2019-09-11, 13:58
Medlem
MrFreds avatar
Fötter och händer kliar nåt fruktansvärt, något med mitt missbruk?

Jag missbrukar gbl. Tidigare så har detta fenomen börjat när jag har slutat. Nu är det så även fast jag går på gbl 24/7. Varit så ett par dagar nu. Fruktansvärd kli runt fingrarna och hela fötterna. Kliar jag på ett ställe börjar det klia på ett annat.

Vad kan vara orsaken till detta jobbiga symtom?
Citera
2019-10-15, 17:22
Bannlyst
Min granne har fått hem 10ml gbl som hen tagit av. Vet inte hur som intagits eller liknande men hen svarade mig på sms och då inga stavfel eller liknande. Jag är orolig som fan att hen tar för mkt och att det ska hända något? Nu var det 10 min sen jag fick svar. Bör jag sticka över och kolla hur det är med hen? Påverkar detta andningen??
Citera
2019-10-31, 16:15
Medlem
KringExs avatar
Vad är en bra dos om man är ovan? köpte 2,5g i pulverform. Om man delar upp det i fyra lika stora delar så borde väl det bli lagom?
Citera
2020-01-08, 15:29
Medlem
En bra dos gobbe är svårt att svara på då många andra faktorer spelar stor roll här.

Om du inte har kokat din kork själv kan man inte säga att du bör Max ta si och så...

Har kokat kork i drygt 7 år och druckit skiten i snart 10... men minns ja inte fel utan att googla så är en vanlig kork 5ml (utspänningskork)

J själv försöker dock sluta med korken och har försökt ett x antal år nu... och det är jävligt svårt trots avgiftningar och hvb hem. Så ta det jävligt försiktigt. Börja med en full kork å känn efter och lyssna på kroppen. Du bör känna nåt inom 20 min..

Spelar heller ingen roll om du intagit benzo eller opiater.. återigen lyssna på kroppen om du är ovan. En kork och nån xanor eller två kan få många att däcka direkt.. medans andra som är lite mer vana som beror på tolerans osv kan ta mycket mer piller och kork ihop...

Har blandat som mest 1 kork (stark) varje 1/2 h och ca 4-6 mg xanor varje dag i över ett år + en del smärtstillande samt alkohol på kvällarna och ändå kunnat sköta mitt jobb (egen företagare) utan problem.. så mitt råd är lyssna på din kropp och dosera därefter!
Citera
2020-04-17, 18:59
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astaffen01
En bra dos gobbe är svårt att svara på då många andra faktorer spelar stor roll här.

Om du inte har kokat din kork själv kan man inte säga att du bör Max ta si och så...

Har kokat kork i drygt 7 år och druckit skiten i snart 10... men minns ja inte fel utan att googla så är en vanlig kork 5ml (utspänningskork)

J själv försöker dock sluta med korken och har försökt ett x antal år nu... och det är jävligt svårt trots avgiftningar och hvb hem. Så ta det jävligt försiktigt. Börja med en full kork å känn efter och lyssna på kroppen. Du bör känna nåt inom 20 min..

Spelar heller ingen roll om du intagit benzo eller opiater.. återigen lyssna på kroppen om du är ovan. En kork och nån xanor eller två kan få många att däcka direkt.. medans andra som är lite mer vana som beror på tolerans osv kan ta mycket mer piller och kork ihop...

Har blandat som mest 1 kork (stark) varje 1/2 h och ca 4-6 mg xanor varje dag i över ett år + en del smärtstillande samt alkohol på kvällarna och ändå kunnat sköta mitt jobb (egen företagare) utan problem.. så mitt råd är lyssna på din kropp och dosera därefter!

Har googlat men fattar fortfarande inte varför folk gör sig besväret att koka GBL till GHB?
Så varför?
Citera
2020-04-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Har googlat men fattar fortfarande inte varför folk gör sig besväret att koka GBL till GHB?
Så varför?
Jag har för mig att GBL sliter mer på kroppen än vad GHB gör.
Citera
2020-04-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Så varför?
För att det är två skilda känslor även om det finns starka likheter.
Citat:
Ursprungligen postat av DESMYLGBG
Jag har för mig att GBL sliter mer på kroppen än vad GHB gör.
På ett sätt ja, L är aggressivare och slår hårdare, men iom att gobbe ger mer eufori och mjukare, skönare rus, så fastnar man lättare. Plus att det innehåller k-soda och att få i sig de mängderna salt varje dag under lång tid är allt annat än bra.

