Citat:
Ursprungligen postat av
Q-follower
Att sedan Nancy Pelosi skulle hålla inne åtalspunkterna från senaten var däremot oväntat.
Det är väl fullt väntat när republikanernas ledare i senaten säger att han inte tänker följa accepterade regelverk? (så som Mitch McConnell sa i december) Pelosi har explicit uttryckt att när senaten garanterat opartiskhet från senatens de facto talman (idag McConnell, men notera väl att senatens talman är de facto, ej de jure då vice presidenten har den rollen, men inte haft den praktiskt i de fall vice presidenten tillhört ett parti) så kommer ärendet gå vidare.
Sen förstår jag fullt ut att Q och company vill spinna narrativ om varför ärendet inte går vidare, svamla om timing av låsning av senat osv, även fast verklighetsanknytningen är bristfällig.
Som jag ser det gör Pelosi det här oerhört rätt och riktigt, jag har svårt att se att någon med faktiska belägg kan gå emot förfarandet som det har spelat ut sig hittills. Det finns ett väldigt välgrundat case på att sittande president inte spelat boll med konstitutionen och mer eller mindre våldtagit den, vilket nu även en del senatorer försöker göra (speciellt Graham och McConnell).
Jag vill minnas att det nämns ganska ofta här i tråden att ärenden inte kan ta tills domstol innan domstolarna fungerar ("har rensats"). Antar att samma argument kan föras mot senaten?
Om Q är republikansk väljarpiska så är det väl rimligt att de fokuserar på Pelosi och demokraternas "ondska". Men oerhört tråkigt att Q inte tar tag i sakfrågan och försöker spinna ett narrativ kring hur DJT och kompisar berikar DJT som i ett led att frita världen från barnamördande och bloddrickande bestar (antar att de är ödlor med?).
Varför har inte Q nämnt Iran? Varför tog Q upp tramset med att man måste öppna hela brevet för att se alla partier?