2020-01-07, 18:59
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Alla som har varit insatta i vem Pelosi är, är inte förvånade.

Hon tvingades till att starta utredningen för att det vart för mycket med Ukraina, Pelosi är en Corporate-Democrat som betalas för att vika sig för republikanerna.

Hon håller egentligen med Trump i en rad olika politiska frågor och vill därför inte peta bort honom fören hennes donatorer vill det.
Nancy vet att det är kört och därför håller hon kvar artiklarna. Trump kommer inte bli fälld i Senaten och det vet alla. Snarare kommer rättegången bli ett utmärkt tillfälle för republikanerna att belysa korruptionen av Biden och Burisma.
Citera
2020-01-07, 19:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Nancy vet att det är kört och därför håller hon kvar artiklarna.
Jag tror att trumpadministrationen har en hållhake på Nancy, som därför dansar efter deras pipa.
Citera
2020-01-07, 19:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nancy vet att det är kört och därför håller hon kvar artiklarna. Trump kommer inte bli fälld i Senaten och det vet alla. Snarare kommer rättegången bli ett utmärkt tillfälle för republikanerna att belysa korruptionen av Biden och Burisma.

Eller så är Nancy korrupt och en Corp-Democrat, det är inte simplare än så, alla visste redan att Trump inte skulle bli fälld i senaten för Moscow-Mitch har varit väldigt öppen med att han inte bryr sig om vad demokraterna skulle finna o presentera han svor att automatiskt fria Trump oavsett vad.

Så korruptionen går att peka mot Trump också, men jag tror nog att man inte behöver bry sig så värst mycket om korruptionen nu när Trump har visat sig vara en krigshetsare.
Citera
2020-01-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror att trumpadministrationen har en hållhake på Nancy, som därför dansar efter deras pipa.
Vad tjänar Trump på att rättegången skjuts upp eller undviks?
Citera
2020-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eller så är Nancy korrupt och en Corp-Democrat, det är inte simplare än så, alla visste redan att Trump inte skulle bli fälld i senaten för Moscow-Mitch har varit väldigt öppen med att han inte bryr sig om vad demokraterna skulle finna o presentera han svor att automatiskt fria Trump oavsett vad.

Så korruptionen går att peka mot Trump också, men jag tror nog att man inte behöver bry sig så värst mycket om korruptionen nu när Trump har visat sig vara en krigshetsare.
Nej, alla vet att han inte kommer bli fälld för det finns inget case. Ingen republikan är för impeachment och 3 demokrater har varit emot. Dessutom har demokraterna redan använt allt sitt krut, dom har ingenting mer att komma med.
Citera
2020-01-07, 19:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vad tjänar Trump på att rättegången skjuts upp eller undviks?
Demonråttorna med Shiff och Pelosi i spetsen skämmer ut sig inför hela amerikanska folket när dom missbrukar sina maktställningar. Dom gräver sin grop allt djupare. Det gynnar Trump.

Jag har argumenterat för att rättegången kommer att ske och att det kommer bli episkt när vittnen bombar avslöjande efter avslöjande om korruption i direktsänd tv inför hela amerikanska folket.
Citera
2020-01-07, 20:17
Medlem
Citat:
Demonråttorna med Shiff och Pelosi i spetsen skämmer ut sig inför hela amerikanska folket när dom missbrukar sina maktställningar. Dom gräver sin grop allt djupare. Det gynnar Trump.

Jag har argumenterat för att rättegången kommer att ske och att det kommer bli episkt när vittnen bombar avslöjande efter avslöjande om korruption i direktsänd tv inför hela amerikanska folket.
Jag håller med om allt detta men du svarade inte riktigt på frågan. Vad tjänar Trump på att rättegången skjuts upp? Som jag ser det är det bara Pelosi och demokraterna som drar ut på det för dom vet att det är kört endå.

När Senaten väl fått artiklarna och börjat jobba med impeachment så kan dom inte göra något annat under ett par veckor. Detta kan kanske vara önskvärt för demokraterna att hålla kvar i och använda i rätt läge.
Citera
2020-01-07, 20:48
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag håller med om allt detta men du svarade inte riktigt på frågan. Vad tjänar Trump på att rättegången skjuts upp?
Jag svarade väldigt tydligt på frågan:
Citat:
Demonråttorna med Shiff och Pelosi i spetsen skämmer ut sig inför hela amerikanska folket när dom missbrukar sina maktställningar. Dom gräver sin grop allt djupare.
=
Citat:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.

Napoleon Bonaparte
För maximal effekt i valet 2020 bör riksrätten utföras närmare valet, så att väljarna får gå till valurnorna med avslöjanden om korruption och maktmissbruk färskt i minnet. Så demonråttorna kommer att få gräva sin grop (grav) ett tag till.
Citat:
Timing is everything.

Q

Citat:
Som jag ser det är det bara Pelosi och demokraterna som drar ut på det för dom vet att det är kört endå.
Varför röstade dom genom riksrätten om dom visste att det var kört? Ditt resonemang håller inte.