Så ska man köra för att må bäst, kör gobbe, men vill du må nästan lika bra men vara mer skonsam mot då dina dopamin-receptorer plus din kropp i övrigt så kör L.
L har fördelen att inte heller vara klassat. Så för mig skulle valet vara enkelt.

Men är det fest-bruk kör gobbe
Senast redigerad av -Sinaloa- 2020-04-21 kl. 23:56.
Citera
2020-04-25, 10:26
Medlem
Kan narkotikahundar känna lukten av ghb?
Citera
2020-04-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DESMYLGBG
Kan narkotikahundar känna lukten av ghb?
Nej
Citera
2022-06-25, 09:19
Medlem
Hur fungerar det egentligen med fysiskt beroende och hur snabbt fastnar man? Jag har tagit typ 3 dagar i sträck men jag tar ju ingenting på natten. Och ghb'n har ju såpass kort halveringstid så den är ju ur kroppen nästan direkt frågan jag då har ligger jag ändå i risk för att bli fysiskt beroende av det?
Citera
2022-06-27, 17:32
Medlem
JuicyBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noddhamp
Hur fungerar det egentligen med fysiskt beroende och hur snabbt fastnar man? Jag har tagit typ 3 dagar i sträck men jag tar ju ingenting på natten. Och ghb'n har ju såpass kort halveringstid så den är ju ur kroppen nästan direkt frågan jag då har ligger jag ändå i risk för att bli fysiskt beroende av det?

Jag hade inte tagit varje dag, om jag ej haft xanax, lyrica/gabapentin redo om man skulle åka på en at från ghb.

Men så länge du inte sover på de, och tar typ 2-3 dagar i veckan så är det chill.
Citera
2022-07-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalius
Asså, nu får du luygna ner dig, "ar du benzo eller annan GABA-drog i systemet dör du lätt som fan ska du veta."

Det där är djävulskt individuellt, om personen i fråga äter den mängden benzo varje dag och har gjort i 2-10 år eller mer så spelar det absolut ingen roll övh när man tar GHB, detsamma gäller för opiater som ni skriver.

"Att det är livsfarligt att blanda med opiater och benzo"

Ja det är livsfarligt om kroppen inte är van vid det, jag själv har gått på Laro i 5år, har stått på både Metadon 100mg im dagen i 2 år, och resterande år 16-24mg subuxone, samt näst intill alltid haft ett benzo beroende.

Varje gång jag har intagit GHB, och det har varit bra jävla GHB har jag haft antingen 100mg metadon i kroppen eller 16-24mg subuxone. Detta gör ingen skillnad övh då min kropp är så van vid detta att jag inte känner av att jag har det i kroppen ens. Detsamma gäller med benso.

Jag sitter här och har druckit en kork GHB och mår hur bra som helst, tidigare idag har jag tagit 16mg subutex + 4mg Xanax och 20mg valium....

Så snälla, det beror helt enkelt på hur van kroppen är vid dessa droger.

Brukar man bara ta opiater eller benzo ibland, ska man givetvis inte blanda det med GHB, helt onödigt och risken för dödlighet ökar.
Men säg för fan inte att man dör lätt som fan bara för man har det i kroppen. Det är SJUKLIGT RELATIVT. Beroende på hur van kroppen är vid benzo och opiater.

Just my 2 cents, fan som jag brusade upp mig. Men nu vet ni andra som tex går i program att ni inte behöver hoppa över er medicinering en dag eller inte. Samt ni som käkar benzo varje dag och har gjort det i ett par år, ni behöver inte heller oroa er ETT DUGG.

Mvh Brutalius

Så jag som går på 8-16mg sub om dagen, är det en dålig idé då eller gör det ingen skillnad då min kropp är så pass van vid sub? Blir så förvirrad av svaret. Hur, när och på vilket sätt infinner sig den där kåtheten? Är det endast vid högre doser och går det att jämföra som på tjack/ladd tex eller är det mer som på mdma. Mer kärleksfullt och mysigt sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in