Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Jag tycker iaf att det är mer imponerande att gå obesegrad i en säsong där både Chelsea och Man Utd utmanade på allvar än vad det hade varit att gå obesegrad där 5 av topp 6 klubbarna underpresterar och Leicester överpresterar, dessutom så spelade Arsenal på den tiden en mkt bättre fotboll än vad Liverpool gör - tycker att Pep`s City och även Man United under Ferguson spelade en mer undehållande fotboll än vad Klopp`s Liverpool gör.
Hursomhelst, Liverpool har en lång väg kvar innan ni ens kan börja prata om att slå AFCs 49 unbeaten rekord eller att kopiera Arsenals invincebles. Tycker som sagt att du/ni behöver att få fötterna ner på jorden igen, det är alltid bättre att landa tryggt och säkert istället för att kraschlanda.
Dina inlägg börjar mer och mer höra hemma i sandlådan!
Arsenal som bäst spelade mycket bättre fotboll och hade svårare motstånd! Det kan inte vara som så att Liverpool är så överlägsna att de andra lagen ser sämre ut! Vann CL 2019 spelade final 2018. Förmodligen mot lag som "underpresterar". Vann mot Barcelona med 4-0 på hemmaplan! Det är klart att Barcelona var inte lika bra som förr. (Hoppas du förstår ironin!)
Jag har hört både supporter och icke supporter säga att Liverpool spelar en mycket underhållande och attraktiv fotboll. Enda klagomålet är att de har blivit mer cyniska och spelar mer på resultat än tidigare.
Det handlar om att vinna och plocka på poäng. Stilpoäng delas inte ut. Det var ingen nyhet!!!
Jag sticker ut hakan och hävdar att en CL-plats till nästa säsong är klar. Då står jag med bägge fötterna på jorden!