2020-01-07, 14:02
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Att några kvinnor som just skilt sig inbillar sig det visar ingenting.

Du behöver inte vara raketforskare för att förstå att kostnaderna för två boenden är avsevärt mycket högre än om du har ett. Gemene man och kvinna som skiljer sig bäddar riktigt dåligt för sin ålderdom. Och deras barn drabbas likaså eftersom möjligheterna till arv och stöd minskar drastiskt. För att inte tala om de negativa psykiska och fysiska effekterna.

Uppenbarligen tycker inte kvinnor att bättre hushållsekonomi är värt alla de andra kostnaderna som förhållandet kommer med, heltidsarbetet att ta hand om en mansbebis ersätts ofta inte skäligt. Dessutom förlorar kvinnor som individer ofta på relationer när de offrar egen karriär för att curla mannen. Det är svårt att hinna med att ta hand om en mans alla oförmågor och later och samtidigt hinna med att satsa på den egna karriären helt enkelt.
Citera
2020-01-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Uppenbarligen tycker inte kvinnor att bättre hushållsekonomi är värt alla de andra kostnaderna som förhållandet kommer med, heltidsarbetet att ta hand om en mansbebis ersätts ofta inte skäligt. Dessutom förlorar kvinnor som individer ofta på relationer när de offrar egen karriär för att curla mannen. Det är svårt att hinna med att ta hand om en mans alla oförmågor och later och samtidigt hinna med att satsa på den egna karriären helt enkelt.

Nu diktar du ihop. Det där har inget med verkligheten att göra.

"Ensamstående mammor bor trångt, har sämre hälsa och lever oftare på marginalen jämfört sammanboende föräldrar."

"... släpar efter i ekonomisk utveckling. På tjugo år har sammanboende föräldrar fått en ökad disponibel inkomst (alltså pengarna vi får i handen) per år med totalt 69 600 kronor (per person). För ensamstående ökade den disponibla inkomsten med 25 400 kronor under samma tidsperiod, 1991–2011."

"... och fattiga barn
Nära var tionde barn (8 procent) under 18 år i Sverige bor i en familj med låg ekonomisk standard, alltså där inkomsten inte når upp till normen för levnadsstandard.

16 procent av alla barn med ensamstående föräldrar lever med låg ekonomisk standard, att jämföra med ...

... 6 procent av alla barn med sammanboende föräldrar som lever med låg ekonomisk standard."
https://mama.nu/mamaliv/lindiwe-33-ar-ensamstaende-mamma-vi-ar-en-bortglomd-grupp-mammor/
Senast redigerad av Mafia 2020-01-07 kl. 14:17.
Citera
2020-01-07, 14:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Nu diktar du ihop. Det där har inget med verkligheten att göra.

Det är inte dikt.
1. Alla kvinnor som väljer bort män är inte ensamstående mammor.
2. Många ensamstående mammor har valt ett ekonomiskt helvete för att det trots allt är lättare och behagligare än att leva med barnens far, alt en annan man.

3. De ensamstående mammor som INTE lämnade utan blev lämnade och inte vill vara singlar, mår troligtvis skit i sin fattigdom.

Alla män som har svårt att förstå varför kvinnor, mammor som barnlösa, väljer att lämna och föredrar att leva ensamma kan med fördel följa instagramkontot #Mansbebisar.

Kontot har över 100 000 följare.
Där kan ni ta del av hur vuxna kvinnor i Sverige resonerar när det gäller hur det är att dela tak med män i Sverige och varför det t.ex. är bättre att leva som fattig ensamstående mamma än att fortsätta leva med barnens far. På detta konto får ni hårda kalla fakta och slipper gissa.

Ps det kan vara så att kontot numer förbjuder män och då behöver ni alltså ha tillgång till ett kvinnligt instakonto.
Citera
2020-01-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är inte dikt.
1. Alla kvinnor som väljer bort män är inte ensamstående mammor.
2. Många ensamstående mammor har valt ett ekonomiskt helvete för att det trots allt är lättare och behagligare än att leva med barnens far, alt en annan man.

3. De ensamstående mammor som INTE lämnade utan blev lämnade och inte vill vara singlar, mår troligtvis skit i sin fattigdom.

