2020-01-07, 17:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, det är du som inte förstår begrepp, trots att man länkar definitioner till dig.

Du kan hålla på och tramsa hur mycket du vill men normalt språkbruk är att man är i beroendeställning till den som ger det man behöver. Anser du att man inte står i beroendeställning till sin arbetsgivare?

Du vill förstås inte svara i vanlig ordning eftersom du duckar så fort dina resonemang inte går ihop.

Inte heller klarade du av att svara på varför sexköparen inte är i beroendeställning när sexsäljaren är det.
Citera
2020-01-07, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kan hålla på och tramsa hur mycket du vill men normalt språkbruk är att man är i beroendeställning till den som ger det man behöver. Anser du att man inte står i beroendeställning till sin arbetsgivare?

Du vill förstås inte svara i vanlig ordning eftersom du duckar så fort dina resonemang inte går ihop.

Inte heller klarade du av att svara på varför sexköparen inte är i beroendeställning när sexsäljaren är det.

Duckar jag? Vem var det som slingrade sig 13ggr på samma fråga för en stund sen? Kasta inte sten i glashus, Banarne

Menar du alltså att HW var i beroendeställning till sina offer?
Citera
2020-01-07, 17:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Duckar jag? Vem var det som slingrade sig 13ggr på samma fråga för en stund sen? Kasta inte sten i glashus, Banarne

Menar du alltså att HW var i beroendeställning till sina offer?

Jag känner inte till historien om HW, har inte varit så intresserad att jag läst om det. Men ja du duckar dessa frågor:

- Anser du att man inte står i beroendeställning till sin arbetsgivare?
- Vad är dina argument för att sexsäljaren men inte sexköpare är i beroendeställning till den andre?

Hur många gånger ska du ducka frågorna du får?
Citera
2020-01-07, 17:43
Avstängd
Citat:
Jag känner inte till historien om HW, har inte varit så intresserad att jag läst om det. Men ja du duckar dessa frågor:

- Anser du att man inte står i beroendeställning till sin arbetsgivare?
- Vad är dina argument för att sexsäljaren men inte sexköpare är i beroendeställning till den andre?

Hur många gånger ska du ducka frågorna du får?

- Det beror på hur arbetsläget ser ut i övrigt. Det kan alltså vara så men behöver inte vara så.
- Samma här. Kan vra så men behöver inte vara så. Om du och jag är i öknen tillsammans, jag har det enda vattnet och jag vägrar dela med mig till dig ifall du inte suger av mig. Du vill inte dö så då blir du en sexsäljare i beroendeställning till mig, för att nämna ett extremt men tydligt exempel.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-07 kl. 17:45.
Citera
2020-01-07, 17:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
- Det beror på hur arbetsläget ser ut i övrigt. Det kan alltså vara så men behöver inte vara så.
- Samma här. Kan vra så men behöver inte vara så. Om du och jag är i öknen tillsammans, jag har det enda vattnet och jag vägrar dela med mig till dig ifall du inte suger av mig. Du vill inte dö så då blir du en sexsäljare i beroendeställning till mig, för att nämna ett extremt men tydligt exempel.

Enbart blaha-svar alltså, det behöver inte, det kan vara så osv.

Men det lilla konkreta du kommer med motstrider det du tidigare skrivit:
Citat:
Nu ska vi läsa på och se vad wiki säger om saken.

"Beroende (addiktion) är ett beteendefenomen och psykiskt fenomen som innebär de fysiska och psykiska mekanismerna bakom att en person återkommande utsätter sig för något som den vet är skadligt."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Beroende

Sex faller snarare in under kategorin 'behov'.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Behov
Exemplet du tar upp för att vara i beroendeställning är att man måste göra det för att rädda sitt liv, men den definition du nyss använde var att man vet att det är skadligt. Nu måste du hävda att det är skadligt att rädda sitt liv ditt troll.

Samma argumentation kan för övrigt användas för både sexköpare och sexsäljare så du lyckades inte ens med din absurda argumentation med att hävda motsatsen.
Citera
2020-01-07, 17:56
Avstängd
Citat:

Exemplet du tar upp för att vara i beroendeställning är att man måste göra det för att rädda sitt liv, men den definition du nyss använde var att man vet att det är skadligt. Nu måste du hävda att det är skadligt att rädda sitt liv ditt troll.

Samma argumentation kan för övrigt användas för både sexköpare och sexsäljare så du lyckades inte ens med din absurda argumentation med att hävda motsatsen.

