2020-01-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Det gjorde jag. Jag svarade på din naiva idé om att statyn skulle få vara i fred på dagtid.

Bääh?
Du lade all din energi på att lägga kraft på det som händer och sker i Malmö och dess skjutningar.
Men varför sitter du här och tjurar ? Du har ju alla möjligheter i stället för att tjattra om Zlatan gå ut och styra upp saker och ting.

Samla ihop alla vi-gillar-inte-Zlatan i Malmö och styr upp saker och ting istället.
Tid tycks du ju ha. För du sviker väl inte din stad ?
Senast redigerad av zebop 2020-01-09 kl. 14:40.
Citera
2020-01-09, 14:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är du som inte kan läsa innantill.
Ekonomin var dålig 2011.
Vilket vi sedan rättat till tack vare framgångar på planen.
Som givetvis vår hjälte Markus Rosenberg haft en stor del i.
Vilket borde belönas med världens högsta staty.

Lugn, lugn Bosse står först i kön av spelarna. Allra först borde "Hövdingen" vara.
Citera
2020-01-09, 14:41
Medlem
Citat:
Malmö får det rykte staden förtjänar.
Inga Potemkinkulisser hjälper.
Känd internationellt för sin brottslighet.
Det enda som är bra i Malmö är Malmö FF.
Nja Du kanske har missat men ska upplysa dig lite gossen min.Du förstår, utanför era stadsgränser (Narnia) så finns det nått som kallas världen.Den här världen är bebod av en massa olika ting som kallas människor.Hör och häpna nu,ni lyckades med konststycket att skämma ut både Malmö som stad och fotbollsklubb.Bra jobbat wiseguy.
Citera
2020-01-09, 14:41
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du börjar bra men sedan tappar du min respekt med alla dessa fåniga påhopp.
Jag tappade din respekt. Ja du ser hur snabbt det kan gå
Citera
2020-01-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lugn, lugn Bosse står först i kön av spelarna. Allra först borde "Hövdingen" vara.
Jo då, om du menar Bosse Larsson så borde han stå först i kön. Och då menar jag inte den fd allsångsledaren
Senast redigerad av zebop 2020-01-09 kl. 14:47.
Citera
2020-01-09, 14:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo då, om du menar Bosse Larsson så borde han stå först i kön

Givetvis är det Bosse Larsson, Sveriges mest komplette fotbollsspelare.
Citera
2020-01-09, 14:45
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Jo det har du rätt i, Bosse först.
Citera
2020-01-09, 14:46
Medlem
Citat:
Du börjar bra men sedan tappar du min respekt med alla dessa fåniga påhopp.

Jag har uthållighet och tid så vi får väl köra på...

1. Det finns en skala på Fotbollssupporter precis som på allt annat i livet.. de mest inbitna (läs fanatiska, Scania) ser sig själva som de enda "riktiga" supportrarna resten är bara till för att fylla arenan så de kan beskåda och beundra de "riktiga" supportrarnas sång ,tifos och tyvärr bengaler. Många ser sig som sååå viktiga för klubben att utan dem vinner inte laget. Det gäller även alla klubbar och "innersta kretsen".. man hatar varandra men även beundrar kulturen.
Frågar du mig så tycker jag om MFFs klack och stämningen från alla supportrar ... men jag kanske har en sundare distans till det hela.

2. För nivåns skull låt oss undvika vara ekonomiska rådgivare åt ett fotbollsproffs eller någon annan för den delen. Vad han borde eller inte borde göra pga sin förmögenhet har ingen av os någonting att göra med.. precis lika lite som att berätta för grannen hur hen borde agera.

3. Gällande Zlatans språkliga begåvning.. jag tycket att han var en frisk fläkt.. speciellt i början av karriären då han var mer naiv.. nu är han mer utstuderad men håller samma kaxiga profil.
En sak är säker.. döm aldrig en person utifrån hur hen talar Svenska.. jag har hört invandrare tala knackig svenska och det blir svårt att skapa sig en bil av den intellektuella kapaciteten.... tills de växlade över till sitt hemspråk och bokstavligt talat blommade upp framför mig.. jag sågen personen med heeeelt andra ögon. Språk är inte enkelt, han kommer från Rosengård med utländska föräldrar.. ta en titt på våra svenskar i Spanien som vägrar lära sig spanska.. vad tror en spanjor tror om deras intelligens när de försöker säga något på knagglig Spanska?
Jag är övertygad att Zlatan är betydligt mer begåvad än vad har lyckas formulera sig på Svenska (tyvärr flerspråkigas handikapp)

4. Hade han kunna tona ner ägandet av Hammarby.. kanske (jag blev inte heller glad). Hade han kunnat formulera påhoppet på Janne Andersson annorlunda (Jag gillar Janne)... högst sannolikt. Hade jag kunnat säga sagda saker som tagit skruv annorlunda.. absolut.
Jag är ingen robot, väntar mig inte det av någon.. är du?

Vi kan absolut ha olika åsikt om Zlatan.. och du behöver inte alls tycke det minsta om honom.. men här har det tagit skruv utöver normala proportioner och det pyr något annat under ytan (precis som lagkaptenen Hasse Mattissons påhopp på en medspelare i filmen Blådårar)

Om du frågar om min personliga analys så har vi för mycket av den här "foga sig in i ledet" och "jobba för laget" mentaliteten.. vi värdesätter inte individualister. Där är kanske därför Allsvenskan och svensk fotboll håller så låg nivå internationellt.. trots rekordmånga unga som tränar fotboll

Vi borde vara bättre.. eller så gör vi något fel... bara en tanke.
Fan alltså får Erik Niva vibbar av det du skriver.Fortsätt så snälla.Mer kunskap mindre blådårar.
Citera
2020-01-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Bääh?
Du lade all din energi på att lägga kraft på det som händer och sker i Malmö och dess skjutningar.
Men varför sitter du här och tjurar ? Du har ju alla möjligheter i stället för att tjattra om Zlatan gå ut och styra upp saker och ting.

Samla ihop alla vi-gillar-inte-Zlatan i Malmö och styr upp saker och ting istället.
Tid tycks du ju ha. För du sviker väl inte din stad ?
Lollllll
Citera
2020-01-09, 14:52
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Fan alltså får Erik Niva vibbar av det du skriver.Fortsätt så snälla.Mer kunskap mindre blådårar.

Tack.. det tar jag som en stor komplimang. Jag gillar Niva!
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Vems arena sa du?
MFF:s egen himmelsborg, som jag är en del av med mitt medlemsskap.
När Rosenberg avtackades kunde de inte ens en gång spela upp en videohälsning från Mr Business.
Så ser verkligheten ut.
Citera
Medlem
Citat:
Givetvis är det Bosse Larsson, Sveriges mest komplette fotbollsspelare.
Så du menade inte den fd allsångsledaren på SVT då alltså 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in