Citat:
Ursprungligen postat av
CoolaCarl
Cool. så om alla gör som du och ratar denna jobbsökande så kostar fortkörningen 40 års löner 30 lax x 40 x 12 = 14.4 miljoner
Blev en dyr fartbot. och dyrt för det allmänna att försörja istället. Du låter som en egoistisk person som tänker och handlar på ett sätt som är dåligt för kollektivet och för dig själv på lång sikt. Definitionen på en sån som är dålig för ett samhälle och som ett samhälle är bättre av utan. Du kanske jobbar inom HR?
jag frågade vad du menade med det här:
Citat:
Allt annat lika ? du är skitsmart va?
men du valde att inte svara.
Baserat på hur du formulerar dig och innehållet i det du skriver så antar jag att du är retarderad. Att du inte förstår vad "allt annat lika" betyder (och att du dessutom verkar tro att ett sådant uttryck använder man bara om man är "skitsmart") är samstämmigt med detta.
För det första är inte alternativet att personen som har fått en fortkörningsbot går arbetslös. Det är sannolikt sällan man väljer mellan två identiska personer, eftersom sådana inte existerar. Och även om de faktiskt existerade hade ditt resonemang bara varit tillämpbart om det bara fanns ett jobb. Men det finns som bekant fler jobb än ett.
För det andra är, statistiskt, alla former av lagöverträdelser associerade med andra lagöverträdelser. Detta betyder att om du väljer personen med en fortkörning, så innebär det sannolikt en mycket liten men statistiskt signifikant ökad risk för andra problem.
För det tredje så är det inte jag utan du som är egoistisk och bryter trafikregler och därmed utsätter omgivningen för livsfara. Det har du väl inte ens tänkt på.
Men så kan du ju heller inte köra bil. Eller skaffa jobb. Men gråta ut på Flashback om hur livet är orättvist, det kan du. Patetiskt.