2020-01-06, 22:24
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Beror nog på att mannen ges skulden för skilsmässan eftersom folk utgår från att kvinna gjort sitt. Dessutom är ensamstående män en grupp som står lågt i rang i Sverige. Media har däremot lobbat för ensamstående kvinnor i årtionden nu.

Dessutom är det ofta så att det är kvinnan som är förmedlare i de flesta av familjernas sociala relationer och hon fortsätter i den rollen.
Javisst är det så. Det var verkligen hemskt att först kämpa som ett djur för äktenskapet, misslyckas, dumpas och sedan skuldbeläggas för skilsmässan också av ens egna närmaste. Man blir inte direkt belönad för att aldrig ha talat illa om sin fru hur hon än betedde sig, den lojaliteten visade inte hon och därmed trodde väl folk det var mitt fel eftersom de hört skit om mig innan.

Att kvinnor sköter det sociala nätverket spelar nog stor roll. Både för vem som behåller vännerna och gör de det inbjudningarna jag inte får.
Citera
2020-01-06, 22:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Om jag hade fått välja hade jag knappt pratat med min fru utöver middagarna.

Varför?
Citera
2020-01-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Javisst är det så. Det var verkligen hemskt att först kämpa som ett djur för äktenskapet, misslyckas, dumpas och sedan skuldbeläggas för skilsmässan också av ens egna närmaste. Man blir inte direkt belönad för att aldrig ha talat illa om sin fru hur hon än betedde sig, den lojaliteten visade inte hon och därmed trodde väl folk det var mitt fel eftersom de hört skit om mig innan.

Att kvinnor sköter det sociala nätverket spelar nog stor roll. Både för vem som behåller vännerna och gör de det inbjudningarna jag inte får.

Hade ni barn?
Citera
2020-01-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Varför?

Det räcker att tala 30 minuter per dag enligt mig. Jag vill ha tid för mina intressen. Sedan får man kompromissa eftersom hon helst vill umgås 24-7 på fritiden.
Citera
2020-01-06, 22:35
Moderator
pbos avatar
Citat:
Hade ni barn?
Ja vi har barn ihop.
Citera
2020-01-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ja vi har barn ihop.

Och ändå lämnade hon dig när du ansträngde dig. Sjukt dåligt.

Vilka var argumenten?
Citera
2020-01-06, 22:37
Medlem
Bli vän med några afrikanska män (kvinnor hittar ni ju aldrig) här - de känner massor av damer i hemlandet som Ni kan importera eftersom de vill komma hit.

Bättre att importera än att bli Eviga BitterBallar som Ni verkar bli här i tråden
Citera
2020-01-06, 22:43
Moderator
pbos avatar
Citat:
Och ändå lämnade hon dig när du ansträngde dig. Sjukt dåligt.

Vilka var argumenten?
Ja argumenten var många men de kvittar eftersom sanningen visade sig vara att hon lämnade mig för att bli särbo med en man jämnårig med hennes pappa. Slutsatsen är nog att det inte hade med mig att göra egentligen.

Förvånansvärt många kvinnor tycker det är helt oviktigt att hålla ihop en familj även fast det det finns barn inblandade. Deras egna känslor är väl viktigast och livet som mamma varannan vecka och älskarinna varannan lockar tydligen. Särskilt om man inte behöver betala något socialt pris.
Citera
2020-01-06, 22:45
Bannlyst
Citat:
Så hur menar du att jag ska kunna bjuda in singelkvinnor till fester när problemet är att komma i kontakt med dem...

Herrmiddagar kan jag ordna men det lär ju inte råda värst mycket bot på singellivet.

Men använd hjärnan...!

Varför bjuder du inte dina par-kompisar? Säger åt dem att de ska ta med minst en singel? Släng upp en singel-fest på Fejjan och se till att dina parkompisar bjuder vidare...! Du är väl för fan inte helt tappad...?

Viktigast att du slutar upp med ”tycka synd om dig själv” och självömkan. Sjukt osexigt om du frågar mig...!
Citera
2020-01-06, 22:48
Moderator
pbos avatar
Citat:
Det gäller ju både män och kvinnor, har man det behagligt och oproblematiskt på egen hand ska det nog mycket till för att man ska ge sig in i något som kan störa friden. Friktion i en relation suger ju rätt mycket energi samt tär på livskvalitén.

Skulle du vara öppen för en särborelation eller är ditt mål traditionsenlig takdelning?
Det är ju den friktionen som gör att man utvecklas som människa! Tyvärr är väl många rädda för just den utvecklingen idag.

Det är nog bäst att bo tillsammans om verklig närhet åka uppstå. Samtidigt tror jag inte att alltför komplicerade familjekonstelkationer är vidare lyckat. Så det beror nog på vem jag skulle träffa.
Citera
2020-01-06, 22:49
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Men använd hjärnan...!

Varför bjuder du inte dina par-kompisar? Säger åt dem att de ska ta med minst en singel? Släng upp en singel-fest på Fejjan och se till att dina parkompisar bjuder vidare...! Du är väl för fan inte helt tappad...?

Viktigast att du slutar upp med ”tycka synd om dig själv” och självömkan. Sjukt osexigt om du frågar mig...!
Vi måste umgås i mycket olika slags kretsar om du tror att den typen av inbjudningar skulle fungera. Kanske för 15-20 år sedan i mitt fall.
Citera
2020-01-06, 23:00
Medlem
Citat:
Citat:
Tycker det är intressant. Nu har det forskats på singellivet och det verkar som att män markant mår sämre av att vara singlar än kvinnor, medan kvinnor tom mår bra/bättre som singlar. Undrar vad det beror på att just männen mår sämre.
En killgissning är att de flesta män endast har en riktigt nära relation med sin partner medan kvinnor har nära vänner på ett annat sätt. Dessutom kan kvinnor på ett helt annat sätt än genomsnittsmannen få tillgång till tillfälligt sex om de vill. Jag tror att detta även är betydelsefullt för kvinnor som inte utnyttjar möjligheten, eftersom de får känna sig lite åtrådda ibland. Kvinnor som levt nästan hela livet ensamma har ofta haft älskare, medan män varit helt ensamma. Kombinerat hör det ju stor skillnad.

För ensamma män ökar det problemet att hitta någon. Den kvinna som trivs med singellivet kommer ju ställa desto högre krav på en potentiell partner för att han ska vara intressant.

Nej, det beror på att männens ensamhet allt som oftast inte är självvald. En kvinna har alltid möjligheten att skaffa en man, men väljer att vara ensam. På samma vis som vissa extrem-miljömänniskor väljer att leva fattigt och enkelt trots att de har oerhört mycket pengar. Denna person är lycklig för att de haft möjligheten att slösa (och det kanske de har gjort), men en fattig människa som aldrig haft någonting fördömer och hatar sin situation och skulle inte kunna förstå miljömänniskan. Den fattiga personen mår mycket sämre än den rika personen, även om de lever i samma förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in