Alla män som har svårt att förstå varför kvinnor, mammor som barnlösa, väljer att lämna och föredrar att leva ensamma kan med fördel följa instagramkontot #Mansbebisar.

Kontot har över 100 000 följare.
Där kan ni ta del av hur vuxna kvinnor i Sverige resonerar när det gäller hur det är att dela tak med män i Sverige och varför det t.ex. är bättre att leva som fattig ensamstående mamma än att fortsätta leva med barnens far. På detta konto får ni hårda kalla fakta och slipper gissa.

Ps det kan vara så att kontot numer förbjuder män och då behöver ni alltså ha tillgång till ett kvinnligt instakonto.

Som man letar får man svar. Det är klart det finns dåliga män precis som det finns dåliga kvinnor. Utbudet av män och kvinnor är dock så bra att man bara har sig själv att skylla om man nu gifter sig och skaffar barn ihop med en vuxenbebis.

Gör du ditt förarbete så får du om du inte har otur en bra man. Gör du ditt förarbete och inte har otur så får du också en bra kvinna. Går en kvinna däremot efter de största musklerna kan hon inte förvänta sig klass, precis som mannen som väljer bruden med störst bröst och minst kläder lär få problem.
Citera
2020-01-07, 15:16
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Som man letar får man svar. Det är klart det finns dåliga män precis som det finns dåliga kvinnor. Utbudet av män och kvinnor är dock så bra att man bara har sig själv att skylla om man nu gifter sig och skaffar barn ihop med en vuxenbebis.

Gör du ditt förarbete så får du om du inte har otur en bra man. Gör du ditt förarbete och inte har otur så får du också en bra kvinna. Går en kvinna däremot efter de största musklerna kan hon inte förvänta sig klass, precis som mannen som väljer bruden med störst bröst och minst kläder lär få problem.

Dock så är det ju statistiskt sett så att de flesta kvinnor få fler arbetsuppgifter, högre stressnivåer och lägre livskvalitet i längre relationer med män, medan det motsatta gäller för män. Det vill säga, kvinnorna tar hand om och curlar männens praktiska och emotionella behov, men detsamma gäller INTE omvänt. Sen finns det säkerligen bra män också som inte är sådana. (Och kvinnliga parasiter). Men den genomsnittliga mannen är mer eller mindre en vuxenbebis så den genomsnittliga relationen blir en förlustaffär för den genomsnittliga kvinnan. De bra männen räcker ju bara till fåtalet, varför det är logiskt att resten avböjer en kass deal?
Citera
2020-01-07, 15:28
Avslutad
Citat:
Dock så är det ju statistiskt sett så att de flesta kvinnor få fler arbetsuppgifter, högre stressnivåer och lägre livskvalitet i längre relationer med män, medan det motsatta gäller för män. Det vill säga, kvinnorna tar hand om och curlar männens praktiska och emotionella behov, men detsamma gäller INTE omvänt. Sen finns det säkerligen bra män också som inte är sådana. (Och kvinnliga parasiter). Men den genomsnittliga mannen är mer eller mindre en vuxenbebis så den genomsnittliga relationen blir en förlustaffär för den genomsnittliga kvinnan. De bra männen räcker ju bara till fåtalet, varför det är logiskt att resten avböjer en kass deal?

Den där statistiken ger jag inte mycket för. Det jag själv upplevt med mitt ex var att hon var en vuxenbebis. Och det är så jävla skönt att vara av med åbäket. Det jag ser på mina kompisar är att deras käringar stressar dem rätt mycket, mina kompisar är klippor när det kommer till ekonomi och fix med praktiska grejer som måste funka.. Troligtvis är undersökningen utformad så att man får det svar man önskar. (intressant att se vad som hänt om en forskare hade kommit med en undersökning som visade tvärtom, hur hade det tagits emot mm)

Förövrigt tycker jag att du ska dra ner tonläget lite när det kommer till att vara kategorisk och slänga dig med uttryck som "slavägare" och vuxenbebisar.
Citera
2020-01-07, 15:28
Medlem
Citat:

Män jobbar ju mer än kvinnor utanför hemmet så att de jobbar mindre i hemmet är logiskt. Därav håller jag inte med om ditt påstående. Kvinnor väljer dessutom selektivt ut män som jobbar mycket och har hög lön. Något som är klokt förvisso men att de då får ta större familjeansvar när mannen tar större försöljningsansvar ärenkel logik.

