2020-01-06, 18:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Du kan fortfarande få rätt, hittills har han inte visat några tecken på att vara tillbaka. Fick nästan en halvlek mot ett Sampdoria som ligger 1p över nedflyttningsstrecket och åstadkom inte mycket.

Om du hade haft lite koll hade du vetat att Sampdoria är svårslagna sedan Ranieri tog över. Och dom matcher dom har förlorat har varit idel uddamålsförluster. Milan blev genast bättre när Zlatan och Leao kom in. Och om du såg matchen så borde du inse att det blev farligt så fort bollen kom nära Zlatan, vilket den sällan gjorde då passningarna och inläggen från lagkamraterna ofta var av låg korpenkvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det var några år sedan jag såg matcher från seria A senast men tittade på dagens match mellan Sampdoria och Milan. Hur är det möjligt att spelkvaliten var så låg? Är absolut ingen fan av Zlatan men i den här matchen var han inte särme än någon annan när han kom in.

Milan är helt under isen och har varit det länge. Det är inte en slump att dom ligger där dom ligger. Laget dom mötte, Sampdoria, harvar i botten och spelar efter sina resurser. Dvs defensivt och kontringsspel.

Zlatan och Leao höjde Milan vid bytet. Dessa två bör starta nästa match, frågan är vem som ska spela mer, för Calhanoglu imponerade inte, och Suso slog dom avgörande passningarna och inläggen 10-12 meter fel, när det inte var 20.
Citera
2020-01-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Zlatan får svårt att glänsa i det här mediokra laget.

Trodde Ztatyn var så bra att han glänser upp hela laget på egen hand?
Citera
2020-01-06, 20:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Det roliga är att Zlatan kommer visa på sin dumhet - återigen - när han kommer säga att rivningen av statyn skedde pga rasism.

Vilket det inte gjorde, men det förstår han inte. Han är för dum.

Vidare kallar han Milano för sitt andra hem - ett hem (Italien) där han i 10 år fick höra att han var en "cigani"; zigenare.
Citera
2020-01-06, 21:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Trodde Ztatyn var så bra att han glänser upp hela laget på egen hand?

Det gjorde han så fort han fick bollen, men det fick han inte ofta nog.
Citera
2020-01-06, 21:54
Avslutad
Jag såg matchen mest för att se om en 38-åring håller i Serie A och åtminstone när det gäller Zlatan så får man säga att så är fallet. Åtminstone idag. Han var bland de bättre i Milan, vilket är patetiskt för resten av truppen med tanke på att han är nästan lika gammal som jag och likväl inte gör bort sig på den internationella arenan.

Däremot är det tydligt att hans värde har devalverats. För tre år sedan hade han inte fått nummer 21 och han hade inte kommit i 55e. Och om så hade skett hade han rört upp himmel och helvete.

Det vi ser är en flämtande låga av den brand som brunnit i tjugo år. Och likväl lyser den upp arenan, i huvudsak eftersom hans medspelare som är tio-femton år yngre, är mediokra at best.
Citera
2020-01-06, 22:18
Medlem
Började titta 10 min in i andra halvlek, dvs precis när Zlatan byttes in.

Spelkvaliteten var kass. Framförallt var försvarsspelet under all kritik, och hur dåliga anfallarna var som "lyckades" få matchen att sluta 0-0 går inte beskriva.

Publiken en katastrof - en del ägnade sig åt allsång och sjöng samma låt genom hela andra halvlek. Övriga delen ägnade sig åt att bua åt den stackars högerspringaren som aldrig fick in ett vettigt inlägg, trots 15-20 försök.

Zlatan då? Tycker han såg överraskande bra ut, men då var min utgångspunkt att han skulle skämma ut sig. Och det gjorde han inte även om man kan begära att en inhoppare visar lite mer energi och go i sitt uppträdande. Han stod mestadels center och deltog knappt i spelet. Men de gånger bollen var i närheten rörde han på sig och såg som sagt ok ut. Men rostig som f-n och sumpade 2 jättelägen pga det. Fick bollen i höjd med straffpunkten, en försvarare snett bakom ryggen men i övrigt tomt på övriga motståndare. Är man värvad som frälsare måste man f-n försöka vända bort sin gubbe och avsluta själv när läget var såpass bra. Istället försökte han med en nonchalant yttersidapass som blev helt misslyckat. Hamnade i vägen för ett misslyckat skott och tog emot bollen i friläge med ryggen mot mål, men behövde för många touch för att få ordning på bollen och chansen rann ut i ingenting. En Zlatan för 10 år sedan hade behövt max en sekund för att vända kropp och boll och förvalta friläget i mål. Nu blev det som sagt.. ingenting.

