2019-12-27, 01:23
  #4969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jestriTs
Vad hade hänt egentligen dåmed Emilia? Jag pallar inte läsa allt, men har det kommit fram vad som hänt mer än att hon gick med en man i grå kappa, och a.a. är häktad?
Blev hon dränkt eller vad hände? Jag vill inte läsa igenom en hel bibel av texter med massa ovidkommande tjafs och elaka påståenden o allt sånt.
Jag har kollat i början av tråden, o just för nån dag sen då jag ställde typ samma fråga, kan nån vänlig person sätta ihop en enkel sammanfattning om det man vet? Jag var ganska tagen av detta redan från början pga olika saker, o hoppades i det sista på det bästa men det blev bara tragedi som vi alla nu vet.
Jag känner viss samhörighet med denna tjej av olika anledningar, och vill gärna veta, för jag tänker ofta på E och känner bara bedrövelse och sorg över det hela.
Jag vill in i det sista hoppas på att allt gick snabbt o E inte ens visste att hon dog, typ som om hon blev skjuten i huvet bakifrån o aldrig ens anade innan vad som skulle hända. Helst vill jag bara att folkska få leva sina liv ifred utan att sånt här inte ens skulle hända mer än på film!

Jag tror jag chattat med just E på en sajt, ang smink och allmänt babbel, jag vill inte tro hon är borta. Jag fick nog en annan syn på E genom det, än synen många andra i tråden har.

Hört rykten om allt från knivmord, dränkning, skjuten, ihjälslagen, styckad, och massa mer, jag hoppas verkligen det bara är rykten av hela mitt hjärta. Så, kan nån snälla sammanfatta allt...


Vad man kan läsa mellan raderna i tidningar osv är att BOs kropp är intakt men att den är ordentligt skadad. Alltså inte styckad eller liknande. Men skador som hon själv inte kunnat göra utan någon annan har åstadkommit henne dessa.

Det har kommit fram att ”Gråkappan” var den sista som sågs ihop med BO och att ”Gråkappa” är en kille/man. Många har funderat på om de varit O/D (O*to/Dia*a) men det är det inte enligt ett trovärdigt vittne. Även att det fanns en tredje person i lägenheten ihop med A.A BOs sista natt vid livet. Och att detta ska vara en ”familjefar”. Mycket funderingar osv om varför dessa två var med BO hennes sista natt.

Enligt uppgifter här i tråden så är mobilen hittad, men de har aldrig kommit fram i tidningar eller hos polisen. Samma gäller med jacka och väska. Väskan hittades på samma plats/område där BO hittades. Enligt tråden har de hittat BOs jacka med blod på hemma hos MGM men de är inget som varken polis eller åklagare m.m uttalat sig om.

Det är nog så långt de har kommit nu. Har jag missat något alla andra?
Citera
2019-12-27, 02:22
  #4970
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
undantaget är där MGM erkänt brottet, då görs RPU omgående. Som i fallet med Peter Plax mördare.
Jag uttryckte mig klumpigt. Vad jag menar är så klart att en RPU alltid görs när personen erkänt eller bevisen är väldigt övertygande om personen begått brottet. Då företas en RPU. Det är ju fråga om påföljdsbestämmelse i första hand, även om RPU:n bara är vägledande (se Flink-fallet exv.). Överlag kan man säga, enligt min mening, att det är ganska snårigt och öppet för tolkningar vad avser lagens användning.
Citera
2019-12-27, 05:16
  #4971
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Precis som nån annan skrev kan psykisk sjukdom utbryta i vuxen ålder.. schizofreni t.ex är vanligare hos män 20-40 år (om jag minns fel får nån rätta mig)..

Sen har jag läst i tråden att AAs mamma tydligen ska ha gett honom pengar till knark (?). Om det är sant så tror jag inte man ser skillnad på att sonen brukar droger och faktisk psyk. Sjukdom.

Schizofreni debuterar vanligtvis i åldrarna 15-30 år. Med betoning på sena tonåren. Däremot kan substansutlöst psykos ske när som i ålder. Även om vissa riskfaktorer bör beaktas.
Citera
2019-12-27, 08:13
  #4972
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Kvinna misshandlad på en mindre ort utanför Kristianstad, av en man hon är bekant med. Man undrar ju om det är Tollarp och/eller om det finns ett samband med aktuellt fall.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/december/26/26-december-1824-misshandel-grov-kristianstad/
Citera
2019-12-27, 17:42
  #4973
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oklara uppgifter om hennes mobil och jacka.

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Vad man kan läsa mellan raderna i tidningar osv är att BOs kropp är intakt men att den är ordentligt skadad. Alltså inte styckad eller liknande. Men skador som hon själv inte kunnat göra utan någon annan har åstadkommit henne dessa.

Det har kommit fram att ”Gråkappan” var den sista som sågs ihop med BO och att ”Gråkappa” är en kille/man. Många har funderat på om de varit O/D (O*to/Dia*a) men det är det inte enligt ett trovärdigt vittne. Även att det fanns en tredje person i lägenheten ihop med A.A BOs sista natt vid livet. Och att detta ska vara en ”familjefar”. Mycket funderingar osv om varför dessa två var med BO hennes sista natt.

