2020-01-07, 20:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Visst, Liverpool har varit nästintill konkurs i 25-30 år.

Jag svarade ju på ditt inlägg när du jämförde Liverpool på början å mitten av 2000talet... Så nej inte 30 vi pratar om.

Du formulerar till alla andras inlägg lite som du vill i ditt egna huvud så det ska passa ditt svar du suttit och knepat ihop innan.
Citera
2020-01-07, 22:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag svarade ju på ditt inlägg när du jämförde Liverpool på början å mitten av 2000talet... Så nej inte 30 vi pratar om.

Du formulerar till alla andras inlägg lite som du vill i ditt egna huvud så det ska passa ditt svar du suttit och knepat ihop innan.
Liverpool var inte i ngn ekonomisk kris mellan 1995-05..

Nej, jag förmulerar inte andras inlägg till min fördel. Jag önskar alltid en öppen diskussion om detta temat som egentligen är ganska pointless.
Citera
2020-01-08, 10:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Liverpool var inte i ngn ekonomisk kris mellan 1995-05..

Nej, jag förmulerar inte andras inlägg till min fördel. Jag önskar alltid en öppen diskussion om detta temat som egentligen är ganska pointless.

Och ändå har du hållit igång denna meningslösa diskussion i flera sidor... zzzzzzz

———

United överkörda av ett City utan strikers igår utifrån rapporterna. Vad säger ni som såg bataljen? Ett resultat av Oles bristande taktik, eller är bara City så pass bra? Är VNL bra nog?

Jag får backa på min spådom att OGS skulle vara borta före jul. Men vill ändå ge mig själv halvt rätt - laget är begränsat, har svårt att vinna mot lag som inte bjuder på ytor, och OGS tycks sakna svar på hur man ska lösa problemen.

Tänker att de andra lagens usla resultat hjälper OGS att behålla jobbet. Häng på topp 4 och bra resultat mot övriga topplag, det har underlättat. Sen har ju faktiskt laget vunnit en del mot sämre lag på sistone.

———-

Liverpool har varit ganska dåliga i januari senaste säsongerna. Skadeläget är inte optimalt och man möter:

Spurs - H
United - H
Wolves - B
West Ham - B

Inte alls omöjligt att förlustnollan spricker här. Kan lätt se kryss mot Spurs och United hemma och förluster borta pga slitna spelare och avsaknad av alternativ att kasta in.
Citera
2020-01-08, 11:05
Medlem
Jag läste att både Shaqiri och Matip var tillbaka i träning för Liverpool. Även Fabinho förväntas vara tillbaka i träning denna vecka.
Så skadeläget har lättat något. Plus att en del spelare slapp matchen i FA-cupen.

För var match som spelas kommer en förlust närmare. I sanningens namn så vore det en skadeglädje av stora mått när det inträffar för en del skribenter av denna tråd.
Citera
2020-01-08, 11:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag läste att både Shaqiri och Matip var tillbaka i träning för Liverpool. Även Fabinho förväntas vara tillbaka i träning denna vecka.
Så skadeläget har lättat något. Plus att en del spelare slapp matchen i FA-cupen.

För var match som spelas kommer en förlust närmare. I sanningens namn så vore det en skadeglädje av stora mått när det inträffar för en del skribenter av denna tråd.

Haha tänk vad bra Liverpool blivit när rivaler sitter och väntar på att få fira en Liverpoolförlust.

Tror nog att förlusten kommer snart, det blir viktiga matcher i CL nu vilket gör att priot kommer skifta lite.
Citera
2020-01-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
United överkörda av ett City utan strikers igår utifrån rapporterna. Vad säger ni som såg bataljen? Ett resultat av Oles bristande taktik, eller är bara City så pass bra? Är VNL bra nog?

Jag får backa på min spådom att OGS skulle vara borta före jul. Men vill ändå ge mig själv halvt rätt - laget är begränsat, har svårt att vinna mot lag som inte bjuder på ytor, och OGS tycks sakna svar på hur man ska lösa problemen.
City var förutom de första 8-9 minuterna där United hade ett par fina kombinationer äckligt bra i första halvlek samtidigt som Jones/VNL/Andreas presterade ungefär vad de kan (inte mycket mao). När Bernardo tjongade in ett världsklass mål från ingenstans var det ungefär som om all energi försvann och det rann till två gånger till (ena målet skulle kunnat bli bortblåst för knuffen i ryggen på Williams är rätt tydlig men men).

