Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Lojalitet är alltid något som måste fungera åt båda hållen. Svenska kvinnor har, som grupp, knappast uppvisat någon påfallande lojalitet med svenska män under de senare decennierna. Man har inte bara inkräktat på traditionellt manliga domäner, utan också övergivit äktenskapen, i högre grad röstat fram vänsterpartier, dragit fördel av manligt inbetalade skattepengar (t ex avsevärt högre sjukskrivningstal), destruerat tidigare fungerande samhällsfunktioner såsom skolan och Kyrkan, men också valt att parbilda med icke-svenska män framför svenska. Nu varnas det också för att kvinnorna håller på att inskränka yttrandefriheten vid våra högskolor.
https://www.expressen.se/debatt/sa-hotas-hogskolornas-yttrandefrihet-av-kvinnor/
Jag är för egen del lojal med land, hustru, familj och traditionella och tidlösa värden. Men, hur lojala är kvinnor tillbaka?
Ah men herregud vilket offer-positions-inlägg. Nu får du väl ändå lägga av.
Kvinnor som grupp har inte gjort någonting. De flesta lever tillsammans med sina män i samboförhållande eller som gifta, många har barn också. Tror du att du är ensam om att ha familj eller?
Och sjukskrivningar,ja det kan du ju fundera över ett varv varför kvinnor är mer sjukskrivna än män. Jag ger några ledtrådar så ser vi om du kan komma på det.
Arbete med människor- krävs att man själv är 100% frisk- hög arbetsbelastning- disfunktionella verksamheter inom offentlig sektor - barn - ansvar i hemmet.
Kan du dra någon slutsats utifrån detta? Det kan jag.
Parbildning har svenska män valt att göra med icke svenska kvinnor också, till exempel kvinnor från Thailand, och det är ingenting nytt med det. Så det blir lite ju lite konstigt att hävda det.
Destruerat skolan och Kyrkan? Snälla vän, utan kvinnor hade vi öht inte haft nån skola. Kvinnor är väl för fan inte ensamma om att sköta svenska skolan, finns fler högt uppsatta män inom skolvärlden än vad det finns kvinnor.
Nä du får nog tänka efter ett varv till här faktiskt. När jag läser vad du skrivit tänker jag att du inte verkar riktigt klok.
Tillägg: att det finns en klick idioter på högskolorna som vill förbjuda det ena och det andra har inte med kvinnor som grupp att göra. Vi pratar alltså om några hundratal kvinnor som hållt på med de där namninsamlingarna e.t.c.
Hur fasen blir det till kvinnor som grupp?