Medborgarplatsen där Hammarby har sitt vattenhål så tror jag inte väktare behövs :-)?

Malmöborna verkar se Zlatans business som svek, synd de inte klarar av att hylla honom för det han gjort för dem, Rosengård & Malmö. Tack vara deras beteende kommer eftervärlden nog bara komma ihåg Rosengård å Malmö som ett kriminellt getto.

Å det är ju synd att de vill ha det så.
Citera
2020-01-10, 09:02
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Men för böveln - inte fan ska vi ha det jävla åbäket i Stockholm! Varför? En avgudabild av en nu levande egoistisk, girig och självgod f d fotbollsspelare! Skärp dig!

Ok, jag kan hålla med dig, det du beskriver är ju faktist Zlatan i person. Men om du bortser och lyfter blicken ovanför. Och ser vad han presterat idrottsligt. Så kan t.o.m jag hylla honom för det han åstakommit. Som person i media är han inte min favorit, men jag känner ej honom privat.

Sen kan jag iof inte tycka att Messi, Ronaldo etc är bättre som har skattemyglat miljoner/miljarder (?) och sitter fast med skatteverket då de gjort det medvetet. (behöver man det när man är miljardär?)
Illa beteenden kan visa sig olika.
Citera
2020-01-10, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Kan jag inte svara på. Men skämt å sida, ställer Stockholmstad statyn på Medborgarplatsen där Hammarby har sitt vattenhål så tror jag inte väktare behövs :-)?

Malmöborna verkar se Zlatans business som svek, synd de inte klarar av att hylla honom för det han gjort för dem, Rosengård & Malmö. Tack vara deras beteende kommer eftervärlden nog bara komma ihåg Rosengård å Malmö som ett kriminellt getto.

Å det är ju synd att de vill ha det så.

Vad har Zlatan gjort för malmöborna?
Citera
2020-01-10, 10:35
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Vad har Zlatan gjort för malmöborna?

Den frågan skulle egentligen hamna hos de som saboterat statyn och till de som tycker det är ok.
Eftersom de är så arga över att de tycker han svikit dem?

Om han inte gjort nåt, varför är alla så arga då? De har ju hyllat honom fram till statyn kom upp.
Citera
2020-01-10, 10:41
Bannlyst
Citat:
Den frågan skulle egentligen hamna hos de som saboterat statyn och till de som tycker det är ok.

Om han inte gjort nåt, varför är alla så arga då? De har ju hyllat honom fram till statyn kom upp.

Men du skrev: synd de inte klarar av att hylla honom för det han gjort för dem, Rosengård & Malmö.
Så förklara dig nu.
Citera
2020-01-10, 10:59
Medlem
Av en professor. Lite svårt för läsarna här kanske. Men Lars Vilks sade ungefär samma
saker häromdagen, tyckte jag. Fast han är ju alltid inne på konceptkonst.

https://www.svd.se/skandningen-kanske-bara-ar-kritik-mot-ett-sallsynt-fult-konstverk

Nog såg väl det här ut som ett sådänt där klassigt, tidsoberoende konstverk som så
många efterlyser ?
Citera
2020-01-10, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Den frågan skulle egentligen hamna hos de som saboterat statyn och till de som tycker det är ok.s

De hyllade honom efter statyn kom upp 8/10-19.

27/11-19. Jag ska hjälpa dem (Zammarby) att bli bäst i Skandinavien, säger Zlatan till Aftonbladet. Det är orsaken till hatet mot Z. Nu har Z dessutom blivit säsongskortsnasare för ZIF.
Han har ju rätt att göra det han har gjort att han sedan är så verklighetsfrånvänd att han tror ex. fansen ska bli glada för det han gjort.

Citat:
För att förstå ilskan mot Zlatan Ibrahimovic måste man sätta sig in i Malmö FF:s historia. Det skriver Malmö-författaren Marisol M/Fredrik Ekelund som menar att det Zlatan gjorde mot sitt gamla lag var ”ett uttryck för djup respektlöshet”.
Senast redigerad av bagarn29 2020-01-10 kl. 11:11.
Citera
2020-01-10, 11:10
Medlem
https://www.svt.se/kultur/lars-vilks-som-zlatan-statyn-bra-konst-ska-vara-provocerande

Den hyfsat provokative konstnären kommer med ett vettigt inlägg. Och han bör ju veta
vad han talar om. Är lite böjd att instämma.

"Färg, syra, avsågad näsa och till sist kapad vid anklarna: Enligt konstnären Lars Vilks har publikens “kreativa bearbetning” ökat det konstnärliga värdet på Peter Lindes Zlatan-staty. Den har också flyttat den från en konstkontext till en annan, menar han. Statyn har gått från att vara traditionell och klassiskt avbildande till att bli ett modernistiskt verk.

– Bra konst ska vara provocerande eller överskridande. Det som sker då är publikens kreativa bearbetning, och det är det som skapar verket, säger Lars Vilks till Kulturnyheterna.

Vilks: ”Återuppför verket”"
Senast redigerad av TheChelsea 2020-01-10 kl. 11:31.
Citera
2020-01-10, 11:57
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Men du skrev: synd de inte klarar av att hylla honom för det han gjort för dem, Rosengård & Malmö.
Så förklara dig nu.

Du vet vad han gjort så du ställer ju egentligen en dum fråga.
Han har ju lyft upp bilden som invandrarkillen från Rosengård, Malmö och lyckats nå sig till toppen i fotbollsvärlden.
Skall jag behöva förklara för dig vad han gjort för MFF med?
Citera
2020-01-10, 12:01
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De hyllade honom efter statyn kom upp 8/10-19.

27/11-19. Jag ska hjälpa dem (Zammarby) att bli bäst i Skandinavien, säger Zlatan till Aftonbladet. Det är orsaken till hatet mot Z. Nu har Z dessutom blivit säsongskortsnasare för ZIF.
Han har ju rätt att göra det han har gjort att han sedan är så verklighetsfrånvänd att han tror ex. fansen ska bli glada för det han gjort.

Jag går väl inte och eldar upp Lövens bil för att han höjer skatten, IQ på de som förstör säger sig självt!
Citera
2020-01-10, 12:36
Medlem
Citat:
Jag går väl inte och eldar upp Lövens bil för att han höjer skatten, IQ på de som förstör säger sig självt!
kanske inte en relevant jämförelse...
Men kanska hade även en sådan som du höjt på ögonbrynen om en tysk delstat placerat en jättestad över mercedes storägare utanför BMWs huvudkontor... Det är ganska precis det vi har att ta ställning till.
Citera
2020-01-10, 12:42
Bannlyst
Citat:
Du vet vad han gjort så du ställer ju egentligen en dum fråga.
Han har ju lyft upp bilden som invandrarkillen från Rosengård, Malmö och lyckats nå sig till toppen i fotbollsvärlden.
Skall jag behöva förklara för dig vad han gjort för MFF med?

Han blev såld av Malmö FF med en bra vidareförsäljningsklausul. Vad har han mer gjort för Malmö FF?

Hur tycker du att bilden av invandrarkillar från Rosengård är?

Han har inte gjort ett skit för Malmö som stad men belönats med en staty.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in