Citat:
När Senaten väl fått artiklarna och börjat jobba med impeachment så kan dom inte göra något annat under ett par veckor. Detta kan kanske vara önskvärt för demokraterna att hålla kvar i och använda i rätt läge.
Vad spelar det för roll? Senaten får ändå ingenting uträttat idag förutom att utse några federala domare eftersom representanthuset vägrar att klubba igenom några lagförslag ("the do noting Democrats").
Citera
2020-01-07, 21:06
Medlem
Citat:
Jag svarade väldigt tydligt på frågan:

=

För maximal effekt i valet 2020 bör riksrätten utföras närmare valet, så att väljarna får gå till valurnorna med avslöjanden om korruption och maktmissbruk färskt i minnet. Så demonråttorna kommer att få gräva sin grop (grav) ett tag till.

Varför röstade dom genom riksrätten om dom visste att det var kört? Ditt resonemang håller inte.

Vad spelar det för roll? Senaten får ändå ingenting uträttat idag förutom att utse några federala domare eftersom representanthuset vägrar att klubba igenom några lagförslag ("the do noting Democrats").
Jag tror anledningen till att demokraterna gick vidare med riksrätten var för att det skulle vara en prestigeförlust att inte göra det. Pelosi och demokraterna trodde att dom skulle få med sig folket och kanske vissa republikaner när dom startade sin "impeachment inquiry". Detta misslyckades och nu står vi här och väntar på att Pelosi ska skicka in artiklarna så att rättegången kan starta.

Många hjärntvättade demokrater har dock redan firat att presidenten blivit "impeached", vilket i sig har varit hysteriskt kul att följa.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2020-01-07 kl. 21:09.
Citera
2020-01-07, 21:23
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag tror anledningen till att demokraterna gick vidare med riksrätten var för att det skulle vara en prestigeförlust att inte göra det.
Så du tror att demokraterna är beredda att göra sig till åtlöje inför hela det amerikanska folket och riskera att för evigt förlora makten (för det är vad jag tror kommer ske) för att dom var rädda för en prestigeförlust? Du är intelligentare än så.

Citat:
Pelosi och demokraterna trodde att dom skulle få med sig folket och kanske vissa republikaner när dom startade sin "impeachment inquiry". Detta misslyckades och nu står vi här och väntar på att Pelosi ska skicka in artiklarna så att rättegången kan starta.
Med facit i hand (det facit Pelosi och Schiff hade tillgång till innan dom drog igång riksrättsförfarandet), tror du att folket skulle övertygas om Trump's skuld?

Citat:
Många hjärntvättade demokrater har dock redan firat att presidenten blivit "impeached", vilket i sig har varit hysteriskt kul att följa.
Vissa är hjärntvättade till sådan grad att dom är för evigt förlorade. Dessa är lyckligtvis få och kan ignoreras.
Citera
2020-01-07, 21:38
Medlem
Citat:
Så du tror att demokraterna är beredda att göra sig till åtlöje inför hela det amerikanska folket och riskera att för evigt förlora makten (för det är vad jag tror kommer ske) för att dom var rädda för en prestigeförlust? Du är intelligentare än så.

Med facit i hand (det facit Pelosi och Schiff hade tillgång till innan dom drog igång riksrättsförfarandet), tror du att folket skulle övertygas om Trump's skuld?

Vissa är hjärntvättade till sådan grad att dom är för evigt förlorade. Dessa är lyckligtvis få och kan ignoreras.
Jag tror inte demokraterna hade mycket till val än att ta denna minimala chans att få bort Trump. Sedan kan jag kan hålla med om att många demokrater inklusive Pelosi själv var emot att starta impeachment eftersom även de insåg att det inte fanns starka bevis nog. De har dock fått så stora påtryckningar från den mer extrema sidan hos demokraterna (AoC, Tlaib och gänget) men även från den Trump-hatade delen av folket och till och med Trump själv har velat bli impeached 😁
Citera
2020-01-07, 21:54
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag tror inte demokraterna hade mycket till val än att ta denna minimala chans att få bort Trump.
Det var min initiala teori men händelseutvecklingen har gjort att jag numera tror att Pelosi är kontrollerad av patrioter.

Enligt Q håller Pelosi på riksrättsöverlämnandet för att förhindra "Fisagate". Jag har argumenterat mot den teorin eftersom den är enkelt att förbigå:
Citat:
Jag misstänker att Lindsey Graham's utspel om att kalla alla som skrivit under FISA-ansökningarna jämte individer kring Trump's närhet (Carter Page, George Papadopoulos, Michael Flynn och Paul Manafort) är för att tvinga Nancy Pelosi att lämna över riksrättsåtalet till senaten. Det är enda sättet att förhindra att FISA-skandalen offentliggörs för det amerikanska folket i direktsänd tv (räkna dock inte med att fake news kommer sända någonting).

Ej att förglömma är att Trump berömde Pelosi och tyckte att hon skulle bli en bra talman för representanthuset, något som hon också blev. Jag undrade varför Trump propagerade för Pelosi, och nu kanske vi vet svaret; hon är kontrollerad av patrioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in