Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Kan mycket väl vara hennes mobil och/eller något tillhygge som de letar efter.
Ingen här vet ju om mobilen redan har återfunnits eller inte? Skall det göras fler dykningar i Vramsån?
Undrar också om mobilen återfunnits. Om den inte fanns i Emilias kläder och stängdes av när hon själv kom i kontakt med vattnet, bör AA vara sista personen som höll i den. Då hon ändå hade handväska samt en kortare shortsliknade byxa tänker jag att hon borde haft den i väskan. Välsittande kvinnoplagg för inomhusbruk har sällan fickor som rymmer en modern fullstor mobil, om inte annat så är kvinnor mer medvetna om hur knöla fickorna fulla påverkar den allmänna looken. Blandar jag inte ihop det här fallet med ett annat hade hon relativt nyligen köpt en ny mobil hon var glad över? Osäker men tror det uppgavs av anhöriga som ett av skälen till att hon alltid var kontaktbar, att hon främst använde mobil istället för dator och nu en med nytt batteri och större skärm.
Jag antar att leta efter avbrutna eller lossade * akrylnaglar i anslutning till eller i ett vattendrag är som att leta en nål i en höstack, men skulle inte bli förvånad om Emilia hade avvärjningsskador om hon hann kämpa emot fysiskt för sitt liv och att man hoppas eventuellt finna något sånt med (med DNA under).
* = På de foton jag sett där man ser Emilias naglar har hon sedan många år tillbaka de naglar som beskrivs i folkmun som "fixade", dvs med förlängning som är målade och pyntade. De knäcks och trasas sönder som en naturell lång nageltipp om de utsätts för mer kraft än de tål. Saknas dock uppgifter om att AA skulle ha haft några synliga skador när han lämnade en blomma till familjen, men en mild rispa från en välfilad nagel behöver inte lämna märkvärdiga märken.