Enligt uppgifter här i tråden så är mobilen hittad, men de har aldrig kommit fram i tidningar eller hos polisen. Samma gäller med jacka och väska. Väskan hittades på samma plats/område där BO hittades. Enligt tråden har de hittat BOs jacka med blod på hemma hos MGM men de är inget som varken polis eller åklagare m.m uttalat sig om.

Det är nog så långt de har kommit nu. Har jag missat något alla andra?

Ja just det att skadorna var sådana att hon kunde inte själv ha tillfogat sig dessa.

Undrar om hennes mobil kom att hittas och i s f var? Om den nu har hittats? Hennes jacka hittades väl liggande på taket till ett pumphus? Eller var det hemma hos den MGM? Hennes handväska däremot hittades ju i samma område som där hennes kropp hittades.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-27 kl. 17:46.
Citera
2019-12-27, 18:12
  #4974
Medlem
Stivalis avatar
Nu när avspärrningen är borta så testade jag att gå från gångbron ner till sumpmarken på andra sidan vägen. Det gick faktiskt mycket enkelt. Jag skrev tidigare att man knappt kan gå där, jag hade fått den bilden då jag inte visste hur där såg ut runt kröken. Har aldrig sett någon gå där. Men det var inga problem även om det ju är terräng. Det är söder om ån som det är så brant.

Dock så är det uppenbart att det är ett ställe där folk normalt inte går. Visserligen var där en liten upptrampad tillstymmelse till stig, men poliserna har säkert bidragit till att trampa upp den. Det råder dock ingen tvekan om att det är där de har gått. Frågan är bara varför. Om hon har blivit nerpressad under E22-bron. Där är bara ett litet mellanrum mellan gångbrons brofäste & E22-bron. Står man under E22-bron & någon blockerar öppningen upp till gångbron så kommer man inte upp. Kanske har hon tvingats fly ut till sumpmarken.

Hennes väska låg sedan vid nästa krök. Det var där hon mördades. Där kan hon ju då ha blivit inträngd i ett hörn. Det är som sagt en plats man inte vistas på normalt sett. Även om man bor där så har man dålig koll på hur där ser ut. Tror knappt ens hundägare brukar röra sig därnere. Det där området av sumpmark är som en ficka av överbliven mark som inte leder någonstans. Om man rusar rakt ner i panik är det inte lätt att ha koll på att ån svänger. Är man jagad & aldrig varit där nere tidigare så är det svårt att i panik välja rätt riktning. Jag är tyvärr rädd att Emilia hann känna stor fruktan sista stunden av sitt liv. Antagligen blev hon inträngd i hörnet där ån svänger.
Citera
2019-12-27, 18:25
  #4975
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Undrar om hennes mobil kom att hittas och i s f var? Om den nu har hittats? Hennes jacka hittades väl liggande på taket till ett pumphus? Eller var det hemma hos den MGM? Hennes handväska däremot hittades ju i samma område som där hennes kropp hittades.

Det är oklart vad det var för jacka som låg på taket till pumphuset. Eftersom det talades om denne "Gråkappa" så tänkte vi först att det var den jackan. Den var nämligen grå & möjligen lång. Dock kan det ha varit fodret som var grått. Den var nämligen fastfrusen på taket så det gick inte att se om den kanske hade en annan färg på andra sidan. Någon pälskant syntes inte till även om den kan ha varit hopknycklad & fastfrusen undertill.
Citera
2019-12-27, 18:41
  #4976
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Efter mordet? I samma omfattning som tidigare, eller verkar hans ärenden i den trappuppgången ha ökat efter Es död?
Bor det fler potentiella kunder i Es trappuppgång, eller någon annan kompis till R?

Han är såklart fri att gå vart han vill (åtminstone än så länge), men det låter märkligt om hans närvaro i huset har ökat efter mordet på hans kusin/kompis/kund.

Självklart kan det vara så att folk är mer observanta efter denna otäcka händelse, eller att R knäcker extra som tidningsbud, men rent spontant låter det lite lurigt i mina öron.

Glömde svara på detta. Efter mordet så har Rommin synts där en gång vid Odenvägen 8. Det var när polisen var där & förhörde folk. Då körde hans bil fram & tillbaka två gånger & stod sen parkerad ett tag utanför med strålkastarna tända.

Tidigare har han synts till vid Emilias port många gånger. Troligen pga knarklangning. Vid ett tillfälle räckte han finger åt henne så där fanns uppenbarligen en viss konflikt mellan Emilia & Rommin.
Citera
2019-12-27, 19:02
  #4977
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Försök nu inte vända historien dit igen. Vet du hur många svarta skåpbilar/kombibilar av olika modeller som är i Tollarp dagligen? Har nog sett 6-7 själv bara idag och det är bara förmiddag.

Vittnesuppgifterna om att någon blev upphämtad på E22 den dagen är högaktuella. Det är ytterst relevant vad det kan ha varit för fordon. De som lämnade dessa uppgifter i tråden visste inte var väskan hittats. Jag visste var väskan hittats. Platsen på E22 där de påstod att någon kommit upp & blivit upplockad är exakt den plats man skulle kommit upp på om man springer rakt upp från väskan till vägen. Den uppgiften, som dessutom kom från flera stycken, är högintressant.

