Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
När jag var gift inkluderade vi singlar och barnfria. Kanske naivt att tro att det var normen?
Det är ovanligt, skulle jag säga. Efter en skilsmässa blir det ofta tyst, särskilt för den ena parten eftersom de gamla vännerna dels väljer sida och dels är rädda för "smittorisken".
Jag har inga egna barn så jag kan inte sätta mig på mina höga hästar och peka finger. För mig är detta bara ett sorgligt konstaterande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Beror på att singel männen ofta lever ett helt annat liv. Hade en gammal kompis som bara ville gama hela tiden. Aktiviteterna han erbjöd var heldagar gaming med chips och cola. Jag frågade om han ville ta en lunch när jag vara pappaledig men det fanns inget intresse av det. Tröttnade på honom och lät det rinna ut i sanden.
Så kan det ju också vara. Många småbarnsföräldrar är så upptagna av sina barn och det livet att det inte finns mycket annat att prata om. Andra jag snöat in helt på sina intressen, som din gamingvän.
I båda fallen finns inte den öppenhet och tid som behövs för att odla relationer. Kvar finns bara främlingskapet.