Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Jag håller med om allt detta men du svarade inte riktigt på frågan. Vad tjänar Trump på att rättegången skjuts upp?
Jag svarade väldigt tydligt på frågan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
Demonråttorna med Shiff och Pelosi i spetsen skämmer ut sig inför hela amerikanska folket när dom missbrukar sina maktställningar. Dom gräver sin grop allt djupare.
=
Citat:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
Napoleon Bonaparte
För maximal effekt i valet 2020 bör riksrätten utföras närmare valet, så att väljarna får gå till valurnorna med avslöjanden om korruption och maktmissbruk färskt i minnet. Så demonråttorna kommer att få gräva sin grop (grav) ett tag till.
Citat:
Timing is everything.
Q
Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Som jag ser det är det bara Pelosi och demokraterna som drar ut på det för dom vet att det är kört endå.
Varför röstade dom genom riksrätten om dom visste att det var kört? Ditt resonemang håller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
När Senaten väl fått artiklarna och börjat jobba med impeachment så kan dom inte göra något annat under ett par veckor. Detta kan kanske vara önskvärt för demokraterna att hålla kvar i och använda i rätt läge.
Vad spelar det för roll? Senaten får ändå ingenting uträttat idag förutom att utse några federala domare eftersom representanthuset vägrar att klubba igenom några lagförslag ("the do noting Democrats").