Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Jag har följt engelsk fotboll i många år! Köpte digitalbox och skaffade abonnemang när Canal+ tog över sändningarna.
Arsenal 03/04 var en imponerande säsong. Spelmässigt inte alltid så övertygande. Var det 12 oavgjorda? Mer rädda att förlora än satsa på att vinna!
Säsongen 19/20 har det knappast någon betydelse. Om du inte tycker Liverpool spelar underhållande fotboll! Låt bli att titta!
Obesegrade eller ej. Ligger de i topp i maj så är jag nöjd.
För tillfället njuter jag och är överraskad över att Liverpool's junior/reservlag slog ut Everton i FA-cupen.
Om du har följt engelsk fotboll så länge som du hävdar så borde du veta att Arsenal spelade den mest underhållande fotbollen i England/Europa på slutet av 90 och i början av 00-talet. "Wengerball" ändrade dessutom PL totalt.
Arsenal kontrollerade de flest matcherna under 03/04 säsongen - även de som slutade oavgjort men istället för att gå för seger så spelade Arsenal för att säkra poäng i vissa matcher, Wenger hade en ambiition om att vinna PL obesegrad. Visst så var inte alla matcherna överygande under invinceble säsongen, men inget lag kan dominera och vinna överlägset i varje match genom en säsong. Tycker iofs inte att Liverpools insatser i matcherna mot Watford, Villa, Sheffield (borta), United, Leicester (hemma), Palace och Chelsea är ngt att prata högt om - Liverpool kunde fort ha tappat poäng i samtliga av de här matcherna.
Klopp`s sk "heavy metal" fotboll, där hans lag alltid spelar med ett högt tryck och hög intensitet där de pressar motståndarlagen till att göra misstag är effektiv, fast det är inte direkt den mest underhållande fotbollen jag har sett. Tycker som sagt att Wenger`s Arsenal, Fergies United och Pep`s City alla seplade/spelar en bättre fotboll än vad Klopp`s lag gör. Jag följer givetvis inte alla av Liverpools matcher - eftersom som att jag skiter i den klubben, men jag har bra koll på hur Liverpool spelar fotboll jämfört med andra lag. Jag menar att AFCs invincebles allt i allt var ett bättre lag än vad Liverpools nuvarande lag är också spelade vi en snyggare fotboll.
Dock så anser jag att Liverpool redan har vunnit PL, inte en chans att varken Leicester eller City klarar av att ta ifatt Liverpool. Men samtidigt så vill jag påstå att Liverpool har haft en enkel väg - eftersom att 5 av top 6 klubbarna har underpresterat den här säsongen.