Men sågar honom inte. Fanns kvaliteter där nånstans och för tidigt att döma ut honom pga en halvdålig comeback.
Citera
2020-01-06, 22:27
Medlem
Opportunitiess avatar
2.5 månad sedan han spelade en match senast. Det märktes att Milan på ett helt annat sätt började tro att de kunde vinna när han kom in. Godkänd enligt mig och mkt bättre lär han bli.
Citera
2020-01-06, 23:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
2.5 månad sedan han spelade en match senast. Det märktes att Milan på ett helt annat sätt började tro att de kunde vinna när han kom in. Godkänd enligt mig och mkt bättre lär han bli.

Han lär kanske gör en 6-7 mål ev 10 men hans bäst före datum är passerat. Fast vad kan man vänta sig av en 38 årig "gubbe". Skulle han lyfta Milan så säger det mer om kvaliten av Serie A än om Z.
Citera
2020-01-06, 23:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Började titta 10 min in i andra halvlek, dvs precis när Zlatan byttes in.

Spelkvaliteten var kass. Framförallt var försvarsspelet under all kritik, och hur dåliga anfallarna var som "lyckades" få matchen att sluta 0-0 går inte beskriva.

Publiken en katastrof - en del ägnade sig åt allsång och sjöng samma låt genom hela andra halvlek. Övriga delen ägnade sig åt att bua åt den stackars högerspringaren som aldrig fick in ett vettigt inlägg, trots 15-20 försök.

Zlatan då? Tycker han såg överraskande bra ut, men då var min utgångspunkt att han skulle skämma ut sig. Och det gjorde han inte även om man kan begära att en inhoppare visar lite mer energi och go i sitt uppträdande. Han stod mestadels center och deltog knappt i spelet. Men de gånger bollen var i närheten rörde han på sig och såg som sagt ok ut. Men rostig som f-n och sumpade 2 jättelägen pga det. Fick bollen i höjd med straffpunkten, en försvarare snett bakom ryggen men i övrigt tomt på övriga motståndare. Är man värvad som frälsare måste man f-n försöka vända bort sin gubbe och avsluta själv när läget var såpass bra. Istället försökte han med en nonchalant yttersidapass som blev helt misslyckat. Hamnade i vägen för ett misslyckat skott och tog emot bollen i friläge med ryggen mot mål, men behövde för många touch för att få ordning på bollen och chansen rann ut i ingenting. En Zlatan för 10 år sedan hade behövt max en sekund för att vända kropp och boll och förvalta friläget i mål. Nu blev det som sagt.. ingenting.

Men sågar honom inte. Fanns kvaliteter där nånstans och för tidigt att döma ut honom pga en halvdålig comeback.

Kräva energi av en 38-åring som inte spelat fotboll på 2,5 månader? Nej, det är inte energi Zlatan ska bidra med. Han ska bidra med styrka, avslut och spelsinne.

Jättelägen? Ta inte i så du skiter på dig, men visst hade det blivit mål om han fått till ett bättre avslut i en situation. Det var inte en lätt boll att avsluta dock. Han fick den på mål iaf.

Jag vet inte vilken yttersidapass du tänker på. Jag minns en och den var riktigt bra. Zlatan är bra på att slå avgörande passningar, så det ska han absolut försöka göra.

Visst såg han inte 100%-ig ut, men man såg tydligt att han är på en helt annan nivå än sina lekkamrater.
Citera
2020-01-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kräva energi av en 38-åring som inte spelat fotboll på 2,5 månader? Nej, det är inte energi Zlatan ska bidra med. Han ska bidra med styrka, avslut och spelsinne.

Jättelägen? Ta inte i så du skiter på dig, men visst hade det blivit mål om han fått till ett bättre avslut i en situation. Det var inte en lätt boll att avsluta dock. Han fick den på mål iaf.