Skulle nog inte vilja säga att just denna matchen är ett bevis på bristande taktiskt kunnande. City var riktigt bra, hade nog en hel del jävlar anamma efter förra matchen (4-6-0 i uppställning visar ju på att man ej ville bli överspelade i pressen) och det ÄR stor skillnad på bägge lagen i vad som förväntas kunna levereras i mina ögon. City har världsklass eller snudd på världsklass-spelare på många postioner, det har inte United för tillfället.
Citera
2020-01-08, 12:56
Medlem
Citat:
Skulle säga att Klopp fick det maximala ur Dortmund och han kunde inte lyfta BVB att nå högre höjder än vad han redan hade gjort, det samma kan man väl kanske säga om Simeone i Atletico Madrid. Dortmund kommer aldrig att vara jämnbördiga över en längre tid med Bayern, och Atletico/Valencia/Sevilla kommer aldrig att bli jämnbördiga med Real/Barca.

Håller med i det mesta. BM har vunnit 28/55 säsonger i bundesliga, BVB 5. Dortmund hade dock ett galet starkt lag som blev sönderköpt, tyvärr. Sahin->Liverpool, Hummels/Lewandowski/Götze->BM Kagawa->ManU, Gundogan->ManCity, Mhktarian(?)->ManU. Allt under olika säsonger. Jag tror personligen det bästa man kan värva från BVB är deras scouter+sportchef .

Inlägget blev lite annorlunda än jag tänkt men ju mer jag skrev o tänkte på det ju mer blir BM särställning inom tyskland uppenbar även om BVB är ett tyskt topplag.
Senast redigerad av Vitalejonet 2020-01-08 kl. 13:05.
Citera
2020-01-08, 20:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
...

Liverpool har varit ganska dåliga i januari senaste säsongerna. Skadeläget är inte optimalt och man möter:

Spurs - H
United - H
Wolves - B
West Ham - B

Inte alls omöjligt att förlustnollan spricker här. Kan lätt se kryss mot Spurs och United hemma och förluster borta pga slitna spelare och avsaknad av alternativ att kasta in.

Vi möter väl ändå Spurs på bortaplan? Inte för att det har någon större betydelse, vi lär vinna ändå. Ett spurs helt under isen och med Harry Kane borta med en muskelskada. Dessutom börjar våra skadade spelare komma tillbaka, Matip och Shaqiri är redan i träning, Ox var tillbaka i senaste matchen och Fabinho rapporteras vara tillbaka i träning denna vecka. Det lättar på trycket lite grann i varje fall. Dessutom har vi numera ett alternativ värt namnet som backup till Firmino i den nya japanen.

Den match av de fem kommande PL-matcherna innan vinteruppehållet som ser svårast ut är sannolikt bortamatchen mot Wolves, den kan bli riktigt jobbig. De andra lagen visar absolut inte något som skrämmer. Sedan ska vi inte överdriva hur slitna spelarna eventuellt är. Huvuddelen av förstauppställningen har defacto fått 8 fulla dagars vila och återhämtning inför Spursmatchen. Sedan får laget 7 hela dagars vila inför United hemma medan det bara blir 4 dagar inför Wolves borta. Sedan blir det tätt på given med matcherna mot WH, fjärde rundan i FA-cupen och Soton innan det blir 14 dagars vila för laget.
Citera
2020-01-08, 21:06
Medlem
bagarn29s avatar
Tottenham Hotspur midfielder Moussa Sissoko has been ruled out until April after having knee surgery.

Kane skadad på obestämd tid. Detta är inte kul.
Citera
2020-01-08, 21:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tottenham Hotspur midfielder Moussa Sissoko has been ruled out until April after having knee surgery.

Kane skadad på obestämd tid. Detta är inte kul.
Lär nog bli en ganska klar seger för Liverpool mot spurs, utan Kane så är de värdelösa.
Citera
2020-01-08, 21:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Lär nog bli en ganska klar seger för Liverpool mot spurs, utan Kane så är de värdelösa.

Klar tvåa, bara underskattning ses som hot. De har en lovande forward i irländaren Parrott men han ersätter ju inte Kane. Fast vem gör det?
Citera
2020-01-08, 21:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Väljer väl då att höja ett varningens finger för spurs nu när folk helt verkar räkna ut dem. Visserligen talar i princip allt för liverpool men matchen känns lurig på grund av mourinho. Tycka vad man vill om honom, men han är duktig på att stänga igen. Vilket liverpool fått erfara tidigare. Kan också se framför mig hur extremt taggad han är på att sätta käppar i hjulen på liverpool och klopp. Att bli den första tränaren att besegra liverpool denna säsongen (som inte består av tredjelaget). Han kommer vara supertaggad på att stänga ner dem. Lär nog inte bli någon större underhållning. Men det har vi ju sett på liverpool-united matcherna under hans och klopps tid i klubbarna. Varit några av de tristaste matcherna jag sett senaste säsongerna. Son kanske kontrar in något skitmål på liverpool misstag sen stänger man igen och vinner 1-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in