2020-01-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
De matcherna jag såg var det oftast skitbollar zlatan fick ändå gjorde han sitt bästa med de !!

Är de varje match dåliga på att passa bra bollar eller vill de inte att just zlatan gör mål ??
Deras passningar var oftast normalbra, för spelare på den nivån. Men Zlatan var en nivå bättre, än deras vanliga medspelare. Hade Zlatan istället pratat med dem, visat hur de skulle göra och gett litet signaler, istället för att bara skälla, så hade de säkert blivit bättre.

Så det var sabotaget?
Citera
2020-01-06, 19:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Zlatan har nått den absoluta toppen och dominerat i hela sin karriär så jag vet inte vad du menar? det enda han inte har vunnit är CL men jag tror han skiter fullständigt i det helt ärligt.

Åh fan, då har jag missat en del tydligen. När vann han VM och EM-medaljerna?

Citat:
Ursprungligen postat av junk
Nu följer inte jag fotboll speciellt ofta men gick inte Sverige längre i VM 2018 utan zlatan? Visst han är som bäst när han spelar med andra spelare som hjälper honom runt om. Men inte ens zlatan kunde få blågult att gå speciellt långt.

Tvärtom, zlatten gjorde landslaget sämre. Vi vann fler matcher och det mot tuffare motstånd utan honom på plan än med honom. Hans målstatistik är dopad. Allt skulle gå genom honom så han tilläts ösa in mål mot Malta, Färöarna osv. Det är nog inte bara hans fel utan en vek PK-förbundskapten och en rörelse runt honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det låter väldigt dramatiskt. Hur kan det bli en sådan fixering vid ett lag och spelare?
Jag citerar åter adyring:
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Men det är en dålig jämförelse oavsett. Supporterskap är mer en relation än ett arbete. Det är samma reaktion som om en pojkvän hade varit otrogen. Ja, det är inte mot lagen att vara otrogen, men jag hade åtminstone tagit ner alla bilder från väggen och inte velat ha med personen att göra. Och det är så supportrarna känner. Det får dom att må fysikt dåligt när de ser statyn, och detta när de går nånstans där de ska kunna slappna av, trivas, ha roligt. Istället påminns dom om sveket varje gång. Tiotusentals personer, om än i olika grad såklart.
Så antingen är du ingen fotbolls-fan alls, eller så har du aldrig haft en pojkvän som svikit dig fullständigt. (Jag antar att du är tjej?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Deras passningar var oftast normalbra, för spelare på den nivån. Men Zlatan var en nivå bättre, än deras vanliga medspelare. Hade Zlatan istället pratat med dem, visat hur de skulle göra och gett litet signaler, istället för att bara skälla, så hade de säkert blivit bättre.

Så det var sabotaget?
Du var inte där , jag var inte där så vi vet inte hur zlatan var !!

Ja att inte passa bra bollar =inga mål =sabotage
Citera
2020-01-06, 20:01
Medlem
barkeepers avatar
Jag vet inte vad som är töntigast. Att göra hjälte av en snubbe som är bra på att sparka boll och hajpa sig själv, eller att vara så uppretad på honom att man sabbar en staty.
Citera
2020-01-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Åh fan, då har jag missat en del tydligen. När vann han VM och EM-medaljerna?

Tvärtom, zlatten gjorde landslaget sämre. Vi vann fler matcher och det mot tuffare motstånd utan honom på plan än med honom. Hans målstatistik är dopad. Allt skulle gå genom honom så han tilläts ösa in mål mot Malta, Färöarna osv. Det är nog inte bara hans fel utan en vek PK-förbundskapten och en rörelse runt honom.
Komigen med det landslaget vi har haft så har det varit omöjligt att vinna VM eller EM.
Som sagt han har spelat för de bästa lagen i världen i alla top ligor och vunnit allt som går att vinna förutom CL.

Zlatan kräver ett bra lag för att kunna skina som mest och därför har det varit svårt i landslaget men han har endå lyckats bära hela landslaget på sina axlar flertal gånger samt levererat ett flertal sjuka mål.
Citera
2020-01-06, 20:06
Medlem
Drozds avatar
Helt obegripligt att somliga orkar engagera sig i och uppröra sig över en staty och sen dessutom vandalisera den. Riktigt loserbeteende om du frågar mig...
Citera
2020-01-06, 20:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag citerar åter adyring:

Så antingen är du ingen fotbolls-fan alls, eller så har du aldrig haft en pojkvän som svikit dig fullständigt. (Jag antar att du är tjej?)

Det är ju sådant som man måste lära sej att hantera, sörja, bearbeta och gå vidare i livet.
Inte stalka och skämma ut sej.
Citera
2020-01-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ju sådant som man måste lära sej att hantera, sörja, bearbeta och gå vidare i livet.
Inte stalka och skämma ut sej.
Så du lämnar fotografierna på din gamle pojkvän kvar på väggen, efter att han var otrogen? Du är märklig, men du kanske gick vidare i livet ändå, utan att plocka bort dem.
Citera
2020-01-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du var inte där , jag var inte där så vi vet inte hur zlatan var !!

Ja att inte passa bra bollar =inga mål =sabotage
Jag tror inte ens jag behöver kommentera detta 😃
Citera
2020-01-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag förstår inte riktigt varför vissa känner sånt hat, han är en svartskalle som gjort rätt för sig och tom representerat landet som hjälpt hans familj i fotboll, han om nån svartskalle har väl betalat tillbaka för hjälpen dom fått. Han har en attityd som många inte kan relatera till för han är uppväxt i förorten med andra svartskallar men han har ändå inte gjort någon nått ont. Eller har han?

Han har ju iallafall inte gått med i nåt gäng och skjutit någon. Tvärtom är det hans personlighet som är så positiv och är anledningen till att han blivit framgångsrik. Det bittra skåningar i tråden kallar ”arrogans” och ”hjärtlöst” är i själva verket en stark självständighet. Han har aldrig fallit för grupptryck, han stod ut i Sverige fast andra spelare frös ut honom och snackade skit.
Han har alltid varit ensam och han hade en ensam och utsatt barndom. Det kanske suger om man själv är bortklemad av Rolf och Mona men ändå blivit en 35-årig alkis som fortfarande bor i Malmö, vad vet jag.
Jag har inget till övers för missunnsamma människor som har problem med dom som är extra smarta, snygga, duktiga eller framgångsrika. Dom är ju något bra att ha i världen.
Och som sagt, bra för Sverige, någon positiv koppling iaf. När jag säger att jag är från Sverige får jag ofta som svar ”Ah Sverige. Zlatan Ibrahimovic”. Ingen har dock koll på att han är från Malmö för Malmö är irrelevant.
Citera
2020-01-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Helt obegripligt att somliga orkar engagera sig i och uppröra sig över en staty och sen dessutom vandalisera den. Riktigt loserbeteende om du frågar mig...
Vi frågar inte dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in