2020-01-08, 15:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
För att du spyr ur dig samma skit hela tiden.

Ta istället och svara på det andra då och måla upp ett scenario där offret inte på något sätt har bidragit till det den råkar ut för?

Varför ska jag det när du ignorerar alla svar du får som en dum apa?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jojo fast offret gick kanske på fel plats? Kanske var ivägen för GM? Skyltade med sin klocka eller var för lättklädd?

ok.
Citera
2020-01-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför ska jag det när du ignorerar alla svar du får som en dum apa?

ok.

Det gör jag inte. Däremot så kommer jag med motargument eftersom det är ett debattforum. Att du sen avfärdar det genom att hävda en massa saker om mig som inte stämmer förändrar inte det.

Då utgår jag från att du inte kan nämna ett sådant scenario och att du i förlängningen anser att alla får skylla sig själva för allt de råkar ut för. Ingen mening ned ett rättsväsende öht i din Somalia-utopi
Citera
2020-01-08, 15:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det gör jag inte. Däremot så kommer jag med motargument eftersom det är ett debattforum. Att du sen avfärdar det genom att hävda en massa saker om mog som inte stämmer förändear inte det.

Då utgår jag från att du inte kan nämna ett sådant scenario och att du i förlängningen anser att alla får skylla sig själva för allt de råkar ut för. Ingen mening ned ett rättsväsende öht i din Somalia-utopi

Du har missförstått hur man debatterar. Om du ställer en fråga som jag besvarar då upprepar du inte samma fråga igen, däremot kan du bemöta mitt svar om du har något att komma med.
Citera
2020-01-08, 15:40
Medlem
Citat:
Du har missförstått hur man debatterar. Om du ställer en fråga som jag besvarar då upprepar du inte samma fråga igen, däremot kan du bemöta mitt svar om du har något att komma med.

Jodå, eftersom du upprepar samma sak hela tiden. Hur många gånger har du nämnt att folk får skylla sig själva för att de röstade fel? En gång?

Din metod är att undvika frågor, gå i cirklar och landa på det du redan sagt 800ggr tidigare. Varje tråd
Citera
2020-01-08, 15:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jodå, eftersom du upprepar samma sak hela tiden. Hur många gånger har du nämnt att folk får skylla sig själva för att de röstade fel? En gång?

Din metod är att undvika frågor, gå i cirklar och landa på det du redan sagt 800ggr tidigare. Varje tråd

Det blir ju så när du går i cirklar och ställer samma fråga du redan fått svar på
Citera
2020-01-08, 15:46
Medlem
Citat:
Det blir ju så när du går i cirklar och ställer samma fråga du redan fått svar på

Nejdå, jag ger svar på ditt efterblivna påstående och förklarar varför det är efterblivet. Sen cirkulerar du ett tag tills detblir läge att komma med samma påstående och då förklarar jag på nytt varför det är efterblivet. Sen försöker jag fråga något annat och då slingrar du dig 13ggr, skiftar fokus, cirkulerar och landar på samma efterblivna påstående igen. Då svarar jag såklart på det påståendet och förklarar vf det är efterblivet.
Citera
2020-01-08, 15:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nejdå, jag ger svar på ditt efterblivna påstående och förklarar varför det är efterblivet. Sen cirkulerar du ett tag tills detblir läge att komma med samma påstående och då förklarar jag på nytt varför det är efterblivet. Sen försöker jag fråga något annat och då slingrar du dig 13ggr, skiftar fokus, cirkulerar och landar på samma efterblivna påstående igen.

Jag vet att du tycker det är efterblivet att ta ansvar för sina egna handlingar, men det är vad som krävs för att kunna kalla sig vuxen. Om du inte klarar detta krav borde du fråntas rösträtten.
Citera
2020-01-08, 15:51
Medlem
Citat:
Jag vet att du tycker det är efterblivet att ta ansvar för sina egna handlingar, men det är vad som krävs för att kunna kalla sig vuxen. Om du inte klarar detta krav borde du fråntas rösträtten.

Jag ställer mig i kön tillsammans med alla andra du vill frånta rösträtten då

Men. Bryt cirkeln nu då och förklara en situation där offrets egna handlingar inte har påverkat utfallet? Eller bör alla fråntas sin rösträtt?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 15:53.
Citera
2020-01-08, 15:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag ställer mig i kön tillsammans med alla andra du vill frånta rösträtten då

Men. Bryt cirkeln nu då och förklara en situation där offrets egna handlingar inte har påverkat utfallet?

"Påverkat utfallet", vilken märklig fråga. Utfallet påverkas förstås genom att offret existerar men det är inte samma sak som att offret är skyldig för att brottet begås, hur kan du ens tänka sådana tankar?

Det är stor skillnad på att aktivt bidra till att importera kriminella och att bara stå i den kriminellas närhet.
Citera
2020-01-08, 15:59
Medlem
Citat:
"Påverkat utfallet", vilken märklig fråga. Utfallet påverkas förstås genom att offret existerar men det är inte samma sak som att offret är skyldig för att brottet begås, hur kan du ens tänka sådana tankar?

Det är stor skillnad på att aktivt bidra till att importera kriminella och att bara stå i den kriminellas närhet.

Nämn ett brott som begås dår offret inte har sig själv att skylla?

Du skrev ju nyss att någon som blir misshandlad och rånad får skylla sig själv efterson personens mamma ev röstade fel.
Citera
2020-01-08, 16:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nämn ett brott som begås dår offret inte har sig själv att skylla?

Du skrev ju nyss att någon som blir misshandlad och rånad får skylla sig själv efterson personens mamma ev röstade fel.

Nej det var inte så jag skrev, det är bättre att du återger korrekta citat än att komma med egna tolkningar som nästan alltid har brister, stora eller små. Jag skrev "Det man säger till honom är väl...".

Men det är förstås så att alla som vistas i Sverige drabbas av brottsligheten som är framröstad av det svenska folket. Sedan spelar det mindre om sådana som du inte förstår att du har ett ansvar eller inte, bara bra om du vägrar ta in verkligheten så att du stannar kvar och drabbas av den.
Citera
2020-01-08, 16:14
Medlem
Citat:
Nej det var inte så jag skrev, det är bättre att du återger korrekta citat än att komma med egna tolkningar som nästan alltid har brister, stora eller små. Jag skrev "Det man säger till honom är väl...".

Men det är förstås så att alla som vistas i Sverige drabbas av brottsligheten som är framröstad av det svenska folket. Sedan spelar det mindre om sådana som du inte förstår att du har ett ansvar eller inte, bara bra om du vägrar ta in verkligheten så att du stannar kvar och drabbas av den.

Så du kan inte nämna ett sådant scenario. Noterat.

Säger samma sak du sagt 800ggr tidigare i tråden. Check
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in