Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Däremot är det tydligt att hans värde har devalverats. För tre år sedan hade han inte fått nummer 21 och han hade inte kommit i 55e. Och om så hade skett hade han rört upp himmel och helvete.
Kanske för att han hade något att bevisa på ett helt annat sätt. Han kom visserligen till United som en liknande ledargestalt, men också till en ny liga, en ny utmaning, och att det var just svårflörtade engelska kritiker han ville tysta. Han gick in i en konflikt, så att säga. Så då låg det väl mer naturligt att sno en lagkamrats nummer och sen ärva 10:an i en av världens största klubbar.
Läget nu är ju i det närmaste motsatt. Han kommer "hem" för att en sista gång få njuta av fotbollen. Inget märkligt med att då ta ett mer anonymt nummer, inte börja tjafsa om att få det eller det numret. Mognad möjligtvis?
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Han lär kanske gör en 6-7 mål ev 10 men hans bäst före datum är passerat. Fast vad kan man vänta sig av en 38 årig "gubbe". Skulle han lyfta Milan så säger det mer om kvaliten av Serie A än om Z.
Ja för i din värld kan Zlatan aldrig göra något gott. Inget nytt här, nej. Nä, skulle han lyfta Milan så säger det ärligt talat jävligt mycket om Zlatan.
---
Undrar för övrigt vad folk ska hitta att klaga på i Zlatans senaste kommentar om landslagsspel:
Citat:
Jag ska först orka spela här, sedan tänka på något annat! Nej, nej, jag slutade för länge sedan. De gör det bättre utan mig och de har det bra.