Saker är inte blaha bara för att det inte är svart eller vitt

Den destruktiva handlingen i detta fallet är att suga av någon du inte vill suga av, tokfrans. Det är en handling du inte vill eller borde behöva göra för att få överleva men nu måste du eftersom du är i beroendeställning till mig.
Citera
2020-01-07, 17:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Saker är inte blaha bara för att det inte är svart eller vitt

Nej men det är blaha för att du inte ens gjorde ett försök att svara på när det är si eller så. Troll
Citera
2020-01-07, 18:01
Avstängd
Citat:
Nej men det är blaha för att du inte ens gjorde ett försök att svara på när det är si eller så. Troll

Du kan inte bara fortsätta att stirra på bokstäverna och gissa att där står vad du tycker det ska stå. Du får ta och anstränga dig då och då och läsa vad där faktiskt står.

Hur arbetsläget ser ut i övrigt:
- Finns det gott om jobb? Inte i beroendeställning.
- Den enda arbetsgivaren. Jobba eller svält - I beroendeställning

Jobbigt att behöva handmata dig hela tiden, Barn-arne...
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-07 kl. 18:04.
Citera
2020-01-07, 18:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du kan inte bara fortsätta att stirra på bokstäverna och gissa att där står vad du tycker det ska stå. Du får ta och anstränga dig då och då och läsa vad där faktiskt står.

Det enda du lyckades få ur dig förutom de kan vara si eller så var en självmotsägelse som sagt

Citat:

Citera
2020-01-07, 18:05
Avstängd
Citat:
Det enda du lyckades få ur dig förutom de kan vara si eller så var en självmotsägelse som sagt

Nej. Som jag visade så var det knappast en självmotsägelse.

Jag skrev:
"Den destruktiva handlingen i detta fallet är att suga av någon du inte vill suga av, tokfrans. Det är en handling du inte vill eller borde behöva göra för att få överleva men nu måste du eftersom du är i beroendeställning till mig."

Vänd det så att det är sexköparen som är i beroendeställning.
Citera
2020-01-07, 18:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej. Som jag visade så var det knappast en självmotsägelse.

Jag skrev:
"Den destruktiva handlingen i detta fallet är att suga av någon du inte vill suga av, tokfrans. Det är en handling du inte vill eller borde behöva göra för att få överleva men nu måste du eftersom du är i beroendeställning till mig."

Vänd det så att det är sexköparen som är i beroendeställning.

Hur kan det vara skadligt för dig att göra det som krävs för att rädda ditt liv?
Citera
2020-01-07, 18:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är uppenbarligen du som har svårt att förstå ordet, det har du visat sedan tidigare också. Läs på!

Att du i din enfald tror att onani är en fullgod ersättning till sex med en annan person visar bara hur vriden syn på sex du har. Det blir förstås svårt för asexuella personer att diskutera en sådan här fråga.

Nedan är från Wikipedia:

För andra betydelser, se Beroende (olika betydelser).
Beroende (addiktion) är ett beteendefenomen och psykiskt fenomen som innebär de fysiska och psykiska mekanismerna bakom att en person återkommande utsätter sig för något som den vet är skadligt. Beroendesyndrom är en psykisk diagnos i ICD-10, som gäller beroende av psykoaktiva substanser, det vill säga lagliga droger (till exempel nikotin och koffein), illegala droger (till exempel heroin) och narkotikaklassade läkemedel. Beroendet kännetecknas av en längtan efter substansen, att substansbruket dominerar personens ekonomiska och sociala liv och prioriteras högre än hälsan, tillvänjning och toleransökning, samt att personen har svårt att styra intaget av substansen.[1]

Beroende

Med beroende avses att hjärnan förändras av, och att personens viljeliv underordnas, drogen. Substansmissbruk betyder i stället att en persons livsföring påverkas negativt, eller att ett normalt bruk (av till exempel alkohol eller läkemedel) i någon mening blir onormalt (till exempel ifråga om mängd). Beroende kan både ha psykiska och fysiska komponenter. De psykiska komponenterna kan bestå i att det ger personen ångest att inte ge vika för beroendet. De fysiska komponenterna kan yttra sig i fysisk abstinens (till exempel darrhänthet, frossa, illamående) och toleransökning.[2]

Beroende kan liknas vid impulskontrollstörningar, av vilka många, i överförd betydelse, kallas beroende, till exempel spelberoende. Likaså kan symtombilden för vissa parafilier och sexuella dysfunktioner likna symtomen vid substansberoenden, till exempel sexberoende.

Tala om för mig var i betydelsen av beroende som jag har fel. Du har skrivit det flera gånger nu, så varsågod och peka ut exakt vad det är jag har uppfattat fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in