Vad har du för källa på att kvinnor har lägre livskvalitet i relationer? Det stämmer dåligt med mina erfarenheter samt statistiken som postades tidigare, att de ensamstående mammorna har sämre hälsa än de kvinnor som lever kvar i sina förhållanden.
Senast redigerad av Mafia 2020-01-07 kl. 15:35.
Citera
2020-01-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Den där statistiken ger jag inte mycket för. Det jag själv upplevt med mitt ex var att hon var en vuxenbebis. Och det är så jävla skönt att vara av med åbäket. Det jag ser på mina kompisar är att deras käringar stressar dem rätt mycket, mina kompisar är klippor när det kommer till ekonomi och fix med praktiska grejer som måste funka.. Troligtvis är undersökningen utformad så att man får det svar man önskar. (intressant att se vad som hänt om en forskare hade kommit med en undersökning som visade tvärtom, hur hade det tagits emot mm)

Förövrigt tycker jag att du ska dra ner tonläget lite när det kommer till att vara kategorisk och slänga dig med uttryck som "slavägare" och vuxenbebisar.

Ja, det har skett stora förändringar. Går du till 40-talisterna så finns det många män som inte ens kan laga mat eller tvätta. Numera är män mer allsidiga.
Citera
2020-01-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Samtidigt är det ju ingen höjdare att komma som singel till parmiddagar, även fast man är god vän med samtliga inblandade. Tråkigt om man nu har barn som blir lidande av detta förstås.

Nej, det är såklart ingen höjdare, så det förutsätter ju att de bjuder in åtminstone ett par singlar samtidigt, så att ingen behöver känna sig som femte hjulet.
Citera
2020-01-07, 16:18
Medlem
Citat:

Jaha, den genomsnittliga mannen är en vuxenbebis? Enligt vilken forskning, eller har du bara anekdotiska "bevis"?

Förstår inte hur du resonerar, kvinnor som jobbar är i mycket högre grad utbrända och sönderstressade, vilket de definitivt måste göra om de är ensamstående och särskilt om de har barn. Så då har de "lägre" livskvalitet oavsett om de är med en man eller inte, enligt ditt resonemang. Men du ser såklart bara det du vill se.

Sen är det bullshit att klaga på livskvaliteten, vilket förresten är typiskt för dagens söndercurlade bortskämda människor, vi som lever idag i sverige (även de som är fattiga och lever på soc) är top 0.1% av 1% av alla människor som har funnits på jorden.
Citera
2020-01-07, 16:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Absolut men jag anser ändå att kontot #mansbebisar är en utmärkt studie för alla män eftersom det är vanliga kvinnor i Sverige som ger sin syn både i form av inlägg och i kommentarsfält. Om man inte förstår, men vill förstå, så finns sanningen där.
I egenskap av att vara kvinna, utan mansproblem, anser jag att kontot är lika intressant som obehagligt.
Senast redigerad av Lava 2020-01-07 kl. 16:39.
Citera
2020-01-07, 16:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Män jobbar ju mer än kvinnor utanför hemmet så att de jobbar mindre i hemmet är logiskt. Därav håller jag inte med om ditt påstående. Kvinnor väljer dessutom selektivt ut män som jobbar mycket och har hög lön. Något som är klokt förvisso men att de då får ta större familjeansvar när mannen tar större försöljningsansvar ärenkel logik.

Vad har du för källa på att kvinnor har lägre livskvalitet i relationer? Det stämmer dåligt med mina erfarenheter samt statistiken som postades tidigare, att de ensamstående mammorna har sämre hälsa än de kvinnor som lever kvar i sina förhållanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig

Det som talar för de undersökningar som du så obevekligt förnekar som ovetenskapliga är ju faktiskt att kvinnor lämnar män i betydligt högre utsträckning än män lämnar kvinnor, och att kvinnor i högre utsträckning förblir singlar eftersom de, enligt studier, mår och trivs bättre utan man (och även barn i viss utsträckning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in