På däckverkstaden pratades det om att det i industriområdet (som ligger precis vid de aktuella gatorna där MGM bor) sker skumma saker på kvällar/nätter. Speciellt nämndes en svart skåpbil. Sen nämndes det att just en svart skåpbil skulle ha plockat upp någon på E22 den dagen. Hur kan det inte vara intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
På vilket vis är det känt? Det är första gången jag hört något om det. Enligt majoriteten av folk (som jag känner då) är denna kille bara en liten feg småskojare som gör på sig om han blir konfronterad. Enda gången han kanske vågar något är när han är påtänd, ex då konfrontationen med K som egentligen ju bara var en barnslighet sett till anledningen. Han har dessutom inte rätt antal celler för att kunna organisera något.

Jag vet att R langar narkotika i Tollarp. Han är dessutom dömd till ett längre fängelsestraff nu.
Citera
2019-12-27, 22:03
  #4978
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oklarheter ang. jackan på pumphusets tak.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är oklart vad det var för jacka som låg på taket till pumphuset. Eftersom det talades om denne "Gråkappa" så tänkte vi först att det var den jackan. Den var nämligen grå & möjligen lång. Dock kan det ha varit fodret som var grått. Den var nämligen fastfrusen på taket så det gick inte att se om den kanske hade en annan färg på andra sidan. Någon pälskant syntes inte till även om den kan ha varit hopknycklad & fastfrusen undertill.

Jag hade för mig att det rådde oklarheter ang. jackan på pumphusets tak.

Kanske var detta "Gråkappans", kanske Emilias eller ev. någon annans jacka. Fast varför skulle någon annan slänga upp en jacka på det här taket?
Citera
2019-12-27, 22:45
  #4979
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyvärr tror jag att du kan ha rätt i ditt antagande.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nu när avspärrningen är borta så testade jag att gå från gångbron ner till sumpmarken på andra sidan vägen. Det gick faktiskt mycket enkelt. Jag skrev tidigare att man knappt kan gå där, jag hade fått den bilden då jag inte visste hur där såg ut runt kröken. Har aldrig sett någon gå där. Men det var inga problem även om det ju är terräng. Det är söder om ån som det är så brant.

Dock så är det uppenbart att det är ett ställe där folk normalt inte går. Visserligen var där en liten upptrampad tillstymmelse till stig, men poliserna har säkert bidragit till att trampa upp den. Det råder dock ingen tvekan om att det är där de har gått. Frågan är bara varför. Om hon har blivit nerpressad under E22-bron. Där är bara ett litet mellanrum mellan gångbrons brofäste & E22-bron. Står man under E22-bron & någon blockerar öppningen upp till gångbron så kommer man inte upp. Kanske har hon tvingats fly ut till sumpmarken.

Hennes väska låg sedan vid nästa krök. Det var där hon mördades. Där kan hon ju då ha blivit inträngd i ett hörn. Det är som sagt en plats man inte vistas på normalt sett. Även om man bor där så har man dålig koll på hur där ser ut. Tror knappt ens hundägare brukar röra sig därnere. Det där området av sumpmark är som en ficka av överbliven mark som inte leder någonstans. Om man rusar rakt ner i panik är det inte lätt att ha koll på att ån svänger. Är man jagad & aldrig varit där nere tidigare så är det svårt att i panik välja rätt riktning. Jag är tyvärr rädd att Emilia hann känna stor fruktan sista stunden av sitt liv. Antagligen blev hon inträngd i hörnet där ån svänger.

Tack för en ordentlig information om hur det ser ut i detta område där hon kom att hittas.

Tyvärr tror jag att du kan ha rätt i ditt antagande. Hon lär ha känt en stor fruktan och rädsla under denna sista korta tid hon var i livet. Med en bindgalen GM hack i häl. Vad var det som gjorde att GM tog livet av henne frågar vi oss alla?
Citera
2019-12-28, 09:04
  #4980
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag hade för mig att det rådde oklarheter ang. jackan på pumphusets tak.

Kanske var detta "Gråkappans", kanske Emilias eller ev. någon annans jacka. Fast varför skulle någon annan slänga upp en jacka på det här taket?

Ja, det är väldigt oklart om den där jackan verkligen har med fallet att göra. Uppenbarligen är det ju intressant att man hittar en jacka på platsen där hon försvann. Den var ett hett spår innan hon hittades, för då spekulerades det ju i om hon blivit bortförd med bil. Precis vid pumphuset är där en parkeringsficka till E22 så då var jackan på taket onekligen oerhört intressant.

Sen hittades hon dock på andra sidan nere vid sumpmarken. Då hamnar jackan plötsligt fel. Pumphuset ligger ju precis på andra sidan gångbron. För att kunna komma ner till sumpmarken så går man ner under E22-bron innan gångbron. Visserligen är ju avståndet bara kanske 20m men det känns ändå helt "fel" med jackan på pumphusets tak om de gått ner innan gångbron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in