Jag vet inte vilken yttersidapass du tänker på. Jag minns en och den var riktigt bra. Zlatan är bra på att slå avgörande passningar, så det ska han absolut försöka göra.

Visst såg han inte 100%-ig ut, men man såg tydligt att han är på en helt annan nivå än sina lekkamrater.

När jag tyckte han borde visat mer energi så syftar jag på helheten inklusive utstrålningen. Fast inte lätt att se ut som en debuterande 18-åring när man är gammal gubbe. Dock plus till den uppmuntrande applåden till sin medspelare som sumpade ett läge och fick publiken emot sig. Såklart svårt läge för Zlatan också. Går han ut och tar plats och börjar dirigera och rusa runt och skall vara med överallt så tycker folk han tar för stor plats, men håller han en låg profil så tycker folk han är för anonym (och.. med "folk" menar jag inklusive mig själv).

När jag skriver "jättelägen" syftar jag på själva läget att komma till klar målchans. Den första jag syftade på hade han ryggen snett mot målet och när han tog emot bollen valde han att försöka spela den utåt från mål till han som kom till vänster. Syftet var väl att denne skulle springa runt backen och få halvt friläge. Men yttersidan blev för dålig och backen hann emellan. En högklassig anfallare i full form ger sällan bort ett sånt eget läge. Zlatan borde vänt inåt och avslutat. Men sånt som händer när man är rostig och det var väl nästan hans första bollkontakt dessutom.
Citera
2020-01-06, 23:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
När jag tyckte han borde visat mer energi så syftar jag på helheten inklusive utstrålningen. Fast inte lätt att se ut som en debuterande 18-åring när man är gammal gubbe. Dock plus till den uppmuntrande applåden till sin medspelare som sumpade ett läge och fick publiken emot sig. Såklart svårt läge för Zlatan också. Går han ut och tar plats och börjar dirigera och rusa runt och skall vara med överallt så tycker folk han tar för stor plats, men håller han en låg profil så tycker folk han är för anonym (och.. med "folk" menar jag inklusive mig själv).

När jag skriver "jättelägen" syftar jag på själva läget att komma till klar målchans. Den första jag syftade på hade han ryggen snett mot målet och när han tog emot bollen valde han att försöka spela den utåt från mål till han som kom till vänster. Syftet var väl att denne skulle springa runt backen och få halvt friläge. Men yttersidan blev för dålig och backen hann emellan. En högklassig anfallare i full form ger sällan bort ett sånt eget läge. Zlatan borde vänt inåt och avslutat. Men sånt som händer när man är rostig och det var väl nästan hans första bollkontakt dessutom.

Situationen du beskriver minns jag inte, jag kanske tittade bort precis just då.
Citera
2020-01-07, 00:31
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Däremot är det tydligt att hans värde har devalverats. För tre år sedan hade han inte fått nummer 21 och han hade inte kommit i 55e. Och om så hade skett hade han rört upp himmel och helvete.
Kanske för att han hade något att bevisa på ett helt annat sätt. Han kom visserligen till United som en liknande ledargestalt, men också till en ny liga, en ny utmaning, och att det var just svårflörtade engelska kritiker han ville tysta. Han gick in i en konflikt, så att säga. Så då låg det väl mer naturligt att sno en lagkamrats nummer och sen ärva 10:an i en av världens största klubbar.

Läget nu är ju i det närmaste motsatt. Han kommer "hem" för att en sista gång få njuta av fotbollen. Inget märkligt med att då ta ett mer anonymt nummer, inte börja tjafsa om att få det eller det numret. Mognad möjligtvis?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han lär kanske gör en 6-7 mål ev 10 men hans bäst före datum är passerat. Fast vad kan man vänta sig av en 38 årig "gubbe". Skulle han lyfta Milan så säger det mer om kvaliten av Serie A än om Z.
Ja för i din värld kan Zlatan aldrig göra något gott. Inget nytt här, nej. Nä, skulle han lyfta Milan så säger det ärligt talat jävligt mycket om Zlatan.
---
Undrar för övrigt vad folk ska hitta att klaga på i Zlatans senaste kommentar om landslagsspel:
Citat:
Jag ska först orka spela här, sedan tänka på något annat! Nej, nej, jag slutade för länge sedan. De gör det bättre utan mig och de har det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in