Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Det som talar för de undersökningar som du så obevekligt förnekar som ovetenskapliga är ju faktiskt att kvinnor lämnar män i betydligt högre utsträckning än män lämnar kvinnor, och att kvinnor i högre utsträckning förblir singlar eftersom de, enligt studier, mår och trivs bättre utan man (och även barn i viss utsträckning).
Nu får du gärna länka till denna undersökningen eller dessa undersökningar. Jag sökte lite efter den och har inte hittat annat än tidningsreferat som refererar till andra tidningar. Eftersom du är så insatt i den så borde du veta var man kan läsa den i sin helhet.
Jag kan dela med mig av ett referat som jag hittade i en tidning, det är alltså inte en sån avgrundsdjup skillnad som ni upplysta på twitterkonot skall ha det till
"A higher proportion of women (61%) also said they were happier to be single and not looking for a relationship in comparison to 47% of men who felt the same."
Read more: https://metro.co.uk/2018/09/24/divorced-women-are-happier-than-men-shows-study-7975096/?